مرثيه‌ای برای يك بزرگ‌مرد

0
713
محسن خردمند- رئیس فقید اتحادیه سراجان تهران

به یاد مرحوم محسن خردمند، رئیس فقید اتحادیه سراجان

محسن خردمند- رئیس فقید اتحادیه سراجان تهراندر نخستين‌ روزهای سال 1400، صنعت کیف و كفش، در سوگ بزرگ‌مردی نشست كه نام نيک و پرآوازه‌اش تا بيكران بر تاريخ اين صنعت حک خواهد شد. حاج محسن خردمند، رئيس اتحاديه سراجان تهران در حالی كه مدت‌ها بود در بستر بيماری، براي ادامه حيات، با مرگ دست و پنجه نرم می‌كرد،‌ دعوت حق را در غروب غم‌انگيز پنجم فروردين لبيك گفت و دنيای فانی را به سوی ديار باقی ترك كرد. سخت است باور نبودن و نديدن مردی كه قلبش به عشق زندگی می‌تپيد و افق نگاهش، آينده‌ای روشن را نويد مي‌داد. چه غم‌انگيز است نشنيدن صدايی كه نوای آرامش را در گوشمان زمزمه مي‌كرد و نغمه‌ای كه اميد را به كالبد وجودمان مي‌دميد. ناباورانه است وقتي به فراقش فكر مي‌كنيم و لحظه‌اي نبودن و نديدنش را متصور مي‌شويم. قلبمان از هجرش به درد آمده و سوز دلمان از اين داغ به عرش رسيده. محتاج نگاهي از آسمان هستيم تا اندكي از سوز دل بكاهيم. حالا كه مي‌دانيم مرد اخلاق،‌ غيرت، بزرگ‌منشی و شجاعت، امروز در حريم امن الهی نظاره‌گرمان است از پروردگار مي‌خواهيم تا دعای خيرش را بدرقه راهمان كند و خاطراتش را تا ابد در دلمان زنده نگه دارد.
حاج محسن خردمند مرد اخلاق و از معتمدین برجسته جامعه اصناف بود كه از او همواره به نيكی ياد مي‌شود. او تنها پدر فرزندانش نبود بلكه شغلش را همانند فرزندانش دوست مي‌داشت و از هيچ قدم خيری در اين راه فروگذار نبود. به گفته عزيزانش،‌ در اوج روزهايی كه در پايبند بستر بيماری بود، آنچنان شجاعانه به مصاف بیماری رفت كه كسی را باور آن نبود كه روزی خسته از نزاع، مصلحت را در رهايی و ترک دنيا بداند. اخلاق نيک، مردم‌داری،‌ محبت و گره‌گشايی از صفات بارز او بود. فرزندانش وجود پدر را چنان وصف مي‌كنند كه تكيه بر آن تكيه بر كوهی مستحكم و استوار است.
اكنون كه جامعه اصناف در سوگ او عزادار است، ما نيز از خداوند منان برای او طلب آمرزش و رحمت و براي بازماندگانش طلب صبر مي‌كنيم.

روحشان شاد و یادشان گرامی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید