معاون اول رئیس جمهور: صنعت نساجی، کیف و کفش باید در کشور احیاء و شکوفا شود 

0
384
معاون اول رئیس جمهور: صنعت نساجی، کیف و کفش باید در کشور احیاء و شکوفا شود 

جلسه بررسی راهکارهای توسعه زنجیره صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش عصر روزسه شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش – دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سابقه دیرینه ایران در صنعت نساجی و تولید کیف و کفش گفت: این صنعت در گذشته صاحب بازار بین المللی بود که متأسفانه سهم زیادی از این ظرفیت و توانمندی دچار آسیب شده و بخشی از بازارها از دست رفته است.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تلاش مجدانه برای احیاء و شکوفایی صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش در کشور تأکید کرد و از رؤسا، نمایندگان و مدیران اتحادیه ها و انجمن های صنایع مرتبط خواست برنامه توسعه ای خود را با رویکرد صادرات و تأمین نیازهای داخل تدوین و به دولت ارائه دهند.

دکتر مخبر همچنین با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه و شکوفایی این صنایع را در کشور فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نوسازی ماشین آلات این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کند.

دکتر مخبر در ادامه با اشاره به برخی گلایه های خانواده ها و شهروندان کشور مبنی بر کمبود پوشاک و لباس هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از اتحادیه ها، انجمن ها و تولیدکنندگان خواست در طراحی، دوخت و تولید محصولات، این موضوع را مدنظر قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران با پانزده کشور همسایگی دارد و بازاری در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در کشورهای اطراف ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور به گونه ای است که اگر تولیدکنندگان، اتحادیه ها و انجمن ها با هم هماهنگ شوند، قادر خواهند بود علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخش زیادی از بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار گیرند.

دکتر مخبر از نمایندگان و مدیران انجمن ها و اتحادیه ها خواست جلسات و کارگروه هایی را تشکیل دهند و ضمن همفکری و تبادل نظر، مهمترین مطالبات، دغدغه ها و نیازهای خود را اعلام کنند تا دولت بتواند برنامه ریزی مناسب و لازم را برای رونق و شکوفایی این صنایع انجام دهد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، مدیران، رؤسا و نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های پوشاک، کیف، چرم و کفش هر کدام در سخنانی گزارشی از وضعیت کار خود ارائه کردند و به تشریح مهم ترین موانع، دغدغه ها و مطالبات پرداختند.

مسایل گمرکی، نوسان در قیمت مواد اولیه و ارز، کمبود سرمایه در گردش، قاچاق، سیاست گذاری های غلط، به روز نبودن ماشین آلات، موانع مالیاتی و عدم آموزش مناسب نیروی انسانی در دانشگاه ها و موانع پیش روی صدور پروانه کسب از مهمترین مسایل و دغدغه های نمایندگان صنایع نساجی، کیف، چرم و کفش بود که در این جلسه مطرح شد.

پایگاه خبری معاون اول رئیس جمهور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید