نمایشگاه قم معطل راه دسترسی بود

0
467
نمایشگاه قم معطل راه دسترسی بود

تکمیل نمایشگاه قم نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان دارد
استان قم با وجود صنایع مختلف از جمله صنعت کفش نیاز به یک فضای نمایشگاهی مناسب دارد که البته در این راستا یک نمایشگاه بین‌المللی در حال راه‌اندازی است، هرچند افتتاح این نمایشگاه همواره با تاخیرهایی همراه بوده است.

فضای نمایشگاه بین‌المللی قم
صابر عمورسولی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قم درباره نمایشگاه بین‌المللی قم در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: کل مجموعه نمایشگاه ۲۰ هکتار مساحت دارد که در نیمه فاز اول، سالن شرقی آن همراه با نمایشگاه افتتاح شد. سالن ضلع شرقی ۸هزار مترمربع است. ضلع غربی ۱۰هزار مترمربع مساحت دارد که ۹۰ درصد آن ساخته شده و ۱۰ درصد کارهای زیربنایی باقی مانده است که آن هم افتتاح می‌شود. ارتفاع نمایشگاه ۱۸ متر است و در فضای نمایشگاه از نور ال‌ای‌دی استفاده کرده‌ایم که در شب امتحان شده و کل سالن روشنایی عالی دارد. در ضلع غربی نمایشگاه، پارکینگ آن برای ۵ هزار ماشین ظرفیت دارد و در ضلع غربی یک پارکینگ وی‌آی‌پی ساخته شده که حدود ۲۰۰ ماشین را جا می‌دهد.

مشکل دسترسی داشتیم
رسولی در پاسخ به این پرسش که مشکل کار کجاست که این نمایشگاه دایر اما افتتاح نمی‌شود، گفت: تنها مشکل راه دسترسی بود که در این راستا راهداری از راه دسترسی موقت ممانعت به عمل می‌آورد که با دستور استاندار راه دسترسی مستقیم ایجاد شد.
وی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم که این نمایشگاه دائمی شود. نمایشگاه بعدی قرار است که قبل از عید نمایشگاه ساختمان باشد؛ البته اگر بر پا نشود پس از عید، نخستین نمایشگاه ابتدای ماه رمضان برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قم با تاکید بر این موضوع که نیاز استان قم به فضایی بسیار خوب با استانداردهای بین‌المللی است، گفت: فضایی که در کنار استانداری در اختیار ما گذاشته بودند، بسیار کوچک بود و استانداردهای لازم را نداشت، در حالی که در این نمایشگاه عمده سهامداران، تولیدکنندگان صنعتی قم هستند که با هم یکدیگر جمع شده‌اند و این نمایشگاه را ایجاد کرده‌اند. صد درصد نمایشگاه متعلق به بخش خصوصی است. زمین آن در سال ۱۳۸۵ خریداری شد و تا کنون و در فاز اول، پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است و امیدواریم ۸۰ غرفه ثابت نمایشگاهی که برندهای کشوری هستند را داشته باشیم و تکمیل شود.
رسولی در پاسخ به این پرسش که آیا این نمایشگاه به دلیل نزدیکی به تهران و فرودگاه امام خمینی قادر است جای نمایشگاه‌های تهران را بگیرد، گفت: ما با مدیر نمایشگاه آفتاب در ارتباط هستیم و در این راستا می‌توانیم برخی نیازهای استان تهران را در این راستا تامین کنیم. دو فردگاه نزدیک‌ تهران به اینجا سبب جذب هیات‌های تجاری برای نمایشگاه خواهد شد. برای نمونه به تازگی پاکستانی‌ها در نمایشگاه اصفهان بودند و تمایل نشان دادند که به نمایشگاه قم بیایند.
وی در پاسخ به این پرسش که امکانات رفاهی و زیرساخت برای نمایشگاه را ایجاد کرده‌اید، گفت: ایجاد این زیرساخت‌ها و امکانات در حوزه ختیار ما قرار ندارد. البته احداث امکاناتی همچون هتل و رستوران سنتی و… در محل نمایشگاه دیده شده است که یا به‌صورت بی‌اوتی برای ساخت و ساز واگذار یا توسط خود ما ساخته می‌شود.

فاز نهایی نمایشگاه
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قم در ادامه با اشاره به اتمام نمایشگاه عنوان کرد: نرخ تورم اجازه نداد که پیش‌بینی‌های ما درست از آب درآید، ما برای ساخت کامل اینجا ۵۰ میلیارد تومان برآورد کرده بودیم، اما امروز برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید