نمایشگاه ایران شابز عاملی برای بهبود بازار کفش

0
1162
سعید حیاتی

با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی در بازار بزرگ ایران مال به سراغ سعید حیاتی، رئیس اتحادیه لوازم کفش رفتیم و در این خصوص با وی به گفت وگو نشستیم.

رئیس اتحادیه لوازم کفش روند برگزاری نمایشگاه شابز و حضور تولیدکنندگان و فروشندگان کیف، کفش و کالای ورزشی در این نمایشگاه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این صنعت به برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی بسیار نیازمند است. با برگزاری این نمایشگاه‌ها به صورت سالانه، کارخانه‌دار، کارآفرین، تولیدکننده و سرمایه‌گذار دور هم جمع شده و با تبادل افکار زمینه پیشرفت این صنعت را فراهم می‌کنند.

سعید حیاتی با اشاره به عدم پیش بینی مثبت در خصوص روند نمایشگاه شابز گفت: در ابتدا به دلیل مسافت محل برگزاری نمایشگاه و تعطبلات پایانی تابستان پیش‌بینی کردیم این نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه نشود. اما به لطف خداوند و زحمات شما و همکارانتان، نمایشگاه خوبی برگزار شد و مردم نیز از آن استقبال کردند.

سعید حیاتی، رئیس اتحادیه لوازم کفش درغرفه مجله اخبار صنعت چرم و کفش

وی با توجه به عدم فرصت اطلاع رسانی پیش از برگزاری نمایشگاه ادامه داد: ما فرصت اطلاع رسانی پیش از برگزاری نمایشگاه نداشتیم. ولی با وجود تبلیغات شهری و تلویزیون استقبال خوبی صورت گرفت. همکاران ما با دیدن سالن و امکانات محل برگزاری نمایشگاه، استقبال خوبی برای شرکت در آن داشتند و در مدت زمانی کوتاه تمام ویترین و لوازم خود را برای به نمایش گذاشتن، چیدند.

حیاتی از رضایت غرفه داران این نمایشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر همکارانی که در نمایشگاه حضور داشتند، برای دور دوم نمایشگاه که شش ماه دوم سال برگزار خواهد شد، ثبت نام کرده‌اند. همکارانی هم که در نمایشگاه حضور نداشتند، بعد از دیدن بازار بزرگ ایران و امکانات آن به دلیل عدم حضورشان بسیار افسوس خوردند.

رئیس اتحادیه لوازم کفش با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص دور دوم این نمایشگاه، عنوان کرد: شایعاتی مبنی بر عدم برگزاری این نمایشگاه در شش ماه دوم سال جاری و عدم مجوز آن وجود دارد که صحت ندارد. اتحادیه ما برای برگزاری هر نمایشگاهی که موجب حفظ و رونق تولید این صنعت شود، تلاش می‌کند. ما همگی پشتیبان این صنف و صنعت هستیم.

وی در خصوص لوازم جانبی صنعت کفش گفت: مشکلاتی در مورد تکسون و چرم داشتیم، که بهبود یافته است. همچنین در چرم مصنوعی مشکلاتی وجود دارد که اگر سفارشات را راحت تر بگیرند، برطرف خواهد شد. خوشبختانه عرضه و تقاضا رو به تعادل است. بازار چندی پیش در رکود بود که با نزدیکی به آغاز مدارس شرایط بهتری دارد.

حیاتی به بهبود روند تولید اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت دلار و عدم واردات بی رویه برای جلوگیری از خروج ارز، این صنعت از رونق بیشتری برخوردار است مگر اجناسی که امکانات تولید در داخل را ندارد. کارخانه‌هایی هستند که به دلیل فرصت ایجاد شده مجددا آغاز به فعالیت کرده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم کفش از دولت خواست که موجبات پیشرفت این صنعت را فراهم کند. وی در این خصوص ادامه داد: در این فرصت ایجاد شده دولت، سازمان صمت، گمرکات و اداره بازرگانی با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند و ثبت سفارشات را نبندند. زیرا اگر مواد اولیه ما همچون پلی‌اتیلن، چسب، تکسون، یراق‌آلات، نخ و …. در گمرک نماند و ثبت سفارشات ما در اداره بازرگانی انجام شود، سال آینده این صنعت از رونق خوبی برخوردار خواهد شد.

حیاتی در پایان از دست اندرکاران اخبار صنعت چرم و کفش تشکر کرد و خواستار توجه به کارگاه‌های کوچک و زیرپله‌ای شد.

وی به دلیل عدم صادرات، واردات و کارت بازرگانی این کارگاه‌های کوچک خواستار حمایت از آنها شد و اظهار کرد: اگر بخش خصوصی به تقویت و حمایت این کارگاه‌های زیرپله ای نپردازد، با ده الی بیست سال سابقه کاری از بین می‌روند و حذف می‌شوند. در این راستا لازم است دولت از اتحادیه‌ها حمایت کند تا آنها هم بتوانند از کارگاه‌های کوچک و زیرپله‌ای حمایت کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید