اشتغال‌زایی 70 نفری با دوخت لباس چرمی

0
932
مهدی یوسفی فر- نوین چرم

نوین چرمدر شرایطی که کشور برای توسعه و رشد اقتصادی نیازمند رونق تولید و فعال شدن این بخش است، صنعت چرم می تواند اشتغال زایی بالایی را ایجاد کند به طوری که دوخت یک کت چرم می تواند برای حدود 70 نفر شغل ایجاد کند.

اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از فارس نوشت، ناامیدی می‌تواند انسان را از رسیدن به هدف باز دارد، ناامیدی می تواند جوهر تلاش و پشتکار را خشک کند، اما هستند انسان هایی که در اوج سختی امید خود را از دست نمی دهند و با توکل به خدا به اهداف خود می رسند.

مهدی یوسفی فر، یکی از تولیدکنندگان کشور در صنعت چرم است که با تلاش، اراده، پشتکار و هدفی که داشته امروز به جایگاه مناسبی رسیده است. زندگی با ناامیدی آسان است، این که گمان کنیم پیشرفتی حاصل نمی شود و سرنوشت تنها دست و پا زدن در بدبختی است، کار بسیار راحتی است اما هیچ انسان موفقی چنین نگرشی ندارد. هر انسان موفق بعد از هر بار شکست دوباره می ایستد، پس از هر بار سیلی خوردن از روزگار از پا ننشسته و نا امیدی را در دل و فکر خود راه نمی دهد.

یوسفی فر متولد 20 اسفند 1350 است. او که اصالتی همدانی دارد در تهران متولد شد و حالا در صنعت چرم مشغول به کار است.

* شروع ماجرا

هر کاری سختی‌های خود را دارد و هیچ کارآفرینی یک شبه به موفقیت نرسیده است. یوسفی فر می گوید: 30 سال است که در صنعت چرم فعال هستم. زمان زود می گذرد، در سال 1372 متوجه شدم که تنوع محصول هایی که تولید می کنم خیلی کم است، بنابر این به بازار رفتم و از فرد سرشناسی که آن موقع در صنعت چرم فعالیت می کرد خواستم که محصولاتش را به من بدهد تا توزیع کنم. آن شخص گفت که نمی توانم به شما اعتماد کنم و بایستی برای انجام این کار پول نقد بیاوری!

به اینجای داستان که می رسد خنده ای بر لبانش نقش می بندد و گویی در تونلی از زمان به یاد بخش شیرینی از خاطراتش می افتد. می گوید: آن زمان ها یک ضبط سونی دو کاست داشتم. آن سال ها این ضبط ها مد بود و من نیز یکی از آنها داشتم، اما تصمیم گرفتم که آن را بفروشم و تبدیل به سرمایه کنم. با فروش آن ضبط به قیمت 23500 تومان صاحب سرمایه شدم و مجدد به نزد شخص فروشنده رفتم و در نهایت او قبول کرد که با من همکاری کند و این شروع ماجرا بود.

* نابرده رنج گنج میسر نمی شود

هر کاری مانند یک گنج پنهان است و باید برای کشف کردن آن تلاش کرد و از پا ننشست. یوسفی فر نیز برای رسیدن به جایگاه امروز سختی های زیادی را تحمل کرده است. یوسفی فر در این باره می گوید: تلاش های زیادی کردم. از میدان ونک تا تجریش از میدان ولیعصر تا ونک را پیاده طی می کردم فقط برای این که محصول خود را به مغازه دارهای مختلف معرفی کنم. در بازار های بزرگی مانند بازار حسن آباد و امام حسین فعالیت کردم تا محصولم شناخته شود و به راستی که نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

تولید پوشاک چرمی- نوین چرم

* اجازه خرید کالای خارجی را ندادیم

یوسفی فر مدیری آرام و قاطع است. در تمام طول مصاحبه صبورانه از فراز و نشیب کار می گوید. او با قاطعیت می گوید: اجازه ندادیم ارز از کشور خارج شود، اجازه ندادیم جوان ایرانی برود از کالای خارجی بخرد، کمتر اجازه دادیم برندهای خارجی که با برنامه وارد بازار چرم کشورمان می شوند، بتوانند به موفقیت برسند.

بسیاری از جوانان گمان می کنند که خیلی از کارآفرینان پشتوانه مالی قوی داشته اند یا از وام های کلان استفاده کرده اند، اما در بسیاری از موارد مانند یوسفی فر از مقادیر کم بدون وام و پشتوانه های کلان شروع به فعالیت کرده اند و امروز به قله های موفقیت رسیده اند.

یوسفی فر می گوید: کت های چرم ما در گذشته از خارج  وارد می شد. در این بین کشور هایی مانند ترکیه، دبی و مالزی مقاصدی بودند که واردکننده ایرانی از آن کشور ها محصول های چرمی را وارد ایران می کرد، اما امروزه این افتخار برای تولید کننده ایرانی وجود دارد که محصولات چرمی با کیفیت خود را به هموطنان داخل کشور و همچنین مقاصد خارجی بفروشد.

یوسفی فر با لبخندی بر لب به کت چرمی آویزان شده در اتاق اشاره می کند و می گوید: تولیدکننده کشورمان با فناوری و چرم طبیعی ایرانی با ذوق و هنرمندی اش، این چرم را با این لطافت تولید میکند.

* افتخار می کنیم

یوسفی فر می گوید: در حال حاضر 500 نیروی مستقیم در کارگاه های ما مشغول فعالیت هستند که با احتساب خانواده آنها می توان گفت که حدود 1500 نفر به شکل مستقیم با ما در ارتباط هستند و در مجموع حدود 12000 نفر به شکل غیر مستقیم با ما همکاری می کنند. صنعت چرم صنعتی است که می تواند اشتغال زایی بالایی را ایجاد کند. دوخت یک کت چرم می تواند برای حدود 70 نفر شغل ایجاد کند.

او می گوید: امروزه حدود 40 فروشگاه فعال در سراسر کشور داریم و تعداد اعضای باشگاه مشتریان ما حدود 700000 نفر است. به این مشتریان افتخار می کنیم.

اراده کن تا موفق شوی

یوسفی فر خطاب به جوانان می گوید: انسان اگر اراده کند می تواند موفق شود. کار من به سختی جلو رفت، اما بالاخره جلو رفت. اگر هدفی دارید نباید ناامید شوید. من فکر می کنم ناامیدی دشمن بشریت است. هدف، اراده، تلاش و پشتکار می تواند هر انسان با انگیزه ای را موفق کند، و این رمز موفقیت بسیاری از کارآفرینانی است که از مشکلات نترسیدند و با توکل به خدا توانستند گام های خود را با قاطعیت بردارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید