اجرای سیاست ضد دامپینگ ترکیه در مقابل واردات چرم

0
354
اجرای سیاست ضددامپینگ ترکیه در مقابل واردات چرم

وزارت بازرگانی ترکیه به تازگی اعلام کرده است که سیاست ضد دامپینگ را با هدف رقابت ناعادلانه در واردات چرم مصنوعی از چین اعمال می کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، وزارت بازرگانی ترکیه تصمیم گرفت سیاست ضد دامپینگ را با هدف جلوگیری از رقابت ناعادلانه در واردات برخی از انواع چرم‌های مصنوعی و برخی از ماشین آلات این صنعت از چین را اجرا کند.

وزارت بازرگانی ترکیه  اعلامیه «منع جلوگیری از رقابت ناعادلانه در واردات» را در روزنامه رسمی این منتشر و آن را لازم الاجرا کرد.

طبق اطلاعیه‌های درج شده در روزنامه‌های رسمی کشور ترکیه، تحقیقات برای بررسی نهایی واردات انواع چرم مصنوعی دباغی شده و سایر دستگاه‌های مورد استفاده در این صنعت که از چین وارد می‌شود آغاز شده است.

وزارت بازرگانی ترکیه در این راستا تصمیم گرفته است اقدامات ضد دامپینگ را از ۴۹.۴۹ درصد به ۹۲.۲۵ درصد مقدار CIF (هزینه بیمه و باربری) چرم مصنوعی افزایش دهد.

دامپینگ یا بازارشکنی یا قیمت‌شکنی از واژگان خاص اقتصادی به حساب می‌آید که به ویژه در تجارت بین‌المللی جایگاهی ویژه و قانونی دارد و عبارت است از فروش یا صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینه‌های تمام شده یا به عبارتی دیگر فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی.

منبع: kolayihracat

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید