کفش و فرش قم با برندسازی به ارزآوری می‌رسند

0
348
کفش و فرش قم با برندسازی به ارزآوری می‌رسند

معاون وزیر صمت گفت: استان قم در زمینه صادرات کفش ماشینی و فرش دستبافت ظرفیت بالایی دارد اگر برندسازی و موانع برداشته شود می توان هیئت‌های مهم تجاری را از کشورهای همسایه با توجه به نزدیکی قم به پایتخت، به این استان هدایت کرد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از فارس، علیرضا پیمان پاک امروز در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر و نمونه استان که در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی قم برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد یک فضای کسب و کار مناسب و رفع موانع صادرات ما نقشه راهی را تهیه کردیم و بر اساس آن کالاها و بازارهای هدف اولویت‌بندی و نشست‌هایی نیز با تشکل‌های بازرگانی، تجار و صادرکنندگان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای برطرف شدن موانع و مشکلات صادرات اقداماتی انجام شده که برخی در کوتاه مدت جواب داده است و برخی نیز نیاز به زمان دارد، هماهنگی نزدیکی با بانک مرکزی انجام شده و وزارت صمت و بانک مرکزی برای رفع و تسهیل در زمینه برگشت ارز جلساتی داشتند.

معاون وزیر صمت گفت: در زمینه شبکه‌های بانکی، پایانه‌های صادراتی و نمایشگاه‌های تخصصی اقدامات مطلوبی داشتیم، چند پایانه در اولویت صادرات قرار گرفته که برخی پایانه ها به علت کارآیی مناسب، نمونه انتخاب شدند و برای ورود به بازارهای هدف کشورهای همسایه نیز بازدیدهایی هماهنگ کرده‌ایم تا مشکلات و موانع تجارت بین این کشورها سریع رفع شود.

پیمان پاک با اشاره به ظرفیت های مطلوب استان قم در زمینه تولید و صادرات گفت: استان قم در زمینه صادرات کفش ماشینی و فرش دستبافت ظرفیت بالایی دارد اگر برندسازی در این زمینه صورت گیرد و موانع برداشته شود می توان هیئت های مهم تجاری را از کشورهای همسایه با توجه به نزدیکی قم به پایتخت به این استان هدایت کرد قم در زمینه کفش و فرش می تواند ارزآوری کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی بازوی اصلی ما در توسعه تجارت است و باید دنبال راهکاری برای رفع موانع و جهش صادرات باشیم که نخستین گام در جهش صادرات رفع موانع تولید است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید