نامه‌نویسی شرکت‌های پایپوش ترامپ

0
628
نامه نگاری- نویسنده

بیش از ۲۰۰ شرکت پایپوش آمریکا نامه‌ای برای رئیس جمهور ترامپ فرستادند و خواستار لغو عوارض بالاتر برای واردات پایپوش از چین شدند.
مت پریست رئیس و مدیرعامل انجمن توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان پایپوش آمریکا(فدرا) می‌گوید: از همان اول به کاخ سفید گفته‌ایم که بار چنین تعرفه‌هایی به صورت افزایش قیمت بر دوش آمریکایی‌ها خواهد بود و به علت آن که مالیات بر واردات از قبل هم زیاد بود بی‌کاری ایجاد خواهد شد.
شرکت‌های کوچک و بزرگ پایپوش‌سازی آمریکا این نامه را امضا کرده‌اند و از رئیس جمهور خواستند به عوارضی که برای مصرف‌کنندگان آمریکایی قرار است وضع کند پایان دهد.
خیلی مهم است که رئیس جمهور بداند عوارض جدید هم به کارکنان صنعت کفش لطمه می‌زند هم به خانواده‌های خریدار کفش.
نام‌های تجاری هم گفته‌اند که این تعرفه‌ها به رشد اشتغال پایان خواهد داد. امیدواریم رئیس جمهور به حرف مردم آمریکا که عامل رشد اقتصاد داخلی هستند گوش بدهند و این جنگ تجاری غیرضروری را متوقف کند.
شماری از خرده‌فروش‌های کوچک و مستقل ایالات متحده و هم‌چنین نام‌های تجاری بزرگ مثل آدیداس یا فوت‌لاکر این نامه را امضا کرده‌اند در این نامه آمده است که:«تعرفه‌ برخی محصولات وارداتی از چین تا دسامبر به تعویق افتاده است اما اکثر پایپوش‌ها از اول سپتامبر با تعرفه‌ ۱۵ درصدی مواجه خواهند شد.
در حالی که این مالیات به تعرفه‌های بالای قبلی که به طور متوسط ۱۱ تا ۶۷ درصد بود اضافه شده است. بالاترین نرخ تعرفه‌ها به طور معمول برای کفش‌های ارزان و بچگانه است که هزینه‌های خانواده‌های زحمت‌کش آمریکا را افزایش می‌دهد.
طبق اعلام فدرا این افزایش ۱۵ درصدی مالیات باعث می‌شود سالی ۴ میلیارد دلار به هزینه‌های مصرف‌کنندگان پایپوش در آمریکا اضافه شود و خریدهای فصل تعطیلات هم لطمه ببیند.
چین پرونده‌ تعرفه‌های ایالات متحده را به سازمان جهانی تجارت ارجاع می‌دهد
چین رسماً بابت تعرفه‌های جدیدی که واشنگتن اعمال کرده است به سازمان جهانی تجارت(WTO) شکایت کرد.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: چین به شدت ناراضی و قطعاً مخالف است. چین قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود دفاع خواهد کرد و از نظام تجارت چند جانبه و تجارت بین‌المللی حراست خواهد کرد.
تعرفه‌های جدید ایالات متحده به میزان ۳۰۰ میلیارد دلار به صادرات چین لطمه می‌زند و با توافقات رهبران دو کشور در اجلاس گروه ۷ در ماه ژوئن در اوزاکا به طور آشکار تعارض دارد.
ایالات متحده ۱۵ درصد مالیات برای کالاها از جمله پایپوش در نظر گرفته است و از ۱۵ دسامبر هم موج دوم اعمال تعرفه روی کالاهای چینی را آغاز می‌کند تا با سیاست صنعتی تهاجمی چین و عدم رعایت مالکیت معنوی توسط این کشور مقابله کند. چین هم با وضع تعرفه برای کالاهای وارداتی واکنش نشان داده است.

عالیجناب دانلد جی. ترامپ
رئیس جمهور ایالات متحده
کاخ سفید، واشنگتن دی‌سی ۲۰۵۰۰
آقای رئیس جمهور گرامی
به نمایندگی از صنعت پایپوش آمریکا از شما تقاضا داریم تعرفه‌های افزایشی جدید پایپوش را که قرار است از ۱ سپتامبر و ۱۵ دسامبر امسال برقرار شود حذف کنید.
تعرفه‌های برخی محصولات وارداتی از چین تا دسامبر به تأخیر افتاده است اما اکثر محصولات پایپوش در ۱ سپتامبر مشمول تعرفه‌ اضافی ۱۵ درصد می‌شوند در حالی که تعرفه‌های پایپوش در آمریکا قبل از این هم خیلی زیاد و به طور متوسط ۱۱ درصد بود و برای برخی کفش‌ها ۶۷ درصد هم بود.بالاترین تعرفه به طور معمول به کفش های ارزان‌تر و کفش‌ بچگانه اعمال می‌شود و سبب می‌شود هزینه‌های خانواده‌های زحمت‌کش آمریکایی افزایش یابد.
شکی نیست که تعرفه نوعی مالیات پنهان است که یکایک افراد و خانواده‌های آمریکایی می‌پردازند. وقتی هزینه‌های واردات پایپوش افت و خیز پیدا می‌کند که می‌تواند به علت تغییر هزینه‌های مواد خام، حمل و نقل، نیروی کار یا تعرفه‌ها باشد این کاهش یا افزایش هزینه فوری به مصرف‌کننده انتقال پیدا می‌کند. همان طور که داده‌های دولت ایالات متحده در نمودار زیر نشان می‌دهد مالیات بر واردات ایالات متحده به طور مستقیم بر قیمت‌های مصرف کننده اثر می‌گذارد.
همان طور که بیش از ۱۷۰ شرکت پایپوش در نامه‌ ۲۰ ماه مه به شما گفته بودند تعرفه‌های جدید بر تمام انواع کفش و یکایک بخش‌های جامعه‌ ما اثر می‌گذارند. طبق اعلام انجمن صنفی صنعت ما یعنی انجمن توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان پایپوش آمریکا(فدرا) این مالیات افزوده‌ ۱۵ درصدی سالی ۴ میلیارد دلار به هزینه‌های پایپوشی مصرف‌کنندگان در ایالات متحده اضافه می‌کند. تعرفه‌های ۱ سپتامبر پایپوش هم‌چنین به معنای آن خواهد بود که این افزایش هنگفت مالیات به ده‌ها میلیون آمریکایی به هنگام خرید کفش در فصل تعطیلات ضربه می‌زند.
می‌دانیم که شماری از تعرفه‌ها تا دسامبر به تأخیر انداخته‌اند تا از افزایش کامل مالیات بر کالا به میزان ۳۰۰ میلیارد دلار جلوگیری کنند تا طی تعطیلات به مصرف‌کنندگان آمریکایی فشار وارد نشود و از تصمیم شما برای به تأخیر انداختن برخی از انواع پایپوش هم سپاس‌گزاریم اما اعمال تعرفه‌ها در ماه سپتامبر به اکثریت پایپوش‌های وارداتی از چین از جمله به تمامی انواع کفش‌های چرمی سبب می‌شود که گریز از لطمات این افزایش مالیات برای یکایک افراد و خانواده‌های زحمت‌کش آمریکایی غیرممکن شود. در ضمن محصولاتی که مشخصات تأمینی متنوع‌تری دارند و اتکای کم‌تری به چین دارند در نتیجه‌ معیار نفوذ وارداتی ۷۵ درصدی اداره‌ی نمایندگان بازرگانی ایالات متحده پیش از همه از تعرفه‌های تنبیهی لطمه می‌بینند. برخی در دولت استدلال کرده‌اند که در نهایت چین و نه ایالات متحده تعرفه‌ها را می‌پردازد زیرا چین می‌تواند در واکنش به هزینه‌های اضافی ارزش پول خود را کاهش دهد. اما در مورد صنعت ما چنین چیزی درست نیست زیرا قیمت واردات را همیشه بر حسب دلار و نه یوان سامان می‌دهند. برای آن که کاهش ارزش یوان بتواند به تنهایی ۱۵ درصد افزایش تعرفه‌ی برخی کفش‌ها را جبران کند باید بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد.
خیلی نگران هستیم که این تعرفه به عدم‌قطعیت اقتصادی دامن بزند. افول اقتصادی باعث می‌شود درآمد قابل مصرف مصرف‌کنندگان آمریکایی از دست برود زیرا باید بابت محصولات بیش‌تر خرج کنند. وقتی مصرف‌کننده پول کم‌تری برای خرج کردن داشته باشد ما کفش کم‌تری می‌فروشیم و این به کسب و کار در ایالات متحده لطمه می‌زند. تهدید تعرفه‌ای چین می‌تواند قیمت‌ها را در سایر کشورهای تأمین‌کننده‌ کفش افزایش دهد زیرا تقاضا با ظرفیت محدود تولید هم‌خوانی ندارد. بنابراین حتی قبل از اثرگذاری تعرفه‌های جدید هم مصرف‌کننده با افزایش قیمت مواجه می‌شود. این عدم قطعیت که از جنگ تجاری با چین نصیب صنعت ما می‌شود جلوی رشد را می‌گیرد و سرمایه‌گذاری در اشتغال، زیرساخت و فناوری و قیمت‌گذاری رقابتی‌تر برای مصرف‌کننده را متوقف می‌کند.به نمایندگی از صدها میلیون مصرف‌کننده‌ کفش در آمریکا و صدها هزار کارگر از شما تقاضا داریم افزایش تعرفه‌ پایپوش را متوقف کنید.

۲۸اوت ۲۰۱۹
World Footwear

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید