مصاحبه با فرانکو گابریلی رئیس انجمن تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا

0
372
مصاحبه با فرانکو گابریلی رئیس انجمن تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا

با توجه به آن که تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا در حال کمر راست کردن از همه‌گیری کرونا هستند چقدر اهمیت دارد که کارآفرین باشند؟
ایتالیا در تولید کالاهای چرمی برای نام‌های تجاری و عرضه آن خوب است. دانش فنی و تخصص تولید فراورده برای گروه‌های بزرگ کالاهای تجملی فرانسه را ما داریم و آن‌ها هم از پس خلق نام‌های تجاری موفق برمی‌آیند. ما در دوره احیا هستیم ولی اکنون باد موافق در بادبان‌های ما وزیده است. اعتباراتی که از اتحادیه اروپا می‌گیریم به خوبی در ایتالیا خرج خواهد شد و این به ما کمک خواهد کرد. ماریو دراگی نخست وزیر کنونی ما آدمی جدی است و آن چه را می‌گوید انجام خواهد داد.

اگر شرکت‌های عضو انجمن تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا و به ویژه شرکت‌های کوچک بخواهند به احیا اولویت بدهند برای تدوین راهبرد دیجیتالی شدن و بین‌المللی شدن وقت، بودجه، چشم‌انداز و توان دارند؟
انجمن ما در این زمینه نقش مهمی دارد. برای رسیدن به این اهداف باید همبستگی داشته باشیم. مشکل بزرگ کرونا به ما تحمیل شده بود و فکر می‌کنم الان مردم می‌دانند به تنهایی کاری از دست‌شان برنمی‌آید. اعتبارات احیا به ما کمک می‌کند تا در زیرساخت جدید دیجیتالی و فناوری نو سرمایه‌گذاری کنیم (ایتالیا بیش از 190 میلیارد دلار کمک مالی و وام برای این کار دریافت می‌کند.) گاهی فکر می‌کنم به راستی مهم است که اکثر شرکت‌های عضو انجمن ما کوچک هستند. برخی شناخت چندانی از دیجیتالی‌سازی ندارند. بله برای شرکت کوچکی با مثلاً 3 میلیون دلار گردش مالی دشوار است که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها را خودش انجام دهد. اما انجمن می‌تواند توسعه را پیش ببرد و به این شرکت‌ها کمک کند در تجارت الکترونیکی قوی شوند.

آزمایشگاه میپل طرحی بود که انجمن تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا پارسال اجرا کرد تا به تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا کمک کند در داخل و خارج برای نام‌های تجاری تولید کنند. این آزمایشگاه چه کارکردی دارد؟ آیا نام‌های تجاری خودشان شرکت خاصی را انتخاب می‌کنند یا انجمن با مشتریان گفتگو می‌کند تا نیازهای‌شان را بشناسد و بعد شماری از شرکت‌های عضو را به مناقصه دعوت کند؟
نظر ما این است که بهترین تولیدکنندگان را در نمایشگاه‌هایی مثل لیناپله به صورت دیجیتالی و حضوری به نام‌های تجاری معرفی کنیم. نام‌های تجاری برای تهیه چرم به لیناپله می‌آیند و به لطف آزمایشگاه میپل می‌توانند همان جا شریکی برای تولید محصول نهایی هم پیدا کنند. گروهی پنج نفره برای بررسی تمامی شرکت‌ها داریم تا بهترین‌ها از لحاظ رعایت پایداری زیست‌محیطی و کیفیت انتخاب شوند. از این پنج نفر دو نفر از انجمن و سه نفر از بیرون(یک نفر از شرکت خدمات تخصصی ای.آی، یکی از موسسه تایید کیفیت چرم و یک نفر از برگزارکنندگان نمایشگاه لیناپله) هستند. در لیناپله سپتامبر 13 شرکت عضو انجمن در آزمایشگاه میپل حضور داشتند که در دوره فوریه به 16 شرکت افزایش یافت. می خواهیم در گذر زمان این رقم را به 50 برسانیم.
نمایشگاه میپل 60 سال سابقه و تداوم دارد. انجمن تولیدکنندگان کالاهای چرمی ایتالیا می‌گوید آزمایشگاه میپل برای نسل جدید تازگی دارد.

از کجا اطمینان دارید این سامانه مناسب است؟
مناسب است چون کار اشتراکی می‌کنیم. شماری از شرکت‌های ما هم اکنون دارند برای نام‌های تجاری بزرگ تولید می‌کنند و خیلی سرشان شلوغ است. برای این شرکت‌ها میسر نیست همه قراردادهای مهیایی آزمایشگاه‌ میپل را به دست گیرند چون ظرفیتی ندارند و تولید اشتراکی ضروری است.

این شرکت‌های رغبتی دارند که با رقابت سایر شرکت‌ها مواجه شوند؟
آزمایشگاه‌ میپل مثل باشگاه است و این باشگاه به نام‌های تجاری خدمات می‌دهد. انعطاف ما به نام‌های تجاری امکان می‌دهد سریع‌تر به مشتریان پاسخ دهند. بسیاری از مشتریان هم دوست ندارند سه سال برای تولید کیفی صبر کنند.

واکنش‌ها در برابر آزمایشگاه‌ میپل تاکنون چطور بوده است؟
واکنش اعضای ما عالی بود. نمایشگاه میپل سابقه‌ای 60 ساله دارد و صد و بیس‌ویکمین دوره آن از 13 تا 15 مارس برگزار شد. در لیناپله فوریه آزمایشگاه‌ میپل شماره 2 را داشتیم که برای نسل جدید تازگی داشت. اما تقلای شرکت‌های کوچک برای آن که نام تجاری اختصاصی خود را داشته باشند گمراه کننده است و باید به تقسیم پنجاه پنجاه رضایت بدهند. یعنی نیم وقت‌شان را محصولاتی عالی به قیمتی عالی برای شرکایی عالی بسازند و نیم دیگر وقت‌شان را صرف نام تجاری اختصاصی خود کنند.

منبع: worldleather

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید