آموزش مقدماتی «تولید کیف چرم» در کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش

0
378
آموزش مقدماتی «تولید کیف چرم» در کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش

کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش در اولین دوره آموزشی در قرن جدید، فعالان حوزه کفش و چرم را با تولید محصولی متفاوت آشنا ساخت. اما چگونه؟!
مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش در این باره گفت: پس از دو سال که ورکشاپ‌های حضوری و لایو‌های اینستاگرامی را با حمایت اسپانسرهایی برگزار کردیم، بر خود واجب دانستیم تا زکات کار خود را بپردازیم. از این رو با خیرین و دانشگاه‌هایی صحبت کردیم و در نهایت این یک آموزش رایگان را برای هنرجویان طراحی لباس دانشگاه وحدت تربت جام برگزار کردیم.
افشین شادی‌مهر گفت: هر کدام از کلاس‌هایی که برگزار‌ می‌کنیم وقت و انرژی زیادی از ما‌ می‌گیرد. اما وقتی ثمره آن را‌ می‌بینیم پر انرژی تر‌ می‌شویم. برگزاری این دوره‌های آموزشی اصلا راحت نیست. برای ما هم موضوع درآمد زایی نیست، بلکه برای ارتقای صنعتمان برنامه ریزی، هدایت و معرفی دوره‌های آموزشی را تسهیل‌ می‌کنیم.
وی بیان کرد: این لایو آموزشی که در حوزه تولید کیف چرم دست دوز بود بسیار مورد توجه قرار گرفت و بازخورد بسیار خوبی داشتیم. بسیاری از هنرجویان، بانوان خانه‌دار و دانشجویان طراحی لباس بودند. در این زمینه از سرکار خانم دکتر دادخواه تشکر‌ می‌کنیم که دانشجویان خود را به آشنایی با محصولات چرمی تشویق کردند.
شادی‌مهر تصریح کرد: نیمی از هنرجویان این لایو آموزشی از هنرجویان همیشگی ما بودند. خوشحالیم که برخی از افراد از همه فرصت‌های آموزشی استقبال‌ می‌کنند و در دوره‌هایی که هزینه دارد یا دوره‌های رایگان شرکت‌ می‌کنند. منتظریم تا پیشرفت این افراد و تاثیر این آموزش‌ها بر کسب و کار ایشان ببینیم.
مسئول آموزش اخبار صنعت چرم و کفش در این باره گفت: اگرچه مخاطبان ما به طور تخصصی، تولید و فروش کفش‌های چرمی را دنبال می‌کنند اما ما بر این عقیده‌ایم که باید مهارت‌های همسو را نیز به دست آورد تا نوع نگاهمان تقویت شود.
مژده پورزکی افزود: هرچند صنعت‌گران و واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی هر کدام تخصص کار خود را دارند اما هرچه مهارت‌های پایه بیشتری داشته باشند وسعت دید بزرگتری پیدا می‌کنند، در کار خود خبره‌تر جلوه می‌کنند و فرصت‌های بیشتری برای کسب و کار به دست می‌آورند.
وی ادامه داد: یک تولیدکننده «کفش چرم»، و یک تولیدکننده «کیف چرم» باید زبان مشترک با هم داشته باشند تا در جلسات با اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها به تجمیع آراء برسند، سرمایه‌های بیشتری از سرمایه‌داران جذب کنند و در تجارت و فروش قدرت مانور بیشتری به دست آورند. جزیره‌ای عمل کردن، قدرت مانور ما را در کسب و کار و رایزنی‌ها محدود می‌کند. از این رو لازم است تا تولیدکنندگان «کفش چرم»، حداقل‌هایی را درباره تولید «کیف چرم» هم بدانند. البته لازم نیست تا در این حوزه به تخصص برسند اما داشتن حداقل اطلاعات لازم و واجب است.
پورزکی اظهار کرد: همچنین اگر بخواهیم ست کیف و کفش تولید کنیم اما فقط به یک حوزه آشنا باشیم، کار دشوار می‌شود و مجبور هستیم تا به دانش و اطلاعات دیگران تکیه کنیم. همین می‌شود که معمولا ست کیف و کفش‌هایمان کارهای راحتی برای مصرف کننده نیستند.
مسئول کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش همچنین گفت: از بُعد فروش هم، داشتن اطلاعات پایه الزامی است. برخی از فروشگاه‌ها کیف و کفش را در کنار هم می‌فروشند. گاهی مشتریان اطلاعاتی می‌خواهند که نمی‌توانیم پاسخگوی آن‌ها باشیم. درباره جنس کیفی که آن را به فروش می‌رسانیم اطلاعات دقیقی نداریم و نمی‌دانیم استحکام آن چه قدر است. مثلا برای کتاب‌های دانشجویی استحکام لازم را دارد و یا خیر و حتی نمی‌دانیم که درصورت آسیب دیدگی چطور می‌توان آن را تعمیر کرد.
وی تاکید کرد: برای این که بتوانیم مشتریان وفاداری داشته باشیم باید تخصص خود را به او نشان بدهیم. اگر به سوالات مشتری و نگرانی‌هایش جواب درستی بدهیم، او دوباره برای خرید به مغازه ما می‌آید و اگر نه، ما را فراموش می‌کند. به همین جهت است که در کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش تلاش داریم تا فعالان حوزه کفش را با الفبای تولید کیف آشنا سازیم.
پورزکی گفت: این لایو آموزشی چهار ساعته، رایگان روز جمعه ۹ اردیبهشت برگزار شد.

خبر نگار: مژده پورزکی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید