نمایشگاه گاردا از نگاهی دیگر

0
802
نمایشگاه گاردا ایتالیا- افشین شادی مهر

در هر دوره از نمایشگاه گاردا که شرکت می‌کنیم علاوه بر بازدید از نمایشگاه و تهیه گزارش از رویدادها و اتفاقات نمایشگاه، با بازدیدکنندگان و دوستانمان که فقط آنها را در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها می‌بینیم نیز گپی می‌زنیم. در این دوره با یکی از دوستان کارخانه‌دار ایرانی و دو خبرنگار گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

دموکراسی در پوشش
یکی از خبرنگاران مداپله که 22 سال است در زمینه چرم و کفش و کیف فعالیت می‌کند، از دوستان صمیمی ماست و در نمایشگاه‌های مختلف نیز حضور دارد از وی حال و هوای نمایشگاه گاردا را جویا شدیم.
وی ابتدا در مورد اقتصاد کشور ایتالیا می‌گوید: با یکی از تولیدکنندگان ایتالیایی داشتیم در مورد مشکلات مختلفی که برای تولید دارند صحبت می‌کردیم در پایان حرف‌هایش به مطلب جالبی اشاره کرد و گفت که اگر زمان را با فکر کردن به مشکلاتی که داریم سپری کنیم همه امور به کندی و بد پیش می‌رود پس احتیاج داریم متوقف شویم و فکر کنیم که موقعیت‌های زیادی در این شرایط بحرانی وجود دارند. بهتر است اطمینان داشته باشیم این شانس‌ها وجود دارند و آرام باشیم و به صورت منطقی و نرمال عمل کنیم.
یک تولیدکننده ایتالیایی با وجود همه مشکلاتی که پیش رو دارد مجبور به ادامه دادن است چون طراحی، ماشین‌آلات و لوازم جانبی خوب که نه بلکه عالی در اختیار دارد پس یک برند قوی به نام ایتالیا دارد. جمله « ساخت ایتالیا» ارزش بیشتری از داشتن شرایط خوب برای پیش رفتن دارد.
وی در رابطه با تفاوت بین دو نمایشگاه گاردا و میکام می‌گوید: مهمترین شو گارداست به خاطر این که حجم معاملات در این نمایشگاه زیاد است اما وقتی در مورد برندها و طراحی صحبت می‌کنیم نمایشگاه میکام پیشرو است اما رویداد مهم گاردا برای خرید و فروش در حجم بالا و ایجاد سرمایه است.
خبرنگار مداپله در مورد رنگ‌ها می‌گوید: بهترین رنگ، رنگ طبیعی است اما هر کس شیوه خودش را دارد. حتی وقتی در خیابان راه می‌رویم می‌بینیم که مردم شیوه‌های مختلف پوشش را با هم ترکیب کرده‌اند پس در پوشش، یک دموکراسی وجود دارد که خلاقانه است. به نظر من امروزه برای کسی اهمیت ندارد که شما به چه روشی پوشش و یا احساستان را نشان می‌دهید. امروزه بازار انتخاب‌های مختلفی را معرفی می‌کند تا شما تصمیم بگیرید و دموکراسی داشته باشید در نتیجه مردم شما را با نحوه پوشش قضاوت نخواهند کرد.
وی در مورد مدل‌های جدید زیره گفت: زیره‌ها هر روز بهتر و بهتر می‌شوند مخصوصا در زیره‌های رنگی و ورزشی. زیره‌های تلفیقی از جنس EVA هم بسیار زیبا هستند که به صورت رنگی و با یک لایه شفاف پوشانده شده‌اند.
وی در مورد انتخاب چرم مصنوعی در محصولات کفش گفت: امروزه به دلیل بحران‌های اقتصادی و همچنین پیشرفت تکنولوژی، از چرم مصنوعی زیاد استفاده می‌شود و مردم واقعا اهمیت نمی‌دهند که چرم مصنوعی باشد یا طبیعی بلکه بیشتر به محصول زیبا فکر می‌کنند.
اما من اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم حتما چرم طبیعی را انتخاب می‌کنم چون ما دست‌اندرکاران این حرفه هستیم و می‌دانیم که چه اتفاقی در حال روی دادن است ولی برای مشتری معمولی آنقدر هم مهم نیست. بعضی از فروشندگان می‌گویند به جای چرم مصنوعی بگویید مانند چرم و در نهایت این مصرف کننده است که انتخاب می‌کند.

رنگ‌های شاد مورد پسند است
در نمایشگاه گاردا ایتالیا با دوستی قدیمی دیدار کردیم که در یکی از کشورهای اروپایی کارخانه تولید کفش زنانه دارد. این کارخانه‌دار ایرانی بعد از بازدید از نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال از نظر مدل و کیفیت اجناس نسبت به سال قبل ضعیف‌تر بود چون فروش در اروپا به دلیل مشکلات اقتصادی دنیا افت پیدا کرده است. برندها هنوز فعالیت خودشان را دنبال می‌کنند و مدل‌های جدیدی ارائه کرده‌اند. بیشتر ایتالیایی‌ها به خصوص برندها، خارج از ایتالیا و در کشورهای اروپای شرقی کارخانه دارند.
رنگ‌ها در این نمایشگاه بسیار شاد بود و رنگ خردلی و سرخابی هم به عنوان پسند روز بیشتر مطرح شده بود.جنس پاشنه‌ها بیشتر از EVA است که به صورت اوریب رنگ شده‌اند. رنگ‌ بیشتر پاشنه‌ها متالیک است که البته فروش بسیار خوبی دارند. در حال حاضر حتی در بیشتر کفش‌های زنانه مجلسی از کفی‌ها و فوم‌های پلی‌یورتان استفاده می‌کنند که باعث راحتی کفش و فروش بالای آن می‌شود. در رویه بیشتر از چرم بزی استفاده می‌کنند و بین چرم رویه و آستر هم یک لایه می‌گذارند تا راحتی کفش بیشتر شود.
تولیدکنندگان کفش اگر تمایل دارند تا کفش نرم شود نباید از چسب‌های سنتی استفاده کنند و اگر از لاتکس استفاده شود کفش بسیار نرم می‌شود.
در این دوره از نمایشگاه شرکت‌های زیادی از هند و چین شرکت کرده‌اند که این موضوع باعث ناراحتی تعدادی از ایتالیایی‌ها هم شده است ولی برگزاری این نمایشگاه‌ها پول وارد کشور می‌کند و رقابت نیز تنگاتنگ می‌شود.
کفش‌های چینی در ایتالیا فروش خوبی دارد. قشر جوان و قشر متوسط که درآمد زیادی ندارند کفش‌های چینی می‌پوشند. چند وقت پیش دولت ایتالیا اعلام کرده که کمبود بودجه دارند و مشکلات اقتصادی آنها زیاد است و بیشتر کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند چون قانون مشکل دارد و مخارج تولید بسیار زیاد است به همین دلیل به کشورهایی که هزینه تولید پایین‌تر است مثل کشورهای اروپای شرقی رفته‌اند. تا سه سال پیش کارخانه‌های ایتالیایی زیادی در رومانی بود ولی الان به سمت کشورهایی مثل بوسنی و هرزگوین، صربستان، آلبانی و کشورهایی که در اتحادیه اروپا نیستند نقل مکان کرده‌اند چرا که در این کشورها حقوق نیروی انسانی هنوز زیر 250 دلار است.

گاردا نمایشگاهی برای فروش
یکی دیگر از دوستان خبرنگار ما در مورد نمایشگاه گاردا گفت: روز دوم نمایشگاه بسیار بهتر از روز اول بود. رنگ‌های زرد و آبی آسمانی بیشتر در این نمایشگاه به چشم می‌خورد که بسیار مورد توجه من قرار گرفت.
فرق این نمایشگاه با نمایشگاه میکام در این است که در نمایشگاه گاردا محصولات ارائه شده از لحاظ کیفیت و قیمت در حد متوسط هستند به همین دلیل از کشورهای چین، هند، بنگلادش، پاکستان و ترکیه شرکت‌ کننده بسیار دارد البته کیفیت محصولات ترکیه نسبت به دیگرکشورها بسیار بالا ست.
در نمایشگاه میکام کیفیت و قیمت محصولات از حد متوسط بالاتر است و بیشتر برندها حضور دارند. بعضی از برندهایی که در این نمایشگاه حضور دارند، محصولات با کیفیت و قیمت بالاتری نیز تولید می‌کنند که با آن محصولات در نمایشگاه میکام شرکت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید