چرخ اقتصاد هر کشوری با فعاليت کارگاه های کوچک می چرخد

0
377
سعید حیاتی

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش، حمايت از توليدکنندگان خرد و کارگاهی را خواستار شد و اظهار داشت: چرخ اقتصاد هر کشوری به فعاليت کارگاه های کوچک و SME ها بستگي دارد، حمايت از اين کارگاه ها بايد در الويت هر دولتي باشد.

اخبار صنعت چرم و کفش – رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش، حمايت از توليدکنندگان خرد و کارگاهي را خواستار شد و اظهار داشت: چرخ اقتصاد هر کشوري به فعاليت کارگاه هاي کوچک و ?SME ها بستگي دارد، حمايت از اين کارگاه ها بايد در الويت هر دولتي باشد.

سعيد حياتي، رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران با بيان مطلب فوق افزود: در حال حاضر مواد اوليه اي که توسط شرکت پتروشيمي کارون و بورس ارائه مي شود، تنها منجر به قوي تر شدن برخي از برندسالارها و توليدسالارها گرديده است. اين مواد در دست يک عده خاص قرار مي گيرد و تکليف مابقي توليدکنندگان کوچک در دست دلالان و واسطه ها قرار مي گيرد. ارائه مواد در بورس، تنها قيمت آن را بطور ناعادلانه بالاتر مي برد.

وي در ادامه بيان داشت: تهيه انواع کفش نيازمند چرم براي رويه و پيو جهت زيره مي باشد. تهيه پيو نيازمند روغن MDI است که از پتروشيمي کارون تهيه مي شود. متاسفانه توزيع اين روغن تنها به برندسالارها و توليدسالارها صورت مي گيرد، در حاليکه براي رونق اقتصاد نيازمند، فعاليت کارگاه هاي کوچک هستيم.

حياتي تصريح کرد: از مسئولان مي خواهم توليدکنندگان خرد را حمايت کند. تهيه مواد اوليه از طريق دلالان و واسطه هاي فعال در بورس، براي کارگاه هاي کوچک غير ممکن است و اين شرايط منجر به ورشکستگي خواهد شد. هر يک از کارگاه ها، تعدادي کارگر دارند که هر يک با چند سر عائله در حال کار هستند. ورشکستگي کارگاه هاي کوچک، بيکاري وسيعي در پي دارد، مسئولان به اين امر توجه ويژه اي را داشته باشند.

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش تهران با اشاره به برگزاري نمايشگاه ايران شابز در تابستان سال ۱۴۰۰ بيان داشت: در حال برنامه ريزي براي تدارکات برگزاري نمايشکاه ايران شابز هستيم. اميد دارم مشکلات تهيه مواد اوليه براي توليدکنندگان تا آن زمان کاملاً حل شود، بتوانيم مانند دو دوره قبل ، نمايشگاه ايران شابز را برگزار نماييم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید