از تولیدکنندگان کفش حمایت نمی شود

0
281
از تولیدکنندگان کفش حمایت نمی شود

کمبود و گرانی مواد اولیه،‌ نوسانات نرخ ارز، ‌عدم نظارت بر تولید و توزیع کنندگان مواد اولیه به یکی از مشکلات حال حاضر تولیدکنندگان کفش تبدیل شده است. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) بنابر رسالت حرفه‌ای خود با محسن حلاجی مدیر فروش برند P & P به گفت‌وگو نشسته است. در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کرده و در خصوص شغل خود را توضیح دهید؟

اخبار صنعت چرم و کفش – محسن حلاجی مدیر فروش برند P & P هستم و در زمینه تولید کفش مردانه فعالیت می‌کنم. در گذشته بیش از 70 کارگر در این تولیدی مشغول به کار بودند؛ اما به دلیل مشکلات موجود مانند: عدم تهیه مواد اولیه، کمبود کارگر، نوسانات ارز و…تعداد نیروها به 30 نفر رسیده است.

ظرفیت اسمی تولید شما چند جفت در روز است؟ آیا صادرات انجام می‌دهید؟

ظرفیت اسمی ما، تولید 500 جفت کفش در روز است؛‌ اما با توجه به شرایط اقتصادی و نبود بازار تنها 90 جفت در روز تولید می‌کنیم. در حال حاضر به هیچ کشور صادرات نداریم.

کمبود و گرانی مواد اولیه،‌ نوسانات نرخ ارز، ‌عدم نظارت بر تولید و توزیع کنندگان مواد اولیه به یکی از مشکلات حال حاضر تولیدکنندگان کفش تبدیل شده است.

در خصوص مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان کفش توضیح دهید؟

مشکلات بسیاری بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد و این امر باعث شده تا ما تعدیل نیرو داشته باشیم. با ادامه این روند قطعا بسیاری از کارگاه‌های کفش ورشکست خواهند شد. در حال حاضر به کارگران، بالاتر از حداقل حقوق وزارت کار پرداخت می‌کنیم؛ اما ادامه این روند، برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد. کارگران نیز به دلیل عدم هماهنگی درآمد با هزینه‌ها با سختی امرار معاش می کند.

بزرگترین مشکل پیش روی تولیدکنندگان کفش، از سویی، تهیه مواد اولیه و کمبود آن است و از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز باعث گرانی تمامی محصولات شده است.  این امر باعث شده میزان خرید مردم از ۳ جفت کفش در سال به یک جفت کاهش پیدا کند. در حال به دلیل نوسانات قیمت ها،‌ با فروش کفش،‌ دیگر قادر به جایگزین آن نیستیم.

آیا دولت از تولیدکنندگان کفش حمایت می‌کند؟

سازمان مالیات و بیمه بدون هیچ اغماضی در شرایط سخت اقتصادی پول خود را دریافت می‌کنند. این در حالی است که دولت عنوان کرد در زمان شیوع بیماری کرونا از تولیدکنندگان حمایت خواهد کرد. با وجود اینکه هزینه های ما افزایش و فروش ما کاهش یافته؛‌ اما هیچ گونه حمایتی از دولت دریافت نکرده‌ایم. دولت وعده کاهش مشکلات را داده؛ اما هیچ اتفاق مثبتی تا به امروز رخ نداده است. در نیتجه این معضلات باعث شده هیچ انگیزه‌ای برای تولید نباشد. در صورتی که می‌توانستیم سرمایه خود را در بانک گذاشته و به راحتی سود دریافت کنیم. چرا باید با چنین مشکلاتی مواجه باشیم؟ مگر تولیدکنندگان چه گناهی کردند؟  اگر موانع رفع نشوند؛ کارگران و تولیکنندگان به مشگل خواهند خورد. زیرا کارگران روزمزد هستند و در صورت افزایش تولید، درآمد آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید