واحد صنفی تعطيل؛ توانایی تامين هزينه هايش را ندارد

0
417
روند صدور مجوز عامل ناامیدی و نارضایتی کارآفرینان

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش تهران در خصوص مشکلات مبتلابه اصناف ناشي از تعطيلی های اعلام شده گفت: اکنون که در ابتدای ماه های سال هستيم به جهت تعطيلی های مکرر، تکليف صاحبان واحدهای صنفی کاملاً روشن نيست. اگر به همين منوال ادامه يابد؛ شرايط و توان نگه داری کارگران شان را ندارند. واحد صنفی تعطيل؛ توانايی تامين هزينه هايش را ندارد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد حياتي، رئيس اتحاديه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش افزود: واحد صنفي تعطيل توانايي کسب هزينه هايش را ندارد تا بتواند کارگران را نگه دارد. از سوي ديگر براي تمديد قرارداد و يا مراجعه به ادارات و سازمانها، نيازمند ارائه مدارک به سازمان هستيم در حاليکه اين مدارک در واحدهاي صنفي مانده و مغازه ها تعطيل است.

وي در اين خصوص ادامه داد: از شوراي حل اختلاف در خواست کرديم تا براي انجام امور اداري کار به بعد از تعطيلات موکول شود، اما متاسفانه قبول نکردند. اگر هم بخواهيم مدارک را از مغازها خارج کنيم بايد کل سيستم کامپيوتري را خارج نماييم، بنابراين کليه نظم و نظام واحد به هم مي خورد. اين بي نظمي حاصل عدم تطبيق تصميم ستاد با اصناف است. ادارات کار خود را مي کنند بدون اينکه توجهي به تعطيلات و مشکلات اصناف داشته باشند.

حياتي با اعتراض به تقسيم بندي گروه هاي مشاغل صنفي توسط ستاد ملي کرونا اظهار داشت: چرم و يراق آلات جزو صنوفي است که پايه اصلي لوازم توليد را در دست دارد. اين گروه از صنوف در پاساژهايي فعال هستند که تجمعات در آن کمتر از ۱۰ است. رفت و آمد بسيار کم و براحتي مي توان جمعيت را کنترل کرد، پس لزومي نداشت که در زمره گروه ۲ قرار گيرند. اين پاساژها شلوغ نيستند؛ اما تعطيلي شان کاملاً بر صنعت توليد اثر گذار است، لذا از ستاد ملي کرونا درخواست دارم تا اين صنف را از گروه شغلي ۲ خارج و جرو مشاغل گروه ۱ قرار دهد.

وي در ادامه با واکنش به باز بودن بانک ها و تعطيلي اصناف گفت: از سوي ديگر بانک ها کار خود را مي کنند در حالي که اصناف تعطيل هستند. هيچ تعادلي وجود ندارد. مغازه بسته، چگونه بايد چک خود را پاس کند؟ از طرف ديگر بانک ها با يک سوم ظرفيت کار مي کنند و کارها به تعويق مي افتد، به روزهاي تعطيل مي کشد و چک صاحب حساب پاس نمي شود. تجمع در بانک ها و ادارات بيداد مي کند، ولي مسئولان فقط اصناف را مي بينند.

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان چرم و لوازم کفش تهران با اشاره به شرايط بد اقتصادي اصناف گفت: اگر يک ماه از تعطيلي بازار و کسب و کار بگذرد، قانون ، متضررين را شامل معافيت مالياتي مي کند در حاليکه سال گذشته با تعطيلات مکرر در طي سال، هرگز اين اتفاق رخ نداد. سازمان امور مالياتي خوب مي داند که اصناف درآمدي در سال ۹۹ نداشته است، پس ضرورت دارد تا مشمول معافيت هاي مالياتي شوند. درآمدشان کفاف هزينه هاي جاري، بيمه هاي تامين اجتماعي، عوارض شهرداري وآتش نشاني که بتازگي اضافه شده را نمي دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید