موزه کفش تبریز ؛ روایتی از تاریخ کفش ایران

0
742
موزه کفش تبریز 1

امروز برخی از موزه‌های جهان به نمایش انواع و اقسام کفش‌ها اختصاص پیدا کرده‌اند که یکی از این موزه‌ها، موزه کفش تبریز است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ را انسان‌ها روایت می‌کنند بنابراین با توجه به ابعاد مختلف زندگی بشر می‌توان روایت‌های مختلفی از تاریخ داشت. ما در این گزارش به صورت مجازی از موزه‌ای بازدید خواهیم کرد که تاریخ کشورمان را با تکیه بر یکی از نیاز‌های اساسی بشر روایت کرده است.

انسان از ابتدای آفرینش تا به امروز پوشش را نیاز اساسی خود دانسته و در فکر پاسخگویی به این نیاز در پی بهره‌گیری از مواد اولیه مختلف بوده است. کفش، پوشش مناسبی برای پا به حساب می‌آید. این پوشش از گذشته تا به امروز با تغییراتی مواجه شده و به مرور زمان از نظر جنس و شکل تنوع پیدا کرده است.

امروز برخی از موزه‌های جهان به نمایش انواع و اقسام کفش‌ها اختصاص پیدا کرده‌اند که یکی از این موزه‌ها، موزه کفش تبریز است.

موزه کفش‌تبریز در سال ۱۳۹۴ در زیرزمین عمارت شهرداری تبریز تأسیس شد. این موزه مجموعه‌ای از کفش‌های سنتی همه شهر‌های ایران را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. مسئولان این موزه برای گردآوری کفش‌های قدیمی از سراسر ایران، نامه‌ای را با هدف کشف قدیمی‌ترین مدل‌های کفش شهر‌های کشور به روسای اتحادیه کفاشان هر شهر ارسال کردند.

امروزه ۲۰۰ نوع کفش در کنار تجهیزات کفاشی در موزه کفش تبریز قرار گرفته‌اند. یکی از قدیمی‌ترین کفش‌های این موزه که با استفاده از چرم بوفالو تولید شده است، قدمتی بالغ بر ۴۵۰ سال دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید