مشکلات خوشه کفش هیدج بررسی شد

0
425

در پانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور امام جمعه زنجان برگزار شد، مشکلات کفش خوشه هیدج بررسی شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایلنا، معاون امور عمرانی استانداری زنجان در پانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: خوشه های صنعتی برای پایداری باید در وادی مرتبه بندی، کیفی سازی و برند سازی وارد شوند که به نظر می رسد، به رغم کمی سازی، کفش هیدج در برند سازی به جایگاهی نرسیده است.

مهرداد سلطانی بیان داشت: وقتی این عرصه از خطر توسعه کمی رها شده است باید به سمت کیفی سازی حرکت کند.

مدیر خوشه کفش هیدج هم در سخنانی اظهار کرد: تولید کفش به عنوان یکی از  برنامه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که ضروری است از شمول دولتی در حوزه بیمه خارج نشود.

وی گفت: آموزش های خوبی از سوی این مرکز انجام شده است که نیازمند به روز رسانی تجهیزات است.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: درخواست داریم این مرکز تبدیل به آموزشگاه شود تا شرکت تلاشگران بتواند مدیریت لازم را داشته باشد.

این تولیدکننده ادامه داد: یک میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این شرکت قرار گرفت که برای راه اندازی سایت های بعدی نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه کفش در زمین ۱۲هکتاری، افزد: این واحد شامل نمایشگاه، اداری، دفاتر فروش و کفش صنعتی است که درخواست داریم این مجموعه حمایت شود.

عضو شورای اسلامی شهر هیدج نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: گزارش سازی و بیلان دادن ما را به جایی نمی رساند و گام های عملی و اجرایی در این زمینه ضروری است.

عسگری با بیان اینکه از زیر و بم و نارسایی ها و گرفتاری های این صنعت از ۱۳ سال پیش اطلاع دارم، افزود: پیشرفت صنعت کفش در هیدج به لطف عدم وجود محصولات خارجی بوده است و اگر دولت دوباره مجوز ورود کفش های چینی را بدهد، به خاک سیاه می نشینیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه ثبات ندارد و توسعه در قالب برنامه ریزی ما نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه در کشور همواره سرمایه های سرگردانی وجود دارد که به سمت های سکه، بورس، طلا و ساختمان می رود، افزود: امروز هم این سرمایه سرگردان در منطقه ما به سمت کفش کشیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با گلایه از عدم برنامه ریزی و اطلاع رسانی از جلسات، اظهارداشت: جلسات در زنجان تقویمی ندارد و این امر برای مدیران مشکل ایجاد می کند.

آیت اله خاتمی با تقدیر از مردم هیدج در راه اندازی کارگاه های تولیدی، خاطرنشان کرد:انصافا مردم هیدج قانع بوده و در بین شهرهای زنجان با حداقل مصرف حداکثر بهره برداری را دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید