معرفی کتاب “آشنایی با کفش استاندارد”

2
1271
آشنایی با کفش استاندارد

کتاب آشنایی با کفش استاندارد
تالیف: عبادالله یوسف‌زاده

کتاب جدیدی با عنوان «آشنایی با کفش استاندارد» تالیف عبادالله یوسف‌زاده چاپ و منتشر شده است.
مهندس عبادالله یوسف‌زاده در بخش مقدمه کتاب با اشاره به قدمت 70 ساله صنعت کفش می‌نویسد: در کشور ما فرهنگ انتقال دانش، خصوصا دانش تجربی به ویژه در صنایعی مثل کفش و چرم که گاها جنبه هنری آنها به جنبه صنعتی غلبه می‌کند، وجود ندارد. روش آموزش این صنایع معمولا روش استاد شاگردی است.
در این روش پیشرفت آموزش به احساس مسئولیت استاد و توانایی و علاقه‌مندی شاگرد بستگی دارد.
نویسنده در بخش دیگری از مقدمه از انگیزه‌اش برای چاپ این کتاب می‌گوید: متاسفانه نتوانستم در زمینه کفش، به زبان فارسی کتابی پیدا کنم که بتوانم از آن به عنوان منبع بهره ببرم.
حدود چهار سال پیش کتابی در زمینه ایرادات احتمالی کفش که به زبان ترکی استانبولی بود به دستم رسید. صلاح ندیدم مطالب این کتاب را در گوشه کتابخانه دفن کنم. با مشورت دوستان تصمیم گرفتم کتاب را ترجمه کرده و مطالب مرتبط دیگری را از منابع مختلف جمع‌آوری کرده و به عنوان یک کتاب مستقل ارائه نمایم.
این کتاب در پنج فصل به معرفی تاریخچه کفش، انواع کفش، کنترل کیفیت کفش، ایرادات احتمالی کفش و مراقبت و نگهداری از کفش اشاره شده است.
یادآوری می‌گردد از استاد یوسف زاده در سال‌های گذشته کتاب‌هایی در حوزه صنعت دباغی و چرم منتشر شده است.
علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند از طریق شماره واتس‌اپ مجله اخبار صنعت چرم و کفش به شماره 09301784861 پیام درخواست کتاب ارسال نمایند.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید