پای گرانی در قیمت کفش

0
340
پای گرانی در قیمت کفش

گلایه‌های مردمی از افزایش قیمت ناگهانی و بیش از دو برابری قیمت کفش خبر می‌دهد. رئیس اتحادیه کفاشان و کفش فروشان بیرجند: قیمت کفش نسبت به خرید قبل ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت مربوط به کفش‌ چرم است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان بیرجندی که در بازار در حال خرید کفش بود گفت: یک ماه پیش قصد خرید کفش را داشتم که قیمت ها حدود ۲۵۰ هزار تومان بود، اما حالا که مجددا به مغازه آمده ایم فروشنده به من قیمت ۴۰۰ هزار تومانی می‌دهد.

او گفت: گرانی کفش تنها مربوط به یه مغازه نیست و به هر کفش فروشی که می‌روم می‌گویند قیمت کفش در خرید جدید خیلی بالا رفته است و ما هم چاره‌ای نداریم.

این شهروند گفت: حتی بین قیمت‌ها در خود بازار و پاساژ نیز تفاوت فاحشی است و یک کفش ممکن است در پاساژ گران‌تر از بازار باشد؛ چرا نظارت نمی‌کنند؟

برای پیگیری علت و چون و چرای گرانی کفش با رئیس اتحادیه کفاشان و کفش فروشان بیرجند گفتگو کردیم.

فاطمی گفت: قیمت کفش نسبت به خرید قبل ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و در این میان بیشترین افزایش قیمت مربوط به کفش‌های چرم بوده است.

به گفته او هزینه‌های باربری نسبت به قبل به شدت افزایش یافته است به طوری که از ۵ هزار تومان برای هر کارتون به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

فاطمی گفت: کرایه ها، تعرفه برق و گاز، افزایش قیمت خود کفش و عوامل این چنینی تأثیر مستقیمی روی قیمت کفش دارند و چاره‌ای جز افزایش نداریم.

به گفته رئیس اتحادیه کفاشان و کفش فروشان بیرجند حتی قیمت مواد اولیه ساخت کفش افزایش قابل توجهی داشته است و انگار از ثبات و ارزانی خبری نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید