هیدج؛ شهری که بیکار ندارد

0
377
هیدج؛ شهری که بیکار ندارد

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش شهر هیدج گفت: به برکت رونق صنعت کفش، هیدج فاقد بیکار است.

اخبار صنعت چرم و کفش – علی‌اکبر ملک‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه صنعت کفش در هیدج از قدمتی ۵۰ ساله برخوردار است، اظهار کرد: ابتدا این صنعت در ابتدا توسط رمضان‌علی دهقان در این شهر پایه‌گذاری شده و با طی کردن مسیر ۵۰ ساله اکنون در حال تبدیل شدن به صنعتی پویا و بالنده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ نفر از شهروندان هیدجی در این صنعت مشغول به کار بوده و یک‌چهارم تولیدی‌های کفش کشور در هیدج واقع شده است، تصریح کرد: صنعت کفش در هیدج صنعتی قابل دفاع است اما با این حال کارهای انجام نشده بسیاری نیز وجود دارد که نیازمند حمایت مسئولان و همت بلند تولیدکنندگان است.

ملک‌محمدی با اشاره به اینکه صنعت کفش در هیدج جای پیشرفت و توسعه روزافزون‌تری نیز دارد، متذکر شد: یکی از نقاط قوت این صنعت، استقبال جوانان هیدجی از آن است که با بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان می‌توانند در کنار نبوغ و استعدادهای جوانی خود این صنعت را به اوج شکوفایی برساند.

وی با اشاره به اینکه رونق کفش در هیدج سبب شده که امروز با افتخار بگوییم که این شهر فاقد بیکار است، تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط قوت و پویایی صنعت کفش در هیدج حضور فعال بانوان در این عرصه است که اکثر این بانوان را زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست تشکیل می دهند که به واسطه این صنعت شغل و منبع درآمدی برای خود دست و پا کرده‌اند.

ملک‌محمدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان کفش در این شهر با آن مواجه هستند، مشکل کمبود جا است، اضافه کرد: دو هکتار زمین برای ساخت سایت تخصصی کفاشان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است که برای حل مشکل کمبود جا اگر سه هکتاری که متصل به این سایت است، در اختیار کفاشان قرار گیرد، بسیاری از واحدها در این مکان تجمیع می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل سایت تخصصی کفاشان بهسازی معابر است؛ به‌ طوری‌ که راه دسترسی به این سایت بعد از گذشت چند سال از فعالیت آن هنوز هم خاکی است که این امر به هیچ وجه برازنده یک سایت تخصصی نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید