پویایی صنعت کفش در هند با شعار «Make in India»

0
639
پویایی صنعت کفش در هند با شعار «Make in India»

دولت هند با شعار « Make in India» (در هند بسازید) تلاش کرده است صنعت کفش در این کشور را پویاتر کند. در حال حاضر 75 درصد بخش تولید در هند به تولید کفش اختصاص دارد اما با این وجود میزان صادرات کفش این کشور ناچیز است. آمارها نشان می‌دهد که حدود 95 درصد از کفش‌های تولید شده در هند، نیاز مردم این کشور را تامین می‌کند و مجالی برای صادرات و ارزآوری باقی نمی‌گذارد. دلایل مهمی در این امر دخیل است که از جمله می‌توان به  عدم وجود مواد اولیه محلی، عدم تولید کفش و صندل به تعداد بالاتر، عدم تمرکز روی یک سبک و  نوع خاص اشاره کرد. این در حالی است که طی دو دهه اخیر کشور ویتنام با تمرکز بر تولید کفش‌های ورزشی توانسته به مرکز اصلی تولید کفش‌‌های کتانی تبدیل شود.

اخبار صنعت چرم و کفش – یکی از صنایع مهم هندوستان که برای بهره گیری بیشتر از شرایط فعلی در حال رشد است صنعت کفش است. در یک سال اخیر میزان تعاملات تجاری اکثر کشورها با چین به دلیل همه گیری ویروس کرونا کاهش یافته است تا جایی که حتی بسیاری از برندهای کفش کارخانه‌های تولید خود را از چین خارج کرده‌اند. در این شرایط، هند نیز با تصویب قوانین و تعیین ضوابط، فرصتی را برای بررسی وضعیت و فعالیت واحدهای تولیدی و تجاری فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چرم هندوستان(IILF)

پس از شیوع کرونا در جهان و به دلیل ممنوعیت پرواز از چین، در ژانویه سال 2020 زنجیره تامین برخی مواد اولیه خاص در هند شکسته شد. این امر به صنعت کفش اجازه داد تا زنجیره تأمین را به صورت محلی در هند ایجاد کند. گفته می‌شود حتی قبل از شیوع کرونا، برندهای کفشی در هندوستان وجود داشت که مواد اولیه خود مانند چرم را از کارخانه‌های چرم سازی در پنجاب تهیه می کردند تا کفش‌های چرمی خود تولید کنند. و حالا همه‌گیری کرونا فرصتی را برای صنعت کفش فراهم کرده است تا میزان تولید کفش با تکیه بر  توان محلی و بومی این کشور افزایش پیدا کند.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که هند به اندازه کافی کفش چرمی تولید می‌کند اما هنوز هم باید روی کفش غیر چرمی کار کند. تمرکز بر تولید کفش‌های غیر چرمی درآمد هنگفتی را برای هند به همراه خواهد داشت. کارشناسان هندی معتقدند در حال حاضر 86 درصد مردم جهان از کفش‌های غیر چرم استفاده می‌کنند و لذا هندوستان نیز باید به این سمت حرکت کند. صنعت کفش چرم در هندوستان برای بیش از 4.2 میلیون نفر در هند اشتغال ایجاد کرده است و در حال حاضر نیز بسیاری از برندهای کفش در هندوستان در تلاشند با تولید کفش‌های غیر چرم و تولید محصول صد در صد سازگار با محیط زیست صنعت کفش این کشور را توسعه دهند.

ترجمه: زهرا فریدزادگان

منبع: internationalleathermaker

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید