آزادسازی واردات ماشین‌ آلات مستعمل مورد نیاز صنایع کفش و کیف

0
493
آزادسازی واردات ماشین‌ آلات مستعمل مورد نیاز صنایع کفش و کیف و ملزومات آن

صنایع چرم و کفش برای رشد و ارتقا کیفیت محصولات خود نیاز به دانش، تکنولوژی، ماشین‌آلات به روز و پیشرفته و نیروی انسانی ماهر دارند.
به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، سالهاست اهالی و دست‌اندرکاران صنعت سعی بر این دارند تا با افزایش تولید و ایجاد مزیت رقابتی، صادرات کفش را افزایش دهند و در راستای افزایش صادرات غیر نفتی گام بردارند.
بعد از پیگیری‌های مجدانه تولیدکنندگان، فروشندگان، بازرگانان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی کفش، مصوب گردید تا ماشین‌آلات مستعمل مورد نیاز برای صنایع کیف و کفش و ملزومات آنها، به تشخیص رئیس سازمان صمت استان به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی وارد گردد. بنابراین بازرگانان می‌توانند با عقد قرارداد با واحدهای تولیدی دارای مجوز، نسبت به واردات ماشین‌آلات مورد نیاز آنها اقدام کنند.
ضمنا مقرر گردید انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوط، ضمن شناسایی ماشین‌آلات و تجهیزات وارداتی مورد نیاز شرکت‌ها و واحدهای صنفی تولیدی کیف، کفش و چرم (حتی واحدهای فعال بدون مجوز)، فهرست ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را به معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرده تا به جای جایگزین نمودن ماشین‌آلات و تجهیزات مستعمل موجود یا مشابه مستعمل خارجی، برنامه‌ریزی لازم جهت تامین ماشین‌آلات و تجهیزات نو از طریق توانمندی سازندگان داخلی یا واردات توسط بازرگانان انجام گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید