۸۰ درصد صنف سراجان در دست اتباع خارجی است

0
352
۷۰ درصد از فعاليت صنف سراجان در اختیار اتباع افغانستان

۸۰ درصد بازار صنف سراجان را اتباع خارجی در دست گرفته‌اند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز پس از عبور دو سال رکود به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی همچون مالیات و افزایش قیمت مواد اولیه خود روبه‌رو هستند. این مطلب را سيدمحمود موسوی، رئيس اتحاديه و تعاونی سراجان تهران در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد.

موسوی درباره تعاونی سراجان اظهار کرد: در شرکت تعاونی سراجان هر سال مجمعی برگزار می‌شود و از اعضایی که در این تعاونی سهامدار هستند، دعوت می‌شود تا گزارش سالانه عملکرد تعاونی را ارزیابی کنند.
موسوی با اشاره به تغییر دفتر تعاونی سراجان بیان کرد: ما از مرکزیت کیف خیلی دور بودیم. در جلسه با اعضای هیات مدیره و پس از فراز و نشیب‌های بسیار جابه‌جایی انجام دادیم و هم‌اکنون به مرکز بورس تولیدکنندگان کیف و مواد اولیه و چرم مصنوعی نزدیک شده‌ایم.
وی در ادامه یادآور شد: در صنف ما پاساژی نبود که مخصوص مواد اولیه باشد، اما هم‌اکنون پاساژ الماس بدین منظور راه‌اندازی شده است. در این پاساژ، اولین مغازه را برای شرکت تعاونی خریدیم و همچنین حدود ۳۰۰ متر انباری تجاری و یک واحد ۶۰ متری تجاری خریداری کردیم. امسال مجمع را در دفتر جدید برگزار کردیم تا اعضا از این محل دیدن به عمل آورند و شاهد عملکرد ما باشند. سایر کسانی که مغازه‌هایی در این پاساژ خریداری کرده‌اند همه صاحب برندهای خوب و مطرح هستند که به تدریج در حال افتتاح هستند. به نوعی کل پاساژ مخصوص مواد اولیه یراق و پارچه شده است.

جلسه‌هایی برای رفع مشکلات صنف سراجان
رئيس اتحاديه سراجان تهران همچنین با اشاره به جلسه‌هایی که برای رفع مشکلات صنف سراجان با مسئولان دولتی برگزار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به تازگی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صمت و برخی از مسئولان دولتی جلسه‌ای برای حل مشکل مالیات و برخی مشکلات صنف خود برگزار کردیم. جلسه خوبی نیز در مجلس داشتیم، امیدواریم که نتایج آن رضایت بخش باشد. همچنین جلسه‌ای با مدیر کل امور دارایی و مالیات داشتیم و مسائل خود را عنوان کردیم، چراکه طی دو سال گذشته صنف ما به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار آسیب دیده‌اند. موضوع مهم‌تر آنکه ۸۰ درصد صنف ما را اتباع خارجی در دست گرفته‌اند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز با وضع چنین مالیات‌هایی از پا درخواهند آمد.
موسوی درباره وضعیت بازار کیف و ساک و چمدان و … عنوان کرد: وضعیت بازار چندان مساعد نیست. موضوع آن است که بازار سراجان در دست تولیدکنندگان و بازاریان ایرانی نیست. البته بیشتر تولیدکنندگان مواد اولیه، یراق‌آلات، کیف و.‌‌.. در خیابان‌های مصطفی خمینی و منوچهری هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید