کفش هوشمند؛ جایگزین عصا برای نابینایان

0
418
کفش هوشمند؛ جایگزین عصا برای نابینایان

شرکت ژاپنی هوندا، به تازگی موفق به طراحی و تولید یک سیستم ناوبری قابل نصب بر روی کفش شده است که جایگزین عصا برای نابینایان می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، «واتارو چینو» مهندس طراح این سیستم می‌گوید: این سیستم شامل یک برنامه قابل نصب بر روی تلفن هوشمند و یک دستگاه ارتعاش سه بعدی با سنسور حرکت متصل به کفش است تا به کاربران بگوید کجا باید بروند.

دستگاه ارتعاش سه بعدی روی قسمت جلوی کفش نصب می‌شود و هنگامی که کاربر مقصد حرکت و راه‌رفتن دارد، سیستم ارتعاش به فرد نابینا یا کم بینا اعلام می‌کند که حرکت خود را در مسیر ادامه دهد و به جلو حرکت کند.

علاوه بر این بسته به اینکه کاربر باید به کدام سمت برود، دستگاه در سمت راست یا چپ ارتعاش ایجاد می‌کند.

چینو می گوید: هدف از طراحی این سیستم این است که برای نابینایان و کم بینایان این امکان فراهم شود که هنگام راه رفتن بیشتر از محیط اطراف خود آگاه باشند.

وی افزود: سیستم ناوبری به روشی ساده کار می‌کند و کاربر را قادر می سازد تا با خیال راحت راه برود. این سیستم با یک باتری کار می‌کند که به طور متوسط ​​۳ ساعت در روز تا یک هفته شارژ دارد.

در حال حاضر، این دستگاه فقط می‌تواند در کفش‌های کتانی و کفش‌های مجلسی استفاده شود، اما چینو در حال حاضر برنامه هایی برای افزایش انتخاب کفش، با تغییر دستگاه، به گونه ای که بتواند انواع دیگر کفش ها را پوشش دهد، در دست طراحی دارد.

منبع: alsumaria

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید