افتادگی، بخشی از رشد صنعت است

0
503
افشین شادی مهر- مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سرمقاله

در گذشته‌های نه چندان دور، افرادی در محله‌ها زندگی می‌کردند که همه به آنها احترام می‌گذاشتند و به راستی هم مورد احترام بودند. آنها محرم و سنگ صبور همه اهالی محل بودند و هر کس گله و شکایتی داشت به آنها مراجعه می‌کرد. با وجود آن که حرفشان سند بود ولی از تواضع و افتادگی زیادی برخوردار بودند. این موضوع آن چنان در گذشته رواج داشت که فیلمسازانی چون مسعود کیمیایی و …. به دفعات اینگونه مرام و عزت را در فیلم‌های خود به تصویر کشیدند.
سلام و درود بر خوانندگان عزیز. عذر مرا از این که اول با این مطلب شروع کردم بپذیرید. در این ماه اتفاقات زیادی افتاد که بسیار سخت گذشت. در ماه آینده نیز اتفاقات زیادی قرار است در صنعت روی دهد که امیدوارم اتفاقات مثبتی باشند.
مثال بالا را به این دلیل به کار بردم که در هر موقعیت اجتماعی افرادی که بزرگ می‌شوند باید افتاده‌تر و متواضع‌تر باشند. اما نمی‌دانم که چه شده این مرام از بین ما رخت بربسته است. برندها و افرادی که در سمت خاصی هستند و یا افرادی که موفقیتی را به دست آورده‌اند، به جای این که افتاده‌تر شوند، قلدرتر و زورگوتر می‌شوند. عده‌ای می‌خواهند در این موقعیت که درهای کشور بسته شده است کالاهای خود را با هر کیفیتی به فروش برسانند. در حالی که باید محصول را با کیفیت و قیمت مناسب تری در اختیار مشتری قرار دهند. حال که شرکت‌های خارجی نمی‌توانند به بازار داخلی ورود پیدا کنند ما هم رضایت مشتری را جلب کنیم و اگر رشد هم کردیم به آن مغرور نشویم. افتادگی بخشی از رشد صنعت است و از قدیم گفته‌اند درخت هرچه بارش بیشتر باشد افتاده تر است.
چندی پیش متنی از غلامرضا تختی خواند که می‌گفت: وقتی قهرمان شدم آنگاه فهمیدم که باید بیشتر خم شوم تا مدال قهرمانی را به گردنم بیاویزند.
متاسفانه این اخلاقیات و مرام‌ها از بین رفته است و اگر کسی یا برندی به درجه بالایی برسد به جای این که دست بقیه را بگیرد سعی آن دارد تا خود به تنهایی در قله بایستد. این نکته از من افشین شادی‌مهر هم به دور نیست. لذت می‌برم که برترین مجله کفش و چرم ایران هستم و هیچ به فکر بقیه مجلات نیستم و تازه تعطیلی مجلات گاهی باعث خوشحالیم می‌شود. باید غیر از این باشیم من هم از خودم شروع کرده‌ام. امیدوارم مدیران، روسای اتحادیه‌ها، برندها و تشکل‌ها و دولتمردانی که این گونه هستند نیز خود را تغییر دهند.

افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
شاد و پيروز باشيد با ايده‌ها و انرژي مثبت
افشين شادي‌مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید