واکسيناسيون؛ کارسازتر از تعطيلی پی در پی اصناف و بازار

0
373
ممنوعيت واردات لوازم ورزشی علی رغم نياز داخلی

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم ورزشی تهران در رابطه با انتظارات و توقعات اصناف از رئيس جمهور آينده تاکيد کرد: اميدواريم رئيس جمهور آينده درد اصناف را بشناسد و از آنجا که اصناف بيشترين تعامل را با وزارت صمت دارند وزير شايسته‌ای را براي اين وزارتخانه انتخاب کند. انتخاب اصولی، درست، کاربلد و متخصص وزير صمت از مهمترين کارهايی است که رئيس جمهور در مورد اصناف می‌تواند انجام دهد.

اخبار صنعت چرم و کفش – مرتضي حق پرست، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم ورزشي تهران تصريح کرد: اجازه واردات هر کالای غير ضروری را ندهد و دست توليدکننده را باز بگذارد و به وی امکانات دهد. همه موانعی که در چرخ توليد می‌گذارند را بگيرد.

وي با تاکيد بر اينکه در واردات، توليد و صادرات کالاها براي کشور از اتحاديه‌ها کمک بگيرند ادامه داد: ما براحتی بازار را می‌شناسيم و می‌دانيم بازار چه کالايي نياز دارد که بايد وارد شود و چه کالايي نبايد وارد شود. نبايد براي کالاهاي مورد نياز سال ها منتظر بمانيم. تا کي افراد ديگري جاي اصناف تصميم مي گيرند؟ هر کسي در تخصص خود کار کند و بس.

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم ورزشي تهران در رابطه با تعطيلي هاي اخيري که ستاد ملي کرونا براي جلوگيري از شيوع ويروس براي اصناف ابلاغ کرده بود بيان داشت: اصناف طي دو سال گذشته بارها و بارها با تصميم ستاد ملي کرونا واحدهاي صنفي خود را تعطيل کردند، اين بار نيز طبق معمول در فضاي مجازي و با پيامک اين اطلاع رساني انجام شد، اما صنوف چند ماه و چند بار مي توانند از پس انداز و با قرض، زندگي و آبروي خود را حفظ کنند؟ مگر با جيب خالي مي توان زندگي کرد؟

حق پرست در ادامه تاکيد کرد: مگر ويروس کرونا از واحدهاي صنفي فقط عبور مي کند؟ تمام ادرات دولتي و خصوصي، سازمان امور مالياتي، بيمه هاي تامين اجتماعي، شهرداري ها، متروها و اتوبوس ها مملو از جمعيت است، چطور ويروس آنجا نيست؟ اين چه تعبيري است که واحد صنفي پرتردد است ولي مترو نيست؟

وي تاکيد کرد: در برخي از واحدهاي صنفي از صبح تا شب نهايتا ۱۰ نفر تردد دارند در حاليکه در برخي از ادارات از بس تجمع زياد است که گاها جاي تنفس معمولي باقي نمي ماند. متاسفانه تجمع افراد در داروخانه‌ها براي خريد داروهاي خاص بقدري زياد است که افراد در خيابان هاي اطراف مي ايستند و جايي براي ماندن ندارند. چرا به جاي تهيه دارو و سلامتي براي مردم به دنبال حاشيه هستيم؟ به کدام گناه اصناف را چوب مي زنيد؟

حق پرست تصريح کرد: دولت به جای تعطيل کردن اصناف ، مردم را واکسينه کند. تهيه واکسن امروز از هر چيز ديگري واجب تر است. تا کي تعطيلي مي تواند ادامه يابد؟ مگر سازمان امور مالياتي مالياتش را نگرفت و يا تامين اجتماعي سهم خود را بخشيد؟ هيچ يک از ادارات با اصناف همراهي نکردند. مگر نه اين است که همه عضو يک جامعه هستيم، تا کي اصناف سيبل شوند؟

اتاق اصناف تهران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید