زمینه‌ای برای صادرات کفش وجود ندارد

0
1419
مردم بیرون می‌روند، اما توان خرید ندارند

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت: هیچ زمینه‌ای برای صادرات کفش وجود ندارد، اما امیدواریم که صادرات هر چه زودتر صورت گیرد، زیرا تنها در این صورت است که می‌توان زیان تولیدکنندگان را جبران کرد. البته به دلیل فشارهای حاصل از تورم بر مردم نمی‌توان از آنها توقع خرید و کمک به رونق بازار داشت.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، رسول شجری در گفت‎وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تولیدکنندگان کفش برای ادامه تولید نیاز به نقدینگی دارند، گفت: تولیدکنندگان کفش بعد از 3 ماه تعطیلی برای ادامه تولید نیاز به نقدینگی دارند تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. زیرا فروش‌های شب عید اتفاق نیفتاده در نتیجه تولیدات‌ روی دست‌شان مانده است.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم که دولت یا با صادرات کفش و یا با ارائه کمک‌هایی راهکاری بیندیشد تا تولیدکنندگان بتوانند هزینه مواد اولیه و هزینه جابجایی خود را تقبل کرده و به فعالیت خود ادامه دهند. زیرا تولیدکنندگان کفش در سال گذشته نیز مشکلات فراوانی داشتند و بیماری کرونا مشکلات جدیدی را برای آنها به وجود آورد.

شجری درخصوص وضعیت تولید نیز گفت:‌ به دلیل نیاز به نقدینگی تولیدکنندگان گمان نمی‌کنیم که این دوستان بتوانند به این زودی به تولید خود ادامه دهند و همین که بتوانند کارگر خود را حفظ کنند کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهند.

وی درخصوص راهکار حل مشکلات نیز گفت: دولت باید به عنوان سرپرست از شرایط بانک‌ها و اهرم‌های کمکی خود استفاده کند تا تولیدکنندگان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، زیرا بیکاری کارگران به مراتب از بی‌پولی آن‌ها خطرناک‌تر است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز در خصوص پیش بینی بازار پس از کرونا نیز گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از پیش بینی‌ها درمورد بازار اشتباه از آب درآمده است، بنابراین نمی‌توانیم رخدادهای کشور را پیش‌بینی کنیم. اما امیدواریم تا هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد.

وی ادامه داد: هیچ زمینه‌ای برای صادرات کفش وجود ندارد، اما امیدواریم که صادرات صورت گیرد، زیرا تنها در این صورت است که می‌توان زیان تولیدکنندگان را جبران کرد. البته به دلیل فشارهای حاصل از تورم بر مردم نمی‌توان از آنها توقع خرید و کمک به رونق بازار داشت.

شجری افزود: اگر از همان ابتدا به نظر کارشناسان و اتحادیه‎ها عمل می‎شد شاید بخش بزرگی از مشکلات فعلی وجود نداشت. برای مثال؛ در مسئله مربوط به چک‌های برگشتی اگر این مسئله به صورت غیرعلنی و از طریق ابلاغیه به بانک‌ها اتفاق می‌افتاد، شاید مسائل راحت‌تر حل می‌گشت اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی در پایان افزود: درحال مذاکره هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر مشکلات تولیدکنندگان را حل کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید