از صفر تا صد برند آيسانا را خلق کرده‌ ايم

0
1667
از صفر تا صد برند آيسانا را خلق کرده‌ ايم

صندل جزو يکی از محصولاتی است که از سوی شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی توليد مي‌شود؛ اين کارخانه‌ها، انواع صندل‌های مردانه، زنانه و کودکانه و… را توسط دستگاه‌های پيشرفته و به‌روز توليد کرده و روانه بازار مي‌کنند.
شرکت توليدی آيسانا پلاس با هدف توليد صندل‌های طبی در بازارهای ملی و بين‌المللی، جزو يکی از توليدکنندگانی است که قادر شده، طی سال‌های اخير به خوبي جاي خود را در بازار باز کند. هرچند اين برند به تازگي وارد بازار داخلي شده است، اما از پشتوانه‌اي بيش از نيم قرن برخوردار است که گردانندگان آن طي دهه‌هاي گذشته در اين حرفه کسب کرده‌اند.

از تهران تا قم
عباس محبی مديرعامل شرکت آيسانا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره سابقه خانوادگی خود در صنعت کفش عنوان کرد: پدر از سال 1347 به کار کفش ورود کردند. ايشان بين سال‌هاي 1342 تا 1343 به تهران آمدند و در کفش بلا در زمينه برشکاري مشغول به کار شدند. يک مدت نيز در کفش مهشيد کار کردند و براي سازندگان، برشکاري انجام مي‌دادند.
پدر علاقه عجيبي به توليد کفش و برش آن داشت تا اينکه در سال 1347 عازم قم مي‌شود. او در قم ازدواج مي‌کند و دوباره به تهران مي‌آيد. به‌تدريج کارش در تهران اوج مي‌گيرد. تا اينکه سال 1353مجدد به قم بازمي‌گردد. در قم پدر با دستگاه کار مي‌کرد. من از 6 سالگي وارد کارگاه شدم و زماني که به قم بازگشتيم، 9 سال داشتم. آن زمان پدر با دستگاه کار مي‌کرد و تمام کارهاي کفاشي، برشکاري و … را خودش انجام مي‌داد و کسي او را حمايت نمي‌کرد. در کل پدر با سختي و يتيمي بزرگ شد، اما طي سال‌هاي گذشته به خوبي حامي خواهرها و برادرهايش بوده است.

جزو اولين‌ها بوديم
محبي در ادامه خاطرنشان کرد:‌ من سال 1357 کارم را آغاز کردم و وارد کارخانه شدم. واحد خودم را سال 1359 خريداري کردم، در آن زمان برخي کارخانه‌دارها اينجا بودند. اينجا هم با دستگاه کار مي‌کردند.
سال 1357 کفش آسيا را راه‌اندازي کردم که در زمينه توليد صندل بود. البته پيش از اين کفش آسيا را فرد ديگري ثبت کرده بود که ما نام «نوين گامان آسيا» را براي خود انتخاب کرديم. آن زمان – يعني 17 سال پيش – دستگاه‌هاي ماشين‌سازي اسدي را خريداري کرديم. بيش از 5 سال نيز از شرکت نامي خريد مي‌کرديم. اين فعال حوزه کفش در ادامه با اشاره به مواد اوليه 17 سال پيش عنوان کرد: در آن زمان‌ها نخستين نسل پي‌يو به کشور وارد شده بود. واحدهاي مشابه زيره توليد مي‌کردند، اما قادر به توليد صندل و دمپايي نبودند. البته طي اين سال‌ها نيز ماشين‌سازي انجام مي‌داديم، يعني براي خودمان ماشين مي‌ساختيم.

برند آيسانا چگونه خلق شد؟
مديرعامل شرکت آيسانا در پاسخ به اين پرسش که برند آيسانا را چگونه ايجاد کرديد، گفت: در پي صنعتي و ديجيتالي شدن بازار به اين نتيجه رسيديم که با يک برند جديد وارد بازار شويم. علاوه بر اين، نام سليس و روان با فونت انگليسي زيباي «آيسانا» به معناي «همانند زيباي ماه» را براي برند خود انتخاب کرديم؛ البته اين برند ريشه لغوي ترکي دارد. اين برند در سال 1396 ثبت و به صورت رسمي وارد بازار شده است.

دکتر مهدی محبی،  مدیر دیجیتال مارکتینگ شرکت آیسانا

اهداف پيش روی آيسانا
محبي در پاسخ به اين پرسش که در آينده چه اهدافي را دنبال مي‌کنيد، تصريح کرد: در سال 1396 خلق برند آيسانا، با طراحي و خلق مدل‌هاي جديد آغاز و وارد بازار شد، البته ابتدا نام برند آيسانا بود که پس از آن با عنوان «آيسانا پلاس» وارد بازار شد، از اين رو طي دو سال گذشته يعني از سال 1398 برند جديد، فعاليت جدي خود را آغاز کرده است. در حقيقت اين واحد از صفر کار خود را آغاز کرد. توسعه واحد و بحث ورود به مارکتينگ و به صورت کلي صنعتي شدن آيسانا يکي از اهداف مهم ما براي سال‌هاي پيشرو است.
وي به علت مطرح شدن برند آيسانا ظرف مدت کوتاهي خاطرنشان کرد: در برندسازي، يک دوره پنج ساله نياز است تا يک برند بتواند خودش را مطرح کند، اما اين موضوع که ما قادر شديم طي دو سال به عنوان يک برند خود را مطرح کنيم، به اين دليل بود که در ابتداي کار و همواره با اين هدف پيش آمده‌ايم که موضوع کيفيت حرف نخست را بزند، هرچند پشت اين کيفيت، ساليان سال تجربه وجود دارد. از سوي ديگر، خلق و ايده‌هاي جديد نيز را مدنظر قرار داده‌ايم. بنابراين براي تجهيزات و ماشين‌آلات منتظر ماشين‌آلات ديگران باقي نمي‌مانيم و اگر مورد نياز باشد، آنها را براي خود مي‌سازيم.
اين فعال حوزه کفش در ادامه عنوان کرد: برنامه اصلي ما اين است که بتوانيم جايگاه اصلي آيسانا را حفظ کنيم، چراکه پشتوانه اين دو سال حضور مثبت در بازار، به نيم قرن تجربه بازمي‌گردد. از سوي ديگر قصد داريم که به بازارهاي جديد ورود پيدا کنيم تا بتوانيم اين برند را هر چه بهتر به بازار بشناسانيم، به گونه‌اي که هر ايراني با شنيدن نام آيسانا به ياد کفش ايراني بيفتد.

کفشی دست مردم بدهيد که پای کارگر را اذيت نکند
محبی در پاسخ به اين پرسش که برنامه فروشگاهی نيز داريد، گفت: در آينده برنامه فروشگاهی نيز داريم، اما پيش از آن به موضوع کيفيت توجه داريم. يکی از شعارهايی که حاج آقا محبی (پدر) داشتند، اين بود که کفشی دست مردم بدهيم که آن کارگری که در بيابان مشغول به کار است، پايش اذيت نشود. خلق برند ما بر اين اساس است.
به ياد دارم که در سال 1358 يکبار پدر با ديدن چکمه‌های بچه‌های روستا به ما گفت اين چکمه‌ها کيفيت ندارد و پای بچه‌ها در سرما يخ مي‌زند، تمام اين کفش‌ها را آسياب کرده و دوباره با کيفيت بالا توليد کنيد. با قيمت ارزان مي‌فروختيم، سود کم مي‌برديم، اما دعای مردم پشت سر ما بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید