ویزای سرمایه گذاری کانادا

0
278
ویزای سرمایه گذاری کانادا

کشور کانادا سرمایه گذاری را از طریق روش های مختلفی برای متقاضیان امکان پذیر کرده است. بنابراین، انواع مختلفی از روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا در نظر گرفته شده است.

  • برنامه های مهاجرت استانی کانادا
  • ثبت شرکت در کانادا
  • ·         کارآفرینی کانادا
  • ·         ویزای استارتاپ کانادا
  • ·         خرید بیزینس در کانادا
  • ·         مهاجرت خوداشتغالی کانادا

دلایل سرمایه گذاری در کانادا

ایجاد ارزش 

صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات به شدت تحت تأثیر اقتصاد کانادا است. بسیاری از بخش‌های صنعتی مهم این کشور مانند کشاورزی، معدن، نفت و گاز، آب و برق، ساخت و ساز و تولید که در مجموع حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می‌دهند، برای انجام عملیات‌های خود به ماشین‌آلات و تجهیزات بسیاری نیاز دارند. در سال 2015 این صنایع به تنهایی بیش از 6/35 میلیارد دلار برای ماشین‌آلات و تجهیزات هزینه کردند، ضمن اینکه تقاضا برای قطعات، تجهیزات و فناوری در این بخش‌ها به طور مداوم در حال رشد است. 

نقاط قوت کلیدی این کشور شامل تجهیزات فلزکاری برای بخش خودرو و هوافضا، ماشین‌آلات استخراج زمین، ماشین‌آلات ساختمانی، ماشین‌آلات کشاورزی و سیستم‌های محیط زیست میشود. موسسه‌های تحقیقاتی کانادا نیز تحقیقاتی را در حوزه‌های مختلف مانند مصالح پیشرفته، طراحی ماشین‌آلات، فناوری‌های هیبریدی، طراحی سیستم‌های هوشمند و طراحی کارخانه انجام داده است. این تحقیقات منجر به نوآوری در بسیاری از حوزه‌ها همچون موتورها، سیستم‌های انتقال قدرت، سیستم‌های الکترونیکی، یاطاقان، کابل‌ها، پمپ‌ها، سنسورها، شیرها، چفت و بست‌ها، قالب‌گیری، ریخته‌گری، آهنگری و اکستروژن‌ها گردید. 

دسترسی بی‌نظیر به بازار 

کانادا فرصت‌های چشمگیری را برای تولیدکنندگان بین‌المللی ماشین‌آلات فراهم می‌کند. ماهیت یکپارچه توافقنامه تجارت آزاد امریکای شمالی (NAFTA) به سرمایه‌گذاران بین‌المللی حاضر در کانادا اجازه می‌دهد به سرعت به بازار ویژه هر صنعت دسترسی داشته باشند، به علاوه در اینجا زنجیره‌های تأمین کانادایی با بخش‌های متناظر خود در ایالات متحده ادغام شده‌اند. توافقنامه‌های تجارت دیگری مانند توافقنامه جامع تجارت و اقتصاد کانادا- اتحادیه اروپا (CETA)، شرایطی را برای سرمایه‌گذاران بخش ماشین‌آلات و تجهیزات در کانادا فراهم می‌کند تا از یک زنجیره تأمین جهانی یکپارچه استفاده کنند و از فرصت‌های یک بازار جدید استفاده کنند. 

واردات ماشین‌آلات و تجهیزات معاف از عوارض گمرکی 

افزون دسترسی جامع به بازار که کانادا برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، کانادا نخسین کشور در بین کشورهای عضو G20 است که یک منطقه آزاد بدون تعرفه در سرتاسر کشور را برای تولیدکنندگان صنعتی ایجاد کرده است، منطقه‌ای که در آن تعرفه‌های تمامی مواد اولیه بخش تولید حذف می‌شود. با این اقدام سرمایه‌گذاران بین‌المللی می‌توانند هزینه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا را کاهش دهند. 

ساختار تحقیق و توسعه و برنامه‌های تشویقی

توانمندی کانادا در بخش تحقیق و توسعه (R&D) ساختاری در کلاس جهانی و برنامه های تشویقی برای اجرای تحقیقات با ارزش در کانادا را در اختیار سرمایه‌گذاران بین‌المللی قرار می‌دهد. موسسه‌های آموزشی کانادا گواهی‌های بین‌المللی در زمینه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاران ماشین‌آلات و تجهیزات مانند ماشین‌کاری، فلزکاری، جوشکاری، رباتیک، سیستم‌های تولید، تعمیر و نگهداری و ابزار و قالب سازی ارائه می‌دهند. 

برداشت گندم، آستین، مانیتوبا- کانادا پنجمین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان است، حجم قابل توجهی از این محصولات از استان‌های مانیتوبا و ساسکچوان تأمین می‌شود. کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان بذر کتان، کانولا، حبوبات و گندم دروم در جهان است. 

سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی- غذا کانادا

85 سال موفقیت شرکت کمپل کانادا در فضای کسب و کار کانادا 

آنا دومینگز 

رئیس شرکت کمپل کانادا

پرسش: این شرکت چه تعداد کارمند در کانادا دارد؟ 

شرکت کمپل کانادا بیش از 650 نفر را استخدام کرده است. شرکت کمپل سوپ در سرتاسر جهان حدود 2,000 نفر را استخدام کرده است. 

پرسش: مراکز فعالیت شرکت در کدام مناطق کانادا واقع شده‌اند؟ 

سایت اصلی تولید و دفتر شرکت هر دو در تأسیسات اتیبیکو، انتاریو واقع شده‌اند، در این مرکز تحقیق و توسعه شرکت نیز واقع شده است. شرکت دفاتر و انبارهای توزیع دیگری هم در سرتاسر کانادا دارد. 

پرسش: چرا شرکت کمپل، کانادا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است؟ 

هنگامی که کمپل برای اولین بار فعالیت‌های خود را در کانادا راه‌اندازی کرد، موقعیت مکانی و دسترسی به بازار از عوامل کلیدی برای تصمیم‌گیری درباره آغاز عملیات‌های تولیدی و توسعه محصولات این شرکت در کانادا بودند. با گذشت زمان، تداوم سرمایه‌گذاری‌های کمپل در عملیات‌های کانادا به کمک عوامل مهمی همچون فضای کسب و کار مناسب، شرایط سیاسی و اقتصادی پایدار و دسترسی به نیروی کار قابل اعتماد و متخصص پشتیبانی شده است. کمپل کانادا در طول سال‌ها فعالیت خود به انگیزه‌های مالیاتی و برنامه‌های اعتباری مالیاتی مهمی دسترسی داشته است که به حفظ موقعیت برتر کمپل کانادا و بازار کانادا در بازارهای جهانی کمک کرده است. 

پرسش: شرکت کمپل چه نوع سرمایه‌گذاری در کانادا انجام داده است؟ 

کمپل کانادا سابقه طولانی در بخش تحقیق و توسعه (R&D) در کانادا دارد و به سرمایه‌گذاری‌های مداوم خود در بخش تحقیق و توسعه در تأسیسات تولیدی کانادا افتخار می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه کمپل کانادا که همواره از طریق انگیزه‌ها و اعتبارات مالیاتی در سطح فدرال و استانی حمایت شده است، امکان توسعه نوآوری‌هایی متناسب با مصرف‌کنندگان کانادایی و سازگار با سلیقه و نیازهای غذایی آن‌ها را فراهم کرده است که به نوبه خود شرایط پیشرفت و حصول برتری رقابتی در بازار را به وجود آورد. 

پرسش: از نظر شما آیا مهارت و استعداد نیروی کار کانادا می‌تواند نیازهای شرکت کمپل را برطرف کند؟ 

مدتهاست که نیروی کار کانادایی تعداد کارمند مورد نیاز شرکت کمپل را تأمین کرده است، به حدی که عملیات‌های کانادا به عنوان یک منبع صادرکننده استعداد به شمار می‌رود. نه تنها به نیروی کار متخصص و بسیار با استعداد در داخال کانادا دسترسی داریم، بلکه می‌توانیم از تنوع نیروی کار کانادایی استفاده کرده و این استعدادها را به دفاتر اصلی و شعبه‌های مختلف شرکت در سرتاسر جهان صادر کنیم. 

پرسش: چرا سازمان‌های خارجی باید در کانادا سرمایه‌گذاری کنند؟ 

کانادا از طریق فضای کسب و کار مساعد، شرایط سیاسی و اقتصادی پایدار، نیروی کار متخصص و انگیزه‌ها و اعتبارات مالیاتی استثنایی که از سوی مراجع شهرداری، استانی و فدرالی ارائه شده است مزایای بسیاری را برای سازمان‌های خارجی فراهم کرده است، به علاوه کانادا با توجه به توافقنامه‌های تجارت آزاد دوجانبه و چندجانبه‌ای که منعقد کرده است از سایر کشورهای جهان سبقت گرفته است. در واقع این توافقنامه‌های تجاری مزیت مهمی برای سرمایه‌گذاران خارجی است و امکان دسترسی به بازاری بی‌نظیر را برای سازمان‌های واردکننده و صادرکننده کالا به یا از کانادا را فراهم کرده است. کانادا بر روی بیش از 30 توافقنامه تجاری مذاکره کرده است و موقعیت تجاری منحصر به فرد با سوددهی بالا را برای سازمان‌های خارجی ایجاد کرده است. 

بخش کشاورزی-غذا کانادا نوآور، کاملاً تأمین و متصل به بازارهای جهانی رضایت خاطر سرمایه‌گذاران را جلب خواهد کرد 

بدون اغراق می‌توان گفت که کانادا قادر است غذای سر تا سر جهان را تأمین ‌کند. کشاورزان کانادایی حدود 74 میلیون تن گندم، کانولا، سویا، ذرت، جو، جو دو سر و سایر محصولات را در سال 2015 تولید کردند. در سرتاسر جهان، کانادا برای انواع گسترده محصولات غذایی خام و فراوری شده با کیفیت از غلات، گوشت و سایر کالاهای اساسی گرفته تا محصولات بهداشتی طبیعی و ویژه شهرت دارد. 

هزینه‌های پایین و مالیات نقش‌آفرینان اصلی بخش کشاورزی-غذا که در کانادا فعالیت می‌کنند از مزیت هزینه‌های مقرون به صرفه در مقایسه با سایر نقاط جهان برخوردار هستند. به علاوه، سرمایه‌گذاران خارجی بخش تأسیسات فرآوری غذا در کانادا می‌توانند 2/32 درصد در هزینه‌های نیروی کار، در مقایسه با همتایانشان در ایالات متحده، صرفه‌جویی کنند (طبق گزارش گزینه‌های رقابتی 2016 موسسه KPMG).    سرمایه‌گذاران بین‌المللی بهتر است این حقیقت را در نظر داشته باشند که بخش کشاورزی-غذا کانادا یکی از برترین تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی در جهان است، ضمن اینکه با فعالیت‌های ابتکاری در فرآوری غذا و وضع هزینه‌های عملیاتی و مالیات‌های شرکتی بسیار پایین، یکی از موفق‌ترین کشورها در بین اعضای G7 به شمار می‌شود. دسترسی به بازار  کانادا مواد غذایی و نوشیدنی را به 190 کشور صادر می‌کند. در سال 2015، کل صادرات این کشور 1/31 میلیارد دلار برآورد شد، بخش عمده‌ای از این صادرات به ایالات متحده (74 درصد)، چین (6 درصد)، ژاپن (5 درصد) و مکزیک (2 درصد) اختصاص داشت.    با توجه به توافقنامه تجارت آزاد امریکای شمالی (NAFTA)، شرکت‌های غذایی واقع در کانادا می‌توانند کالاهای خود را به 450 میلیون مصرف‌کننده به فروش برسانند. هنگامی که توافقنامه جامع تجارت و اقتصاد (CETA) اجرایی شود، کانادا دسترسی جامع و قبل توجهی به بازارهای غذایی اتحادیه اروپا خواهد داشت. برتری کانادا در بخش کشاورزی-غذا برای سرمایه‌گذاران خارجی که در کانادا عملیات‌های تجاری خود را انجام می‌دهند، بخش کشاورزی-غذا این کشور مزایای قابل توجهی پیشنهاد می‌دهد:  فراوانی منابع طبیعی شامل زمین‌های زراعی حاصل‌خیز، حیات دریایی غنی و منابع آبی شیرین تازه و قابل اطمینان تمامی شرایط لازم برای ارائه مواد اولیه کشاورزی با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه را فراهم می‌کند.  وجود یک سیستم مقرراتی و بازرسی غذا طبق استانداردهای جهانی، تأمین محصولات ایمن دارای بالاترین کیفیت را تضمین می‌کنند. بر اساس گزارش رتبه‌بندی جهانی 2014 هیئت کنفرانس کانادا: در حوزه عملکرد و امنیت غذا، کانادا به خاطر استانداردهای ایمنی غذا خود، رتبه 1 را در بین 16 کشور دیگر عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به دست آورد. جدیدترین محصولات و فناوری‌های کشاورزی-غذا در این کشور به واسطه یک شبکه گسترده از تأسیسات تحقیقاتی دارای استانداردهای جهانی توسعه یافته است.  زنجیره تأمین بخش کشاورزی- غذا کانادا با زنجیره‌های تأمین جهانی ادغام شده است و امکان دسترسی آسان به بازار و صادرات محصولات کشاورزی-غذا را به نحوی کارآمد فراهم آورده است. 
مزرعه بلوبری در منطقه کینگستون کریک، نیو برونزویک. کانادا دومین تولیدکننده و صادرکننده بزرگ بلوبری در جهان است و همچنین اولین تولیدکننده بزرگ بلوبری کوتاه بوته یا (LOWBUSH blueberries) یا بلوبری وحشی، در جهان به شمار می‌رود. در تصویر یک مزرعه بلوبری وحشی در منطقه آتلانتیک کانادا مشاهده می‌شود. 

غذاهای فراسودمند  انتخابی برتر برای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا به عنوان برترین تولیدکننده محصولات غذایی تقویت‌کننده سلامتی، ضمن پرورش و توسعه نوآوری اقدام به وضع استانداردهای سختگیرانه ایمنی و کیفی مورد تقاضای مصرف‌کنندگان غذاهای فراسودمند یا functional foods کرده است. 

سرمایه‌گذاران خارجی که علاقه‌مند به تولید محصولات غذایی سالم و نوآورانه هستند هیچ منطقه‌ای را در جهان بهتر از کانادا پیدا نخواهند کرد. پژوهشگران در سرتاسر کانادا با تحقیق بر روی منابع دریایی و کشاورزی کانادا تلاش می‌کنند تا مواد اولیه مورد تقاضا برای بازار جهانی محصولات بهداشتی طبیعی را تولید کنند. 

کانادا میزبان بیش از 750 شرکت تخصصی غذاهای فراسودمند و محصولات بهداشتی طبیعی است، بسیاری از این شرکت‌ها به خاطر محصولات بیواکتیو (زیست فعال) خود مانند فیبر محلول در جو دوسر، جو و حبوبات، اسیدهای چرب امگا-3 از ماهی و روغن کتان، اسیدهای چرب اشباع نشده از روغن کانولا، استرول‌های گیاهی و استانول‌های حاصل از روغن‌های گیاهی، و پروتئین‌های حاصل از سویا در سطح بین‌المللی شناخته شده‌ می‌شوند. صنایع غذایی فراسودمند و محصولات بهداشتی طبیعی کانادا 3/11 میلیارد دلار درآمدزایی داشته و بیش از 16,000 نفر را استخدام کرده است.

پیشنهاد بسیار با ارزش و کلیدی کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی، هزینه پایین مواد اولیه مورد استفاده در صنعت غذاهای فراسودمند شامل اسیدهای امگا-3 حاصل از منابع دریایی، چربی‌های اشباع نشده حاصل از روغن کانولا و نوشیدنی‌های پروبیوتیک و تخمیری است. 

شرکت‌های کانادایی و سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور به دلیل نوآوری‌هایی که برای اولین بار به بازار معرفی کردند، مانند محصولات بیواکتیو کتان، پری‌بیوتیک مبتنی بر فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنولیک مبتنی بر میوه‌های بری (berry)، مورد تحسین جهانی قرار گرفته‌اند. عملیات‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران بین‌المللی در کانادا انجام می‌شود، اساساً در زمینه توسعه، فرمول‌سازی و تولید محصولات اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده در صنایع غذایی فراسودمند هستند. 

بخش صنایع غذایی فراسودمند کانادا علاوه بر منابع طبیعی فراوان این کشور، موفقیت خود را مدیون زیرساخت‌های تحقیقاتی مجهز و کنترل سختگیرانه بر روی استانداردهای ایمنی و کیفی است. سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از مراکز تحقیق و توسعه بین‌المللی این کشور شامل موسسه بیوتکنولوژی گیاهی، مرکز تحقیقات ساسکتون، شرکت POS Pilot Plant و مرکز توسعه صنایع غذایی ساسکچوان کمک بگیرند، تمامی این مراکز امکانات تحقیقاتی، توسعه تولید و تأسیسات فراوری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. 

در کانادا، غذاهای فراسودمند و محصولات بهداشتی طبیعی تحت نظر قوانین اداره غذا و دارو است و بر استانداردها، برچسب‌زنی، تبلیغات و موارد بهداشت و سلامت نظارت می‌کند. موافقت مراجع قانونی کانادا باعث می‌شود این محصولات در سایر بازارها سریع‌تر به تأیید برسند، به خصوص در مناطقی که با کانادا توافقنامه تجارت ترجیحی انعقاد کرده‌اند. 

موسسه مهاجرتی تراست

شرکت بوئینگ در کانادا

روبرتو والا

نایب رئیس بخش فروش جهانی بوئینگ کانادا 

پرسش: این شرکت چه تعداد کارمند در کانادا دارد؟ 

بوئینگ کانادا 2,000 نفر را در سرتاسر این کشور استخدام کرده است. با توجه به این آمار شرکت بوئینگ کانادا رتبه دوم از نظر بیشترین تعداد کارمند را در بین شرکت‌های تابعه بوئینگ در خارج از ایالات متحده امریکا به خود اختصاص داده است. شرکت بوئینگ در مجموع 150,000 نفر را در سر تاسر جهان استخدام کرده است. 

پرسش: شرکت بوئینگ در کانادا چه محصولاتی را تولید می‌کند؟ 

سایت اصلی تولید بوئینگ در کانادا در سایت پارک مورای در وینیپگ واقع شده است. شرکت در سال 1971 در این سایت شروع به فعالیت کرد. در طول یک دهه بعد، این سایت به تولید قطعات کوچک برای بوئینگ‌های 727 و 747 اختصاص یافت. فعالیت تأسیسات وینیپگ در دهه 1980 با تأمین قطعات بوئینگ 767 بیشتر شد. تأسیسات وینیپگ شرکت بوئینگ در دهه 1990 توسعه یافت، در این دوره فعالیت‌هایی در جهت تأمین قطعات خط تولید هواپیمای 777 انجام گرفت، نخستین هواپیمایی که شرکت بوئینگ با استفاده از سیستم‌هایی مهندسی غیر دیجیتال، یا فناوری تابع پله‌ای، طراحی کرد. 

در دهه 2000، نه تنها عملیات‌های شرکت بوئینگ در وینیپگ ادامه یافت، بلکه یکی از بزرگترین اتوکلاوها در بوئینگ و در سایت وینیپگ به جهت انجام عملیات تولید کامپوزیت در وینیپگ برای مدل 787 نصب شد، این مدل یک هواپیمای تمام کامپوزیت به شمار می‌رود. در سال 2015، بوئینگ روند توسعه سایت وینیپگ را برای تولید قطعات مربوط به هواپیماهای تجاری از جمله مدل MAX 737 را تکمیل کرد. 

پرسش: مراکز فعالیت شرکت در کدام مناطق کانادا واقع شده‌اند؟ 

وینیپگ بزرگترین سایت تولید این شرکت در کانادا است، به علاوه عملیات‌های مهمی هم در سایت‌های اتاوا، ریچموند (بریتیش کلمبیا) و مونترآل انجام میشود. پایگاه نظامی کانادا پتاواوا (CFB Petawawa) و پایگاه نظامی کانادا ترنتون (CFB Trenton) در اونتاریو دیگر مناطقی هستند که عملیات‌های این شرکت در آنجا انجام می‌شود. 

پرسش: چرا شرکت بوئینگ، کانادا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است؟ 

مجاورت جغرافیایی کانادا با ایالات متحده، فضای کسب و کار کانادا که شرایط رشد و سرمایه‌گذاری‌های داخلی را فراهم می‌آورد و نیروی کار کارآمد با توجه به مهاجرت کاری کاناداو متخصص کانادا، ارزش بسیار زیادی برای شرکت بوئینگ دارد. به علاوه این شرکت تقریباً با 600 تأمین‌کننده کانادایی از شرکت‌های با اندازه بزرگ تا بسیار کوچک، همکاری دارد که بخش مهمی از استراتژی شرکت به شمار می‌رود. در آخر اینکه وسعت و پیشرفت بخش هوافضای کانادا یکی از عوامل کلیدی برای سرمایه‌گذاری شرکت بوئینگ در کانادا است. 

درباره قیمت دلار کانادا کارتخوان بخوانید.

پرسش: از نظر شما آیا مهارت و استعداد نیروی کار کانادا می‌تواند نیازهای شرکت بوئینگ را برطرف کند؟ 

بله مطمئناً می‌توانند نیازهای شرکت را برطرف کنند. شرکت بوئینگ از کار کردن با نیروی کار کانادایی و همکاری با شرکای کانادایی بسیار افتخار می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به قطعات تولید شده برای جت‌های جنگنده اشاره کرد، این جت‌ها در نیروی دفاع ایالات متحده و نیروی امنیت امریکای شمالی و البته زمانی که نیروهای کانادایی به خارج از کشور و جهت همکاری با نیروهای ائتلاف ایالات متحده اعزام می‌شوند به کار گرفته می‌شوند. هیچ کدام از این فعالیت‌ها بدون همکاری مهم و کلیدی بوئینگ کانادا و کارمندانش امکان‌پذیر نبوده و نخواهد بود. 

پرسش: چرا سازمان‌های خارجی باید در کانادا سرمایه‌گذاری کنند؟ 

ما تجربه بسیار خوبی از فضای مساعد کسب و کار کانادا داریم و دولت این کشور نیز کاملاً بر رشد پایا تمرکز کرده است. ما به سایر شرکت‌های بزرگ توصیه می‌کنیم تجربیات شرکت بوئینگ را به دقت بررسی کنند و برای رشد و توسعه کسب و کارشان حتماً در کانادا سرمایه‌گذاری کنند و در اقتصاد کانادا سهیم شوند. 

موسسه مهاجرتی تراست

شرکت هوندا در کانادا

جری چنکین 

رئیس و مدیر ارشد اجرایی هوندا کانادا

پرسش: این شرکت چه تعداد کارمند در کانادا دارد؟ 

هوندا کانادا به صورت مستقیم 5,000 نفر را در بخش‌های فروش و تولید استخدام کرده است، ضمن اینکه 14,000 نفر دیگر هم توسط فروشندگان و تأمین‌کنندگان قطعات این شرکت استخدام شده‌اند. بنابراین در مجموع به صورت مستقیم و غیر مستقیم 19,000 نفر در کانادا استخدام شده‌اند. 

پرسش: شرکت هوندا در کانادا چه محصولاتی را تولید می‌کند؟ 

هوندا نخستین تولیدکننده ژاپنی خودرو است که یک کارخانه تولیدی در کانادا ساخت. در حال حاضر این شرکت دارای 3 کارخانه در آلیستون، انتاریو است، (1) کارخانه تولید سیویک، (2) کارخانه تولید سی‌آر-وی و (3) کارخانه تولید 260,000 موتور در سال که برای تولید داخلی خودرو استفاده می‌شود، برخی از آن‌ها به ایالات متحده صادر می‌شوند. 

پرسش: آیا هوندا در کانادا تأسیسات تحقیق و توسعه (R&D) دارد؟ 

شرکت هوندا یک مرکز تحقیق و توسعه کوچک در شهر مارکام، انتاریو دارد و یک پروژه مهم تحقیق و توسعه در مجتمع دارتموث، نوا اسکوشیا، در دست اجرا دارد که اساساً بر روی موضوع «تأثیر خوردگی بر وسایل نقلیه» متمرکز شده است. 

پرسش: از نظر شما آیا مهارت و استعداد نیروی کار کانادا می‌تواند نیازهای شرکت هوندا را برطرف کند؟ 

مسئله اصلی هر شرکتی کیفیت نیروی انسانی است و این اعتقاد در شرکت هوندا وجود دارد که کانادا امکان دسترسی به سطحی از تخصص و مهارت را ایجاد کرده که منجر به ارزش افزوده برای کسب و کار شرکت شده است. در حقیقت کارخانه تولید در آلیستون، انتاریو، به عنوان کارخانه برتر برای تولید نسل جدید هوندا سیویک 2016 انتخاب شد. برای اولین بار است که یک کارخانه هوندا خارج از ژاپن به عنوان یک کارخانه برتر در سطح جهان تعیین شده است. این رویه به وضوح نشان‌دهنده باور و اعتماد شرکت هوندا و کل این مجموعه به نیروی کار کانادا است. 

پرسش: چرا سازمان‌های خارجی باید در کانادا سرمایه‌گذاری کنند؟ 

بزرگترین چالشی که کانادا در گذشته با آن روبرو بوده است این تصور و برداشت اشتباه است که کانادا یک کشور با هزینه‌های بالا برای تولید خودرو است. امروزه آگاهی نسبت به شرایط کانادا رو به رشد است و بسیاری از مردم می‌دانند که کانادا کشوری جذاب برای انجام کسب و کار است. شرکت هوندا معتقد است کیفیت محصولات نشان می‌دهد که کانادا بهترین منطقه برای تولید است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز همچنان مقصدی ایده‌آل برای خودروسازان باشد. 

پرسش: چرا شرکت هوندا، کانادا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است؟ 

بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان مورد بررسی قرار گرفتند و به این دلیل که مجاورت با ایالات متحده اهمیت زیادی برای شرکت داشت، کانادا یک گزینه ایده‌آل برای شرکت جهت توسعه تأسیسات تولید بود. عوامل دیگری هم مد نظر قرار گرفتند که مهمترین آن‌ها کیفیت نیروی کار بود، به علاوه این حقیقت که کانادا دارای سیستم سلامت و مراقبت‌ درمانی یکپارچه و مطلوب، کشوری بسیار امن و دارای فضای کم ریسک برای انجام کسب و کار است. 

پرسش: هوندا چگونه از حمایت دولت و برنامه‌های تشویقی در کانادا بهره‌مند شده است؟ 

طبق اعلام هوندا در نوامبر 2014، این شرکت طی سه سال آینده مبلغ 857 میلیون دلار به جهت به روز رسانی کارخانه‌ها، تأسیسات و فناوری‌ها در کانادا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. باعث خرسندی شرکت است که شرکای ما در تشکیلات دولتی استان انتاریو موافقت کردند با کمک 10 درصدی از سرمایه‌گذاری‌های مذکور حمایت کنند. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید