چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش ساخته شد

0
475
چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش ساخته شد

یکی از محققان کشور موفق به طراحی و ساخت چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش شد که برای انتخاب کفش مناسب و درست برای کودکان کاربرد زیادی دارد.

اخبار صنعت چرم و کفش – دکتر سرور بهبهانی استادیار مهندسی پزشکی-بیوالکتریک و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در خصوص اختراع ثبت شده خود با عنوان «چسب حساس به فشار برای تعیین اندازه کفش» به خبرنگار مهر گفت: پا قلب دوم انسان است و انتخاب کفش مناسب همواره یکی از دغدغه‌های افراد در سنین مختلف به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این چالش در مورد کودکان که امکان بیان نیازهای خود را به طور کامل ندارند دو چندان می‌شود، گفت: چسب یک بار مصرف طراحی شده شامل سنسوری است که با تحت فشار قرار گرفتن تغییر رنگ می‌دهد. اگر فرد چسب را در نواحی حساس پا که معمولاً در تماس با کفش قرار می‌گیرد نصب کند و تنها چند قدم با کفش گام بردارد، تغییر رنگی در سنسورها ایجاد می‌شود که از روی این طیف رنگی ایجاد شده می‌توان میزان فشار وارده بر نواحی مختلف را سنجید.

بهبهانی خاطر نشان کرد: از آنجا که اطلاعات به دست آمده تنها شامل تغییر رنگ است نیاز به تفسیر تخصصی ندارد و کاربران معمولی بدون نیاز به آموزش خاص و صرفاً با مطالعه توضیحات مربوط به ارتباط رنگ‌ها و میزان فشار می‌توانند در مورد انتخاب کفش تصمیم گیری کنند.

وی در خصوص دیگر مزیت این چسب‌ها گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه فرم پای افراد با یکدیگر فرق می‌کند هر فرد می‌تواند متناسب با اطلاعاتی که از پای خود و نواحی حساس آن در کفش دارد محل قرار گرفتن چسب را تنظیم و به طور اختصاصی از آن استفاده کند.

استاد دانشگاه آزاد افزود: این محصول نمونه خارجی ندارد و برای اولین بار است که ثبت اختراع می‌شود.

خبرنگار: میترا سعیدی کیا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید