نیاز به واردات فنر نداریم

0
1225
نیاز به واردات فنر نداریم
sdr

فنر از جمله مواد اولیه مورد استفاده در صنعت کفش است که کاربردهای فراوانی در صنعت کفش دارد. فنرگذاری در واقع یکی از مراحل تولید کفش است که در این مرحله بین زیره و رویه کفش یک پل کفش (فنر) از جنس آهن یا چوب قرار داده می‌شود. این فنر یا پل کفش، باید در محل درستی میان زیره و رویه کفش قرار گیرد تا بتواند بدنه و تخته کفش را به وضع مناسبی نگه دارد. به این ترتیب کیفیت فنر مورد استفاده در کفش بر کیفیت نهایی محصول تاثیر بسزایی دارد.
فنرها انواع مختلف و کاربردهای گوناگونی دارند؛ فنر نیم گرد تخت، فنر سرکج دو سوراخ بلند، فنر چهار شاخ، فنر پی‌ام (PM)، فنر دوخم، فنر 3خم، انواع شانگ‌ها و انواع مختلفی از فنرها، جزو مواد اولیه صنعت کفش است که در حال حاضر توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و به صنعتگران صنعت کفش عرضه می‌شود.
تهران فنر یکی از شرکت‌های تولیدکننده فنر کفش در ایران است که با استفاده از امکانات و تجهیزات به روز توانسته بخشی از نیاز صنعت کفش کشور را به انواع فنرهای کاربردی تأمین کند.

از شیوع کرونا آسیب ندیدم
لطف‌اله عابدی، مدیر شرکت تهران فنر و تولیدکننده انواع فنرهای مورد نیاز صنعت کفش در گفت‌وگو با اخبار صنعت چرم و کفش با اشاره به فعالیت بیش از نیم قرن شرکت تهران‌فنر در حوزه تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش گفت: در حال حاضر انواع فنرهای فولادی، پاشنه فنر، شانگ کفش و قطعات مورد نیاز کارخانجات تولیدی کفش در شرکت تهران فنر تولید می‌شود و به این ترتیب از واردات اجناس خارجی که بعضا بی‌کیفیت نیز هستند جلوگیری شده است.
وی افزود: شیوع کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده در اغلب صنایع به ویژه در صنعت کفش، تاثیر چندانی در صنعت ما نداشته است و خوشبختانه توانستیم بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهیم. به عبارت دیگر با توجه به اینکه ما تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش هستیم، همواره و در طول دو سال گذشته مشغول تولید انواع فنرهای مورد نیاز این صنعت بودیم.
عابدی ادامه داد: اهمیت فنر در تولید یک کفش همانند اهمیت فوندانسیون و اسکلت یک ساختمان است که هرچه محکم‌تر و مقاوم‌تر باشد، عمر ساختمان و دوام آن نیز بیشتر است. در نتیجه هرچقدر فنرهای مورد استفاده در زیره کفش محکم‌ و با کیفیت باشد، دوام و راحتی کفش نیز بیشتر خواهد بود.
وی گفت: فنرها معمولا بر اساس یک استاندارد مشخص و از جنس فولاد آلیاژی ساخته می‌شوند. به فلزی که در کفش‌های تخت و معمولا مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد فنر و به فلزهایی که در کفش‌های پاشنه‌دار زنانه استفاده می‌شود، شانگ گفته می‌شود. شانگ عموما در کفش‌هایی که زیره آن از جنس پی‌یو است استفاده و در انتهای پاشنه و کفش قرار داده می‌شود.

واردات نداریم
مدیر شرکت تهران فنر افزود: در حال حاضر تمام نیاز صنعت کفش کشور به انواع فنرها در داخل کشور تأمین می شود و تولیدکنندگان داخلی انواع فنرهای کفش را در کشور تولید می‌کنند و لذا نیاز به واردات فنر وجود ندارد.
به گفته وی میزان تولید فنر کفش بستگی به میزان تولید کفش دارد. میزان تولید کفش نیز متناسب با فصول مختلف متغییر است. به ویژه اینکه در حال حاضر تقاضا برای کفش‌های اسپرت و ورزشی بیش از کفش‌های کلاسیک یا پاشنه‌بلند است و از آنجایی که فنر در تولید کفش‌های اسپرت و ورزشی کاربردی ندارد، لذا تولید فنر نیز به همان نسبت کاهش یافته است.

تولید روزانه 60 هزار فنر
عابدی در مورد تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت تولید فنر کفش نیز گفت: تولید فنر به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. اکنون دستگاه‌های مورد استفاده در شرکت تهران فنر به دست متخصصان داخلی شرکت ساخته شده که محصولات با کیفیتی به وسیله این دستگاه‌ها تولید می‌شود که این دستگاه‌ها قابلیت تولید روزانه 60 هزار فنر را دارد .
وی در خصوص نوسان نرخ فولاد و تاثیر آن بر قیمت تمام شده فنر نیز گفت: قیمت فولاد آلیاژی در طول سال دائما در نوسان است و حتی بعضا قیمت‌‌ها به صورت هفته‌ای تغییر می‌کند. اما معمولا ما در شرکت تهران‌فنر، فولاد مورد نیاز را به صورت کلی خریداری و در طولانی مدت از آن استفاده می‌کنیم در نتیجه چندان با نوسان قیمت‌ها دچار چالش نمی‌شویم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید