نگاهی به موسسه عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام- بخش دوم

0
1045
دانشگاه علمی کاربردی تربت جام

تربت جام كهن ديارعرفان، واقع درشمال شرقي گستره پهناور ايران زمين با فاصله 165 كيلومتري از مشهد در استان خراسان رضوي قراردارد. اين شهرستان از شمال به سرخس، از مغرب به فريمان و تربت حيدريه، از جنوب به تايباد و از شرق به كشورهاي تركمنستان و افغانستان محدود است .
اين شهرستان به مركزيت شهر تربت جام، جمعيتي بالغ بر 280 هزار نفر دارد. نام تربت جام برگرفته از شخصيت شيخ احمدجام است كه مزار او به مثابه بخشي از هويت و ميراث فرهنگي اين ديار مي‌باشد.
به دنبال موفقيت راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامي تربت جام و دانشگاه علمي كاربردي( مركز صنعت غذاي تربت جام) در سال 1387 پيشنهاد تأسيس دانشگاه غيرانتفاعي تربت جام توسط دكتر محمد حسيني به وزارت علوم تحقيقات و فناوري ارائه شد و پس از طي مراحل اداري نهايتاً موافقت اصولي؛ ايجاد دانشگاه در سال 1389 انجام و پس از آن ساختماني در ميدان قدس تربت جام براي مدت يك سال اجاره و به وزارت علوم براي ايجاد رشته پيشنهاد شد.
این موسسه از سال 1390 با 44 دانشجو در دو رشته برق در مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول به کار گردید که بعد گذشت 7 سال با توجه به ظرفیت‌های منطقه در گروه‌های برق، عمران، معماری، کامپیوتر، مکانیک، علوم ورزشی، طراحی لباس مشغول به فعالیت می‌باشد.
این موسسه در حال حاضر بیش از 500 فارغ‌التحصیل در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد که 70% از این افراد در ادارات، ارگان‌ها و کارخانجات منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند.

دانشگاه علمی کاربردی تربت جام
از افتخارات این موسسه می‌توان به برگزاری 3 دوره همایش ملی- بین المللی و استانی برق و کامپیوتر (دو دوره) کنفرانس‌های معماری و عمران اشاره نمود که در این کنفرانس‌ها بیش از 500 مقاله توسط اساتید برجسته کشوری و بین المللی از دانشگاه‌های مختلف ارائه گردید.
از دیگر افتخارات این موسسه کسب رتبه برتر فرهنگی در استان در سال 1396 و رتبه دوم پژوهشی در سال 1396و 1397 در منطقه می‌باشد و همچنین رتبه علمی این موسسه تاکنون در سایت سیویلیکا 585 است.

در حال حاضر 12 نفر عضو هیات علمی و 7 نفر مدیران گروه در این واحد دانشگاهی فعالیت می‌کنند.
مزایای این موسسه به شرح ذیل می باشد:
– تنها موسسه آموزش عالی در شمال شرق کشور
– دانشنامه مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
– بیش از 500 دانش آموخته طی 8 سال فعالیت آموزشی
– قبولی بیش از 60% از دانش آموختگان در مقاطع بالاتر
– دارای دفتر ارتباط با صنعت و انجمن فارغ التحصیلان پویا جهت پیگیری اشتغال به صورتی که اکثر دانش آموختگان این موسسه جذب بازار کار شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید