۱۰ نکته برای انتخاب کفش کوهنوردی مناسب

0
142
۱۰ نکته برای انتخاب کفش کوهنوردی مناسب

یکی از مهمترین تجهیزات برای صعود به اتفاعات کوه‌ها انتخاب کفش کوهنوردی مناسب است. در هنگام خرید کفش کوهنوردی به نکات زیر دقت کنید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

۱. در هنگام خرید کفش را به پا کنید و روی پنجه بلند شوید، دقت کنید که کفی کفش به راحتی خم نشود.

۲. به عاج‌های آن دقت کنید تا به اندازه کافی بلند باشد تا زود فرسوده نشود و همین‌طور خاصیت چسبندگی داشته باشد که روی سنگ‌ها و زمین لیز نخورد.

۳. در هنگام امتحان کفش جوراب مناسب کوهنوردی به پا کنید. جوراب تقریبا نیم سایز روی اندازه کفش تاثیر می‌گذارد.

۴. همیشه کفش را یک شماره بزرگتر انتخاب کنید. قبل از بستن بندهای کفش پا را تا جای ممکن به سمت جلو فشار دهید تا نوک انگشتان شما جلوی کفش را لمس کند ولی خم نشود، در این وضعیت باید قسمت پشت کفش به اندازه انگشت سبابه فاصله باشد.

۵. بندهای کفش خود را محکم ببندید در این حالت نباید پا درون کفش حرکت کند و باید تمام قسمت‌های کفش، پا را لمس کند ولی هیچگونه فشاری را متحمل نشود و احساس ناراحتی نداشته باشید و بتوانید انگشتان پای خود را به راحتی جمع کنید.

۶. کفش کوهنوردی باید ساق بلند داشته باشد تا مچ پا را محکم نگه دارد و به خوبی محافظت کند.

کفش کوهنوردی مناسب
کفش کوهنورذی مناسب

۷. یکی از مهمترین معیار برای تشخیص کفش مناسب استفاده از سطح شیب دار است. به کمک سطح شیب دار می‌توانید از سرخوردن پاشنه پا در هنگام سربالایی رفتن و راحتی انگشتان در هنگام سرپایینی رفتن امتحان کنید.

۸. اگر برای فصل زمستان و صعود در برف و یخ به دنبال کفش مناسب هستید حتما به ضد آب بودن و نفوذناپذیری آن دقت کنید.

۹.کفش مناسب فصل‌های دیگر باید توانایی تهویه داشته باشد و بتواند از داخل بخار و گرما ناشی از تعرق و فعالیت را به خارج بفرستد و قابلیت تنفسی داشته باشد.

۱۰. در پایان روز بهترین زمان برای خرید کفش می‌باشد زیرا پا معمولا در طول فعالیت‌های روزانه تا حدی بزرگ می‌شود. در واقع در بزرگترین سایز خود می‌باشد. درچنین حالتی کفشی که به پای شما کوچک باشد را نمی‌خرید.

نویسنده : فرناز عسکریان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید