نمایشگاه‌ اکسپو ریوا شو و کیف گاردا: کسب و کار موفق در کفش و لوازم جانبی پسندروز

0
562
نمایشگاه اکسپو ریواشو

نمایشگاه‌های اکسپو ریوا شو و کیف گاردا اهمیت خود به عنوان قطب بین‌المللی کسب و کار را با موفقیت به اثبات رساندند و بیش ۱۲ هزار بازدیدکننده از ۱۱۱ کشور جهان را جذب کردند.
روبرتو پله‌گرینی رئیس ریوا دل گاردا می‌گوید: طی چهار روز نمایشگاه حرفه‌ای‌های دست‌چین‌ شده‌ای به سراغ ما آمدند که تازگی نمایشگاه کیف گاردا برای‌شان خوش‌آیند بود. سعی می‌کنیم هر چه بیش‌تر روی چیدمان رویدادها کار کنیم تا فضای هرچه بیش‌تری در اختیار وسایل جانبی و کفش‌های مرغوب و منسجم قرار گیرد.
گفت‌وگوی افتتاحیه تحت عنوان «قابلیت پایداری در زنجیره‌ عرضه‌ سامانه‌ بهپوشی» حاوی دیدگاه‌های جالبی راجع به مضمون قابلیت پایداری بود، مضمونی که برای شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای راهبردی است و در انتخاب‌های سبکی مجموعه‌ها نیزحضور دارد.
لارس دومر مدیر و یکی از بنیان‌گذران گوبلو(شرکت خدماتی بین‌المللی و پایداری‌افزایی برای شرکت‌های بهپوشی) در سخنرانی‌اش اهرم‌های راهبردی برای شرکت‌های جویای تولید اخلاقی‌تر و طبیعت‌پسندتر را معرفی کرد. شفافیت واژه‌ کلیدی در این عرصه است که در مسیر منسجم آگاهی به بالندگی زنجیره‌ عرضه منجر می‌شود. برخی نمونه‌های عالی هم به طور عینی نشان‌گر محوریت زنجیره‌ عرضه هستند مثل پیمان مشارکت برای نساجی پایدار در آلمان و پیمان نساجی و پوشاک پایدار در هلند که شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در این بازارها را راهنمایی می‌کنند.
حتی در اقتصادهایی مثل چین که روند توسعه سریع است سامانه‌های ردگیری مختص زنجیره‌ عرضه به سرعت در حال تکامل است و شرکت‌هایی را که وارد این بازارها می‌شوند به شفاف‌سازی زنجیره‌ عرضه وادار می‌کند که این تا همین پنج سال پیش قابل تصور نبود.
لارس دومر می‌گوید شرکت‌هایی که در مسیر پایداری هستند گفت‌وگوی مداوم با زنجیره‌ عرضه یعنی فرصت یافتن برای هم‌رسانی روش‌های مطلوب قبلی و پدید آوردن راهکارهای جدید و متمرکز روی نیازهای کسب‌وکار بر اساس آن‌ها.


تیزیانو گواردینی طراح بهپوشی و برنده‌ جایزه‌ جی‌سی‌سی برای بهترین طراح رو به رشد سال ۲۰۱۷ که به وجه اخلاقی و پایداری در بهپوشی توجه ویژه‌ای دارد به انتخاب‌های پایدار از منظر خلاقیت پرداخت:
جیوانی لازا مدیر عامل ریوا دل گارادا می‌گوید: دارایی راهبردی این بخش بار دیگر در بحث‌های افتتاحیه محوریت داشت و سعی کردیم ابزارهایی عینی به شرکت‌ها، خریداران و اهل فن ارایه دهیم که راهنمای آن‌ها در انتخاب‌های تجاری آینده باشد. امروزه پایداری فرصتی واقعی برای حفاظت از سیاره‌ زمین است ولی ابزاری برای رقابت کردن در بازار بین‌المللی هم هست. شرکت ریوا دل گاردا (تنها نمایشگاه تجاری ایتالیایی دارای گواهی ایزو ۲۰۱۲۱ برای سامانه‌های مدیریت رویداد پایدار) نیز در تکاپوی آن است تا اثرگذاری منفی بر محیط زیست را کاهش دهد و فرهنگ توسعه پایدار را اشاعه دهد.
در نود و دومین دوره‌ نمایشگاه ریوا شو ۱۴۶۲ شرکت حضور داشتند (۲۶۶ شرکت ایتالیایی و ۱۱۹۶ شرکت خارجی) و شمار شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گاردابگز هم ۸۳ شرکت بود که در فضایی به مساحت ۳۳ هزار متر مربع مجموعه‌های بهار-تابستان ۲۰۲۰ خود را به نمایش گذاشتند. ۳۹ کشور از جمله برزیل، پرتغال، اسپانیا و آلمان به صورت گروهی هم حضور داشتند.
کارلا کاستا رئیس محوطه‌ نمایشگاهی ریوا دل گاردا می‌گوید: از پیشرفت نمایشگاه کیف گاردا راضی هستیم و ۳۵ درصد ثبت نام کنندگان در ریوا دل شو از کیف گاردا هم دیدار کردند که خیلی از دوره‌ قبل بیش‌تر است.
شرکت‌های بیش‌تر و بیش‌تری در مجموعه‌های‌شان از مواد طبیعی یا بازیافتی استفاده کردند تا اثر منفی کم‌تری بر طبیعت بگذارند. برای مثل کتان طبیعی، لاستیک بازیافتی یا طبیعی و مواد گیاهی کاربرد بیش‌تر در تولید پایپوش داشت. در کیف‌ها نیز نی، الیاف و مواد طبیعی مثل سنگ و صدف دست بالا را داشت.
پاشنه‌های بزرگ همراه با ریزه‌کاری‌های ظریف همیشه در پایپوش‌های زنانه نقش مهمی دارد. دمپایی‌های ساحلی دارای ریزه‌کاری‌های براق هم محبوبیت زیادی دارد. الگوی پوست مار پیتون همراه با رنگ‌های مهتابی دوباره محبوب شده است. در پایپوش مردانه هم موکازین و کفش‌های بنددار محبوبیت یافته است. مردان به رنگ‌های تندَ چرم مرغوب و مواد طبیعی اقبال نشان داده‌اند.
دوره‌ بعدی این دو نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

نیکلا فیشتو – خبرنگار ایتالیایی

رنگ های پاستلی پیشتاز در نمایشگاه گاردا

نیکلا فیشتو یکی از خبرنگاران ایتالیایی است که به نمایشگاه‌های بیست کشور دنیا سفر کرده است. در مدت زمان حضور در نمایشگاه فرصتی شد تا گفت و گویی اختصاصی با وی داشته باشیم.
این خبرنگار در مورد تفاوت بین دو نمایشگاه گاردا و میکام می‌گوید: گاردا نمایشگاه بین‌المللی برای فروش است و با بازارهای بزرگ دنیا کار می‌کند. بعد از نمایشگاه می‌توانیم در مورد آمار خرید و فروش اطلاعات دقیقی به دست بیاوریم.
قیمت‌ها در نمایشگاه گاردا کاملا متفاوت با نمایشگاه میکام است به خاطر حجم زیادی از محصول که به فروش می رسد اما در میکام میزان فروش کمتر است و قیمت‌ هم بالاتر چون فروش برای بوتیک‌ها و مغازه‌داران است اما در گاردا فروش برای بازارهای بزرگ است.
وی در مورد نمایشگاه کیف گاردا می‌گوید: نمایشگاه کیف برای این متولد شدکه ما درخواست‌های زیادی هم از بازدیدکنندگان و هم از تولیدکنندگان داشتیم. تولیدکنندگانی که علاوه بر کفش، کیف هم تولید می‌کردند. پس وقتی که درخواست‌ها بیشتر و بیشتر شد متوجه شدیم آنها بازار بزرگتری برای فروش کیف نیاز دارند و در نهایت تصمیم گرفتیم که نمایشگاه کیف گاردا را هم برگزار کنیم. برای نمایشگاه کیف گاردا سخت کار کردیم و جواب خوبی هم گرفتیم و مطمئن هستیم سال‌های آینده پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.
وی در مورد بیشترین رنگ‌های موجود در نمایشگاه می‌گوید: به صورت خاص می‌توانم از رنگ‌های زرد و نارنجی و رنگ‌هاس پاستلی روشن نام ببرم. دنیا احتیاج دارد که خوش بین باشد پس ما احتیاج داریم که به جای خبرهای بدی که هر روز از تلویزیون می‌بینیم رنگ‌ها را گسترش دهیم. نیاز به گسترش رنگ باعث شده حتی کارخانه‌های کفش تولیدات پر از رنگی داشته باشند. اگر توجه کرده باشید در این نمایشگاه به محیط زیست بسیار اهمیت داده شده است و خوشحالم که مردم بیشتر و بیشتر در مورد محیط زیست صحبت می‌کنند و محصولات دوستدار محیط زیست تولید می‌کنند. حفاظت از محیط زیست خیلی به تولیدکننده‌ها وابسته است و بازار آمریکا و اروپا هر روز به این موضوع بیشتر می‌پردازند.
وی در مورد ایران و محصولات ایرانی می‌گوید: ایرانی‌ها فوق‌العاده هستند و شباهت‌های زیادی به ایتالیایی‌ها دارند از لحاظ احساسات خانوادگی و سنت‌ها حتی از لحاظ ظاهر شبیه هم هستند. بهترین آرزوها را برای کشور شما دارم و یک رابطه صلح آمیز با تمام دنیا چون این تنها چیزی است که جهان احتیاج دارد. تعدادی از شرکت‌های بزرگ ایرانی را می‌شناسم و می‌دانم که محصولات خوبی تولید می‌کنند اما شما احتیاج دارید تا به استانداردهای بالاتری دست پیدا کنید که البته شانس زیادی هم برای آن وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید