کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور چیست؟

0
391
کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور چیست؟

استفاده از دستگاه برش لیزر در آسانسور باعث ارتقا کیفیت ساخت آسانسورهای داخلی شده است.
با توجه به توسعه سریع صنعت املاک و مستغلات، ساخت و سازهای عمومی شهری و سایر صنایع، بازار تولید آسانسور با نرخ افزایش چشمگیری روبه رو است.

با دستگاه برش لیزر پیشرفته، می‌توان اتوماسیون و هوشمندسازی تجهیزات را بهبود بخشید؛ به طوری که بتواند مراحل مختلف تولید را به طور انعطاف پذیری انجام دهد، کیفیت محصول را بهبود بخشد و ظرفیت تولید را افزایش دهد.

تکنولوژی برش لیزر در صنعت آسانسور

از اواخر دهه ۱۹۷۰، دستگاه برش لیزری پرقدرت CO2 نیروی اصلی در زمینه برش لیزری بوده است. لیزر CO2 دارای مصرف برق بالا، مصرف گاز بالا و مسیر نور خارجی پیچیده است.

در دهه ۱۹۹۰، کارخانه ماشین آلات اساساً شامل تخته پانچ چند ایستگاهی و دستگاه برش لیزر فیبر در صنعت آسانسور بود و سپس با ظهور اولین دستگاه برش لیزر فیبر با قدرت بالا موجب شد قیمت‌های گزاف تولید آسانسور نیز تا حدی کاهش یابد، سرعت برش دستگاه برش لیزر فیبر، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد و می‌تواند مس، آلومینیوم  و متریال با بازتاب بالا را برش دهد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در ساخت آسانسور

در تولید آسانسور عمدتاً از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. به منظور اطمینان از صاف بودن ورق فولادی ضد زنگ در فرآیند پردازش، عمدتاً فولاد ضد زنگ یک طرفه را با ابزارهای دقیق می‌سازند که مشکلات روش پردازش سنتی را مرتفع می‌سازد.

مزایای دستگاه برش لیزر در ساخت آسانسور:

از مزایای برش لیزر در ساخت آسانسور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. امکان برش لیزر متریال مختلف در ساخت آسانسور

کاربرد برش لیزر فیبر متنوع است و دستگاه برش لیزر فیبر فلزی می‌تواند فولاد ضد زنگ، آلیاژ تیتانیوم، فولاد کربن، فولاد سیلیکون و سایر مواد فلزی و همچنین مس، آلومینیوم و سایر مواد با انعکاس بالا را برش دهد.
به همین دلیل دستگاه برش لیزر فیبر با عملکردهای متعدد، به ابزار ترجیحی در صنعت ساخت آسانسور تبدیل شده است.

۲. انعطاف پذیری بالای برش لیزر در ساخت آسانسور

تصور نکنید که آسانسور فقط یک جعبه فلزی مستطیل شکل است، با ارتقای سطح زیبا شناسی افراد، فانتزی بودن محصولات نیز افزایش یافته لذا در آسانسور امروزی زیبایی شناسی بسیار موثر است. محصولات از نظر ظاهری بسیار متنوع هستند و تنوع شکل نیز در حال افزایش است. روش‌های پردازش معمولی ممکن است به ماشین آلات مختلفی نیاز داشته باشد اما برش لیزری فلز CNC بسیار اتوماتیک و هوشمند است که می‌تواند با انواع پردازش، قطعه‌ای با شکل خاص را با شکل دهی یکباره تولید و موجب بهینه سازی فرآیند تولید و کاهش موثر هزینه اپراتور و ماشین آلات گردد.

۳. چرخه کوتاه ساخت آسانسور

تنوع قطعات ورق فلزی در صنعت آسانسور محدودیت دارد و گاهی نیاز به تعیین بر اساس نیاز مشتریان است. به دلیل محدودیت تناژ و قالب، برخی از قطعات ورق فلزی قابل پردازش نیستند و چرخه تولید قالب طولانی و برنامه نویسی نسبتاً پیچیده است که موجب الزامات نسبتاً زیادی برای اپراتورها می‌گردد.

۴. کیفیت

برای ساخت آسانسور از صفحات تزئینی فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود که روکش سطح خوبی دارد و خط برش آن باید صاف و زیبا باشد. پردازش پانچ چند ایستگاهی تأثیر آسانی بر روی سطح ورق دارد.

در صورت استفاده از دستگاه برش لیزر فیبر نوری، جای نگرانی نیست. برش لیزری بدون تنش مکانیکی و تغییر شکل در فرآیند برش و بدون پردازش ثانویه است. هزینه ساخت آسانسور را کاهش می‌‌دهد، کیفیت آسانسور را بهبود بخشیده و درجه  کیفیت محصول را افزایش می‌دهد.

۵. پردازش انحصاری و کم هزینه ساخت آسانسور

آسانسور اساساً بصورت محصولات سفارشی سازی شده تولید می‌گردد و دکوراسیون داخلی آنها نیز بسیار متفاوت است. مزایای پردازش انعطاف پذیر دستگاه برش لیزر فیبر نوری نیز برای کاهش هزینه توسعه محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، فرآیند برش لیزر فیبر دارای مزایایی از جمله عملکرد پایدار، سرعت بالا، شتاب سریع، دقت بالا و راندمان پردازش بالا است. این قطعا بهترین انتخاب برای پردازش انواع ورق‌های فلزی مانند فولاد کربن و فولاد ضد زنگ است. بنابراین برای برش صفحات فولادی آسانسور مناسب است. ضمناً در مقایسه با دستگاه پانچ سنتی، برش لیزر لبه برش ندارد و همچنین می‌تواند گوشه‌های تیز کوچک را برش دهد.

بنابراین، استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت آسانسور نه تنها کیفیت ساخت آسانسور داخلی را بهبود می‌بخشد؛ بلکه سازندگان آسانسور را متوجه می‌سازد که تنها با بهبود اتوماسیون و هوشمندسازی تجهیزات، می‌توانند مراحل مختلف تولید را به صورت انعطاف پذیر انجام و ظرفیت تولید را افزایش دهند.

شیت لیزر و دستگاه برش لیزر

مجتمع صنایع فلزی شیت لیزر با ۱۲ سال تجربه و در اختیار داشتن مجموعه‌ای کامل از فرآیند ورق کاری، جهت تولید انواع سفارشات تخصصی در خدمت صاحبان صنایع است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید