کرونا، تولیدکنندگان چرم در پاکستان را نیز نگران کرد

0
286
تولید چرم

پس از بسته شدن گذرگاه های مرزی پاکستان با کشورهای همسایه خود به دلیل شیوع ویروس کرونا که منجر به اختلال در فعالیت های بازرگانی، صادرات و واردات این کشور شده، تولیدکنندگان چرم پاکستان را نیز نگران تحت تاثیر قرار گرفتن این صنعت هستند.

پاکستان از جمله کشورهایی است که در همسایگی شرقی ایران به تولید انبوه و صادرات چرم و انواع محصولات مشغول است. بیش از نیم میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در پاکستان در فعالیت های تولید چرم کار می کنند.

چرم سازی یکی از مهمترین بخش های صنعت پاکستان است که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد این کشور ایفاء می کند. حدود ۸۰۰ دباغی در این کشور فعالیت می کنند که بیشتر در نواحی شرقی مستقرند.

رسانه های پاکستان روز شنبه گزارش دادند: تولیدکنندگان چرم در این کشور پوست خام گوسفند و دیگر حیوانات را از ایران وارد می کنند و برای این ماده اولیه گزینه ای جز آن ندارند اما تعطیلی گذرگاه مشترک مرزی دو کشور درپی شیوع ویروس کرونا و توقف هرگونه فعالیت تجاری باعث شده تا نگرانی هایی نسبت به تحت تاثیر قرار گرفتن صنعت چرم در پاکستان به وجود آید.

روزنامه پاکستانی «داون» در این خصوص نوشت: تحریم های ضدایرانی آمریکا باعث شده تا تجارت میان بازرگانان ایران و پاکستان به صورت تهاتر انجام شده و فعالیت واردات مواد اولیه چرم از ایران به پاکستان نیز بر همین اساس انجام می شد اما وضعیت فعلی تولیدکنندگان چرم به ویژه در ایالت بلوچستان پاکستان، استان همجوار با مرز ایران را نگران کرده است.

منابع خبری پاکستان می گویند: صنعت چرم هزینه زندگی بیش از یک میلیون نفر را در پاکستان تامین می کند. مقدار زیادی از تولیدات چرمی در داخل پاکستان تبدیل به محصولاتی چون پوشاک چرمی، مبل، پایپوش، دستکش چرمی و… شده و صادر می شود. مقدار زیادی از چرم تولیدی برای مبلمان نیز صادر می شود.

در عین حال رسانه های پاکستانی گفتند که صادرات تولیدات چرمی این کشور طی پنج سال اخیر با مشکل مواجه شده و از ۱.۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ و ۱.۲۷ میلیارد دلار صادرات محصولات چرمی در سال ۲۰۱۴، اکنون این میزان کاهش داشته است.

روزنامه «اکسپرس تریبیون» در این خصوص نوشت: صادرات محصولات چرمی پاکستان در سال گذشته میلادی به ۸۵۰ میلیون دلار کاهش یافت و کارشناسان دلایل اصلی آن را عدم مدیریت در تولید و جمع آوری مواد اولیه چرم طی سال های اخیر، کاهش سرمایه گذاری در صنعت پردازش چرم و عدم تمایل شرکت های بین المللی برای اعطای نام و برند خود برای محصولات پاکستانی، عنوان می کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید