کفش تامز؛ فعال در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی

0
569
کفش تامز؛ شرکتی با فعالیت گسترده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
شرکت تامز به ازای هر یک جفت کفشی که می فروشد، یک جفت کفش به نیازمندان اهدا می کند.

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه انجام مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بسیار فعال بوده است و از این طریق توانسته محبوبیت زیادی در دنیا به دست آورد شرکت تولیدی کفش تامز TOMS است که در سال ۲۰۰۷ میلادی در لس آنجلس آمریکا کارش را آغاز کرده است.

این شرکت که در زمینه طراحی، تولید و فروش کفش فعالیت می‌کند اعلام کرده است به ازای هر یک جفت کفشی که می فروشد، یک جفت کفش به نیازمندان اهدا می‌کند.

شرکت کفش تامز تاکنون ۶۰ میلیون کفش به کودکان نیازمند اهدا کرده است و در نظر دارد این سیاست را ادامه دهد. البته این شرکت تنها در زمینه تولید کفش برای کودکان فعالیت نمی‌کند، بلکه در تولید کفش برای تمامی گروه‌های سنی فعال است ولی در بخش اهدای کفش تنها گروه کودکان بی‌بضاعت را هدف قرار داده است.

سایت سی اس آر وایر در این زمینه می‌نویسد:« شرکتی که کمتر از دو دهه از قدمتش می‌گذرد، تنها به دلیل مسئولیت‌های اجتماعی وسیع و توجه به ضرورت توزیع بخشی از سود حاصل از کارش بین مردم دنیا، توانسته است شهرتی جهانی به دست آورد و از این شهرت برای سودآوری بیشتر و کسب درآمد بالاتر استفاده کرده است.

 این شرکت آمریکایی نمادی از تاثیرگذاری مستقیم انجام مسئولیت‌های اجتماعی در ارتقای درآمد و سوداوری شرکت‌ها است. بدون شک شرکت TOMS با ادامه این روند می‌تواند با سرعت بالایی رشد کند و هر روز بازار بزرگتری را به دست آورد.»

کفش تامز؛ شرکتی با فعالیت گسترده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

 کفش رایگان برای کودکان نیازمند

سایت سی اس آر وایر در گزارشی در مورد عملکرد شرکت کفش تامز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نوشت: «در سالهای اخیر ۲۰ درصد از سود شرکت برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص پیدا کرده است و علاوه بر ارایه کفش به کودکان نیازمند، عرضه عینک و وسایل کمک بینایی برای افرادی که ضعف در سیستم بینایی خود دارند هم در دستور کار ما قرار گرفته است. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تامین آب سالم و تصفیه شده قال آشامیدن به تمامی مردم دنیا  و ایجاد کسب و کارهایی در کشورهای در حال توسعه هم از برنامه‌های ما است.»

کفش تامز ایجاد شعبه‌های جدید در کشورهای در حال توسعه و فقیر دنیا را از مهمترین بخش‌های انجام مسئولیت اجتماعی خود ذکر کرد و در وب سایت رسمی خود نوشت:« با ایجاد شعبه‌های تازه و انتقال خط تولید به آن کشورها می‌توانیم زمینه را برای اشتغال‌زایی برای مردم فراهم کنیم و به ده‌ها نفر از ساکنان کشورهای در حال توسعه کمک کنیم.»

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید