کفش های هوشمند جدید معجزه میکنند!

0
283
کفش‌های هوشمند جدید معجزه میکنند!

کفش‌های هوشمند برای نظارت بر راه رفتن یا حرکت پس از آسیب استفاده می‌شوند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری برنا، محققان یک پارچه هوشمند ایجاد کردند که با یک سیستم یادگیری ماشینی مرتبط است. لباس‌هایی که می‌پوشید هوشمند نیستند. این ترکیب نخ‌های پنبه‌ای و مصنوعی فاقد هر نوع حسگر هستند.

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست به نوع دیگری از مواد فکر می‌کنند. آنها از یک نخ پلاستیکی با طراحی منحصر به فرد برای ایجاد یک پارچه بافتنی به نام 3DKnITS استفاده کردند که آن را با حسگرهای فشار در هم آمیختند. آنها در آزمایشات خود از این ماده برای ساختن کفش و تشک استفاده کردند. همچنین آن را با یک سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (شامل یک جزء یادگیری ماشین) که داده‌های سنسور فشار ورودی را اندازه‌گیری و تفسیر می‌کرد، هماهنگ کردند و از آن برای پیش‌بینی حرکات یک فرد استفاده کردند.

لوازم هوشمندی که می توانند نحوه حرکت کاربران را حس کنند، می توانند در مراقبت های بهداشتی مفید باشند. به عنوان مثال، برای نظارت بر راه رفتن یا حرکت پس از آسیب استفاده شوند.

ورزشکاران می‌توانند از آنها برای دریافت بازخورد در مورد حرکات خود استفاده کنند، یا می‌توان از آنها برای ایجاد رابط بازی ویدیویی بهتر استفاده کرد. محققان در طول آزمایش‌ها این پارچه را به یک بازی ویدیویی Minecraft متصل کردند و از آن به عنوان کنترل‌کننده حرکت در دنیای مجازی نیز استفاده کردند. این پارچه می‌تواند تشخیص دهد که کاربر می‌خواهد به چپ یا راست حرکت کند، بسته به اینکه روی چه پایی ایستاده است و همچنین می‌خواهد بپرد، راه برود یا بدود.

همچنین از تشک‌ها به عنوان بخشی از تمرین یوگا استفاده کردند، بنابراین می‌توانند ببینند که چگونه وضعیت‌هایی مانند عقاب، درخت یا جنگجو را بر اساس توزیع فشاری که روی سطح پارچه حس می‌کرد، تشخیص می‌دهد. برای پارچه، یک سنسور فشار در هر نقطه ای که دو نخ تلاقی می کنند فعال می‌شود.

یک مدار بی سیم، نیروی اعمال شده در هر سنسور را اسکن و اندازه گیری می کند. فشار ورودی به عنوان یک نقشه حرارتی بر روی یک صفحه کامپیوتر متصل نمایش داده می شود و تصویر آن به یک سیستم یادگیری عمیق، که برای استفاده از نقشه حرارتی برای پیش بینی وضعیت، ژست یا حرکت آموزش داده شده است، فرستاده می شود. پس از آموزش، محققان ادعا می‌کنند که این سیستم قادر است فعالیت‌های بدنی مانند پیاده‌روی، دویدن و فشار را با دقت 99.6 درصد طبقه‌بندی کند. همچنین می‌تواند هفت حرکت یوگا را با دقت 98.7 درصد نشان دهد.

این تیم ادعا می کند که آنها همچنین می توانند این لوازم را به جوراب، آستین و موارد دیگر تبدیل کنند. آنها همچنین می‌توانند با اسکن سه‌بعدی یا پرینت سه‌بعدی، قسمت‌هایی از بدن انسان را به تناسب سفارشی بسازند و سپس منسوجات را بخار دهند تا به شکل دلخواه درآیند. در یک تلاش خلاقانه دیگر، تیم این پارچه را به انواع فرش جادویی تبدیل کرد، فرشی که موسیقی‌ای را تنظیم می‌کند که  مطابق با قدم‌های رقصنده تغییر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید