نگاهی به موسسه عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام

0
1025
موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام تنها مرکز غیرانتفاعی شرق خراسان است. با توجه به ظرفیت های بومی و وجود هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش، ضرورت تاسیس رشته طراحی لباس در مقاطع مختلف از گذشته احساس می شد.
با تاسیس این رشته و آغاز به فعالیت گروه طراحی لباس از مهرماه 1398 لزوم معرفی و شناساندن بیشتر رشته به گروه های مخاطبین ویژه جهت جذب دانشجو و گسترش میزان فعالیت این رشته مورد بررسی قرار گرفت.
لذا با پیشنهاد مدیریت گروه و به مناسبت هفته پژوهش و به همت مسئولین و توجه ایشان، اقدام به برپایی نمایشگاه تخصصی و کارگاه های آموزشی ویژه طراحان لباس گردید.
ایده نمایشگاه، بالابردن میزان آشنایی گروه های مخاطبین ویژه از مجموعه فعالیت و دروس و مهارت های ارائه شده در 4 سال تحصیلی در مقطع کارشناسی طراحی لباس بود.
این گروه ها شامل دانش آموختگان مدارس فنی و حرفه ای و کارودانش-هنرجویان آموزشگاه های آزاد- مزون داران و دوزندگان حرفه ای پوشاک زنانه و مردانه- تولیدکنندگان پوشاک و حتی دانش آموختگان سایر رشته ها بودند.
در این نمایشگاه مجموعه فعالیت ها و دروس علمی و کلیه مهارت های آموخته شده به دانشجو در مجموع 4 سال(شامل 8 ترم تحصیلی) به شکل عملی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت تا بازدیدکنندگان با توجه به میزان علاقمندی و حتی نیاز حرفه ای خود نسبت به ثبت نام در موسسه اقدام نمایند.
قطعا یکی از وظایف عمده هر دانشگاه یا موسسه در مقطع آموزش عالی آگاهی دادن و روشنگری مخاطبان می باشد.
بنابراین ما امیدواریم در روند توسعه و جذب رشته های فنی که حتما گروه طراحی لباس یکی از مهم ترین رشته های این دانشگاه می باشد موفق به معرفی و جذب آگاهانه دانشجو شویم.
این نمایشگاه از 28 آذرماه الی 30 دی ماه دایر می باشد.
از دیگر فعالیت های گروه طراحی لباس و همزمان با برپایی نمایشگاه ایجاد کارگاه های آموزشی و تخصصی می باشد.
در این راستا و نیز با هدف ایجاد انگیزه و آشنایی بیشتر علاقه مندان به رشته طراحی لباس، کارگاه آموزش طراح و دوخت(دکلته آیینه ای مجلسی و عروس) در تاریخ 28 آذرماه در محل موسسه برگزار و با استقبال خوب گروه های مختلف روبرو شد.
این کارگاه توسط اساتید گرامی سرکار خانم ها حمیده توکلی و سمیه توکلی از مشهد تهیه، تنظیم و به مدت 8 ساعت در دو بخش صبح و عصر در سالن همایش‌های موسسه به علاقمندان ارائه گردید و در پایان گواهی نامه پایان دوره به حضار اعطا شد.
باتوجه به استقبال و ظرفیت های شهر تربت جام گروه طراحی لباس در نظر دارد تا برنامه ارائه کارگاه های آموزشی خود را به صورت کاملا تخصصی و در بخش های آموزشی ویژه در سطوح مختلف و با مخاطب قراردادن گروه های مختلف در هر سطح مهارتی و فنی به شکل سلسله وار ادامه دهد و قطعا با نظر عالی و دید مثبت مسئولین امیدواریم بتوانیم این کارگاه ها را ایجاد و بر میزان توانایی فنی و مهارتی علاقه مندان به هنر زیبا و خلاق طراحی لباس بیفزاییم.
اینجانب به عنوان مدیرگروه و عضو هیات علمی گروه طراحی لباس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام از ریاست محترم جناب آقای دکتر حسینی و قائم مقام محترم جناب آقای صباغیان همچنین از ریاست محترم آموزش و پرورش جناب آقای اسلامی و ریاست محترم سازمان فنی و حرفه‌ای ریاست محترم کمیسیون بانوان سرکا خانم عزت و همچنین سرکار خانم فرید احمدی از مدیران لایق، دلسوز و شایسته آموزش و پرورش و نیز همکاران محترم گروه طراحی لباس به ویژه سرکار خانم احمدی و کلیه عزیرانی که در این امر یاری‌گر ما بودند و نام ایشان در این مقال نمی گنجد کمال تشکر و سپاس را دارم.
ما مفتخریم که در یک حرفه زیبا و کاملا کاربردی مشغول به آموزش و فعالیت هستیم و رسالت خود می دانیم که در این امر خطیر همیشه با انگیزه، خلاق، فعال و پویا باشیم.

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید