افزایش ۱۶۵ درصدی صادرات چرم ترکیه

0
450
افزایش ۱۶۵ درصدی صادرات چرم ترکیه

صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مجمع صادرکنندگان ترکیه، این کشور در ماه آوریل سال جاری  ۱۴۳ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار چرم و محصولات چرمی به کشورهای مختلف صادر کرده است که آلمان بیشترین سهم را از صادرات ترکیه داشته است.

صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در ماه آوریل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که میزان صادرات ۵۲ میلیون و ۹۳۳ هزار دلار بود،‌ رشد ۱۶۵.۷ درصدی را تجربه کرده است.

سهم صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه از کل صادرات این کشور ۰.۸درصد است.

آلمان با واردات ۱۱ میلیون و ۶۱ هزار دلار چرم و محصولات چرمی از ترکیه بیشترین سهم را از صادرات محصولات چرمی ترکیه دارد. پس از آلمان، عراق با ۸ میلیون و ۸۰۳ هزار دلار و روسیه با ۷ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

صادرات بخش چرم و محصولات چرمی ترکیه در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۱ در مجموع ۵۴۰ میلیون و ۴۱ هزار دلار درآمد ارزی برای این کشور به همراه داشته است.

مصطفی شنوکاک، رئیس هیأت مدیره انجمن صادرکنندگان چرم و محصولات چرمی استانبول (IDMIB)  در این زمینه گفته است: آمار صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در ۴ ماه نخست سال جاری به آمار صادرات دوره پیش از شیوع کرونا نزدیک شده است.از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل، میزان صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۵ درصد به کشورهای اروپایی، ۶۰ درصد به کشورهای آفریقایی، ۳۴ درصد به کشورهایی آسیایی و اقیانوسیه و ۴۵ درصد به جمهوری‌های ترک افزایش یافته است.

به گفته وی باوجود گستردگی شیوع کرونا، صادرات چرم و محصولات چرمی خود را به کشورهای پرمصرف افزایش دادیم. برای مثال صادرات کفش به آلمان ۱۵ درصد و صادرات چرم تمام شده به پرتغال ۷۴ درصد افزایش یافت. همچنین صادرات ما به کشورهایی که قدرت خرید بالایی دارند مانند انگلیس و دانمارک به ترتیب ۳۶ و ۸۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: kolayihracat

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید