گام‌های زمستانی با کفش بوفو

0
1036
وحید رضایی مدیرعامل کفش بوفو

خیلی‌ها معتقدند کسانی که فرزندان خود را وارد کارشان می‌کنند، عاشق شغلشان هستند چون فرزند به نوعی تمام وجود آدم است. کم شخصیت‌هایی در صنعت نداریم که این کار را کرده‌ و اثبات کرده‌اند که عاشق کار و پیشه خود هستند. وحید رضایی مدیرعامل کفش بوفو نیز یکی از این عاشقان است. وی با این کار خون تازه به رگ‌های برند خود تزریق کرده و با این که ضربه‌های زیادی خورده ولی باز هم به یاری فرزندانش تمام قد ایستاده است. به طور حتم می‌توان گفت یکی از برندهای موفق در زمینه تولید چکمه و بوت چرمی برند بوفو است. پای صحبت ایشان در دفتر خودش واقع در پاساژ نگین باغ سپهسالار نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 وحید رضایی مدیرعامل کفش بوفو  وحید رضایی مدیرعامل کفش بوفو

 

وحید رضایی هستم و 53 سال سن دارم. 30 سال است که تولیدکننده کفش هستم و کفاشی می‌کنم. از ابتدا بیشتر کفش زنانه تولید کرده‌ام و در باغ سپهسالار مستقر هستم. سه چهار سال گذشته کار بسیار خوب شده است. تنوع محصولات ما بسیار زیاد است و به همین دلیل خدا را شکر فروش خوبی هم داریم.
در نمایشگاه ایران شابز که شرکت کرده بودیم، محصولاتمان بسیار مورد توجه قرار گرفت. البته تک فروشی نداشتیم اما عمده فروشی بوت و چکمه عالی بود و سفارش زیادی دریافت کردیم به طوری که بعد از نمایشگاه بلافاصله سعی کردیم بوت‌ها و چکمه‌ها را برای مشتریان ارسال کنیم. مشتریان خیلی خوبی به نمایشگاه آمده بودند و به نظر من نمایشگاه برای ما بسیار عالی بود. تقریبا 90 درصد از کارهایم را به نمایشگاه آورده بودم. دو کانتر در غرفه داشتیم و چهار نفر پرسنل همراه با خودم و پسرم که توانستیم غرفه را به خوبی کنترل کنیم و میزبان خوبی برای مشتریان باشیم.
البته ناگفته نماند که به اصرار پسرم در نمایشگاه شرکت کردم. ایشان دید خیلی خوبی دارد و من هم چون قبولش دارم حمایت می‌کنم. تمام کارهای نمایشگاه را خودش در عرض سه روز انجام داد و ما به نمایشگاه آمدیم. پسرم حدود پنج سال است که با من کار می‌کند و نود درصد کمک کار من ایشان است.
زمان برگزاری نمایشگاه شابز بسیار عالی بود چون من کارهایی را داشتم که می‌توانستم ارئه دهم و مشتری‌های جدید پیدا کنم. همانطور که می‌دانید تاریخ نمایشگاه برای یک تولیدکننده کفش بسیار مهم است چون باید محصولی برای ارائه داشته باشد. دوست دارم که در نمایشگاه امپکس هم شرکت کنم اما متاسفانه به دلیل زمان برگزاری نمایشگاه، نمونه‌های جدید برای ارائه به مشتری ندارم.
محصولات ما متنوع است حدود 70 مدل بوت و چکمه را همزمان تولید می‌کنیم و 30 مدل هم کفش داریم. در کنار کفش‌ها با یکی دیگر از دوستان همکاری می‌کنیم و کیف هم به محصولاتمان اضافه کرده‌ایم.
هر فصلی 40 مدل اضافه می‌کنیم. ما مدل‌های بوت و چکمه را از اردیبهشت ماه آماده کردیم و از حالا برای شب عید و تابستان، مدل‌ها را آماده می‌کنیم.
شوروم کفش بوفو در پاساژ نگین باغ سپهسالار، طبقه دوم واقع شده است که کلیه نمونه‌های جدید آنجا در معرض نمایش گذاشته می‌شود.
به نظر من صنعت کفش صنعتی است که با تمام فشارها روی پای خودش ایستاده است. در حال حاضر برای خرید جنس مشکل داریم چون باید نقدی پرداخت شود اما در زمان فروش از ما انتظار دارند که مدت دار کار کنیم که امکان پذیر نیست. با این حال خدا را شکر در حال تولید هستیم و سعی داریم تا محصول با کیفیت ایرانی تولید کنیم.
چند مشتری دارم که قبلا از ترکیه جنس می‌آوردند برای فروش اما الان از ما جنس تهیه می‌کنند. در ایران تولید ارزش خودش را پیدا کرده است و ما هم راضی هستیم. نود درصد چرم‌هایی که استفاده می‌کنیم از برندهای خوب ایران است. زیره‌ها هم از شرکت زیلان یا نوبری که داخلی هستند تهیه می‌کنیم. زیره‌های آقای مختاری هم بسیار با کیفیت هستند که با آنها هم همکاری داریم.
برند بوفو یک فروشگاه در تیراژه 2 دارد. امسال برنامه‌ای برای ارائه نمایندگی نداریم اما سال آینده این کار را انجام خواهیم داد. در آینده تصمیم داریم زیره‌ها را با آرم خودمان سفارش دهیم یعنی زیره‌ها به صورت انحصاری برای کفش بوفو تولید شوند.
کفش‌های تولیدی ما دست دوز هستند و چون تولید بوت و چکمه کار بسیار سختی است، تعداد تولیدی‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند شاید انگشت شمار باشد. ما تا یک سال اگر زیره مشکل داشته باشد ضمانت می‌کنیم. یعنی اگر رویه کار سالم باشد و زیره‌اش مشکل داشته باشد ما آن کفش را اصلاح خواهیم کرد. تمام فروشندگانی که با ما کار می‌کنند از این مطلب آگاهی کامل دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید