همدان قطب تولید کفش زنانه در کشور

0
293
گزارش رئیس اتاق اصناف همدان از جلسه با وزیر اقتصاد

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان بیان اینکه استان همدان را به عنوان تولیدکننده کفش زنانه می‌شناسند و استان همدان در زمینه تولید کفش زنانه موفق تر بوده است، گفت: از صد درصد تولیدات کیف و کفش استان همدان ۹۸ درصد تولیدات به تولید کفش زنانه اختصاص دارد و تنها دو تا سه درصد از کفش‌ها مردانه در استان همدان تولید می‌شود.

اخبار صنعت چرم و کفش – احمد گازرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از ۹۸ درصد کفش‌های زنانه تولید شده استان هشت درصد از چرم طبیعی و مابقی از چرم مصنوعی است، تاکید کرد: اکثر خریداران کلی کیف و کفش برای خرید کفش زنانه بویژه کفش چرم زنانه، استان همدان و برای کفش مردانه استان تبریز را انتخاب می‌کنند.

گازرانی از ۲۶ برند چرم ثبت شده کیف و کفش این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هزار کارگاه کیف و کفش در استان همدان دارای فعالیت بوده که این تعداد کارگاه و تولیدی و کارخانه کیف و کفش برای بیش از شش هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی و ایجاد مرکز تخصصی برای آموزش طراحی و دوخت کیف و کفش چرم در استان همدان ،تصریح کرد: استان همدان از دوسال پیش جزو پنج استان صنعت راهبردی در حوزه کیف و کفش بوده و در این صنعت در استان حرکت‌های خوبی صورت گرفته و در تمام تصمیم گیری‌ها در رابطه با صنعت چرم کشور که انجام می‌شود در این شورای راهبردی دخیل است.

گازرانی از صادرات محصولات چرم استان به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: اقلیم کردستان یکی از مشتریان همیشگی کالاهای چرمی استان بوده و علاوه بر آن کیف و کفش استان همدان به برخی از کشورهای دیگر از جمله ارمنستان ،بخشی به روسیه و افغانستان صادر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید