اصناف؛ خود توانايی تنظيم بازار را دارند

0
375
ضرر و زیان سنگین تولید‌کنندگان کفش‌ از ناآرامی های اخیر

رئيس اتحاديه کفاشان دستدوز تهران با يادآوري پتانسيل اصناف براي تنظيم بازار گفت: اصناف مي تواند با تمام تجربه، علم، مديريت و ابزارهاي موجود تنظيم بازار را در دست نگه دارد؛ اما هر گاه که ارگان ها و سازمان ها و نهادهايي با ابزار فيزيکي وارد کارزار شده‌اند اوضاع را به جاي اين که بهتر کنند نابسامان تر کردند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، رسول شجري، رئيس اتحاديه کفاشان دستدوز تهران با ابراز تاسف از اينکه تا کنون هر آنچه براي اصناف تصميم گيري شده بدون حضور نخبگان صنفي بوده است افزود: اين رويه در طول زمان خسارت بسياري براي اصناف و ديگر ارگان هاي اجراکننده ايجاد نموده است. نبايد تجربه را مجددا تجربه کنيم؛ لذا از رياست جمهوري درخواست دارم تا در وضع قوانين، آيين نامه ها دستورالعمل ها و بخشنامه ها از نخبگان صنفي در جلسات خود براي تصميم گيري استفاده کنند.

وي تصريح کرد: تجريه بهره مندي از پتانسيل و تجربيات اصناف به دولتي ها ثابت خواهد کرد که چه ميزان مي توانستند در تمامي سال ها از علم و تجربه و نکته نظرات مهم اصناف در خصوص ايجاد راهکار و برنامه ريزي در حل مشکلات بهره برداري نمايند.

شجري بيان کرد: هميشه مي توان با آرامش مشکلات را از پيش رو برداشت. آنچه که مهم است برنامهريزي و تخصص است. اگر دولت از هر گروهي در جايگاه خودش در تصميم گيري ها استفاده کند مي تواند بر آن حيطه نظارت و اشراف اصولي و صحيح داشته باشد.

وي تاکيد کرد: تمامي سازمان ها و وزارتخانه ها در تصميم گيري هايي با موضوعات صنفي بايد از اتحاديه مرتبط استفاده کنند. اتحاديه هاي صنفي منبع خوبي براي وزارتخانه ها و سازمان ها جهت کمک به وضع قوانين مورد نياز در موضوعات صنفي هستند؛ چه آن که اين افراد بي توقع تجربيات خود را در اختيار مسئولان و تصميم گيرندگان قرار مي دهند.

شجري گفت: تعادل در بازار با ثبات نرخ ارز مي تواند ايجاد شود. هر گاه که نرخ ارز افزايش پيدا مي کند متاسفانه تأثير بسيار بدي بر روي تمامي کالاها خواهد گذاشت. به طور مثال اگر دلار بين ۲ تا ۳ هزار تومان افزايش داشته باشد در روند توليد بيش از ۵۰ درصد بازار مواد اوليه را دچار نوسان مي کند؛ بنابراين از مهمترين موضوعاتي که دولت مي تواند با برنامه ريزي و مديريت بازار را کنترل کند، تنظيم و ثبات نرخ ارز مي باشد.

وي تاثير فراواني مواد اوليه در توليد انواع کالاها را مهمترين عامل تاثير گذار بر توليد دانسته و اظهار داشت: مواد اوليه رکن اصلي توليد است؛ اما در برخي مواقع مواد اوليه بموقع وارد بازار توليد نمي شود و توليدکننده مدت ها منتظر مي ماند تا مواد اوليه را تهيه کند و همين عامل منجر به رکود در توليد، بيکاري کارگران و ايجاد هزينه هاي بسيار براي توليدکننده خواهد شد از اين رو دسترسي توليدکنندگان به مواد اوليه از مهمترين موضوعات قابل تأمل براي دولت است. اميدواريم دارد به اين نکته توجه ويژه داشته باشد.

رئيس اتحاديه کفاشان دستدوز تهران از فراواني و اشباع بازار کفش گفت و اظهار داشت: در حال حاضر و در شرايط کنوني آن چه مورد نياز بازار است را به صورت انبوه اتحاديه کفش هاي دست دوز مي تواند فراهم کند و اکنون بازار غني از کالاي مورد درخواست مردم است.

رئيس اتحاديه کفاشان دستدوز تهران در خصوص پوشش تمامي کمبود هاي مورد نياز مردم در خصوص کفش گفت: مي توانيم با تمام قواي نيروي انساني و برنامه ريزي هاي دقيق همانگونه که تاکنون توانسته ايم هر آنچه که مورد نياز است را پوشش دهيم. شجري با تاکيد بر اين نکته که مهم ترين قدم در تنظيم بازار ثبات نرخ ارز است

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید