لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات برای حفظ اعتماد اصناف

0
525
ابراهیم درستی- نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران درخصوص میزان و نحوه پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا گفت: دولت در پرداخت تسهیلات و عمل به وعده های داده شده باید سرعت به کار دهد، تا اعتماد اصناف حفظ گردد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران در خصوص تسهیلات حمایتی به اصناف آسیب دیده از کرونا تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود سه ماه گذشته و بسیاری از اصناف و تولیدکنندگان با مشکلات متعددی مواجه هستند. مسئولان باید هرچه سریعتر پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مقرر شده  ۷۵ هزار میلیارد تومان  اعتبار حمایتی در بحث کرونا اختصاص یابد که ۲۵ هزار میلیارد آن مربوط به وام یک میلیون تومانی می شود. باید مشخص کنند از ۵۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده چقدر سهم اصناف است تا برای این موضوع برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

درستی با اشاره به اینکه در فاز اول پرداخت تسهیلات حمایتی ۱۳ رسته صنفی تسهیلات دریافت می کنند گفت: تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، رستوران ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه از جمله این صنوف هستند. این ۱۳ رسته بیشترین ضرر را در این دوران دیده اند. ۵۵ رسته دیگر از صنوف آسیب دیده نیز در مراحل بعدی تسهیلات حمایتی را دریافت خواهند نمود.

نائب رئیس اول اتاق اصناف تهران افزود: به کارگاهایی که حق بیمه اسفند و فروردین و اردیبهشت را پرداخت کرده باشد تسهیلات تعلق می گیرد. به واحدهای صنفی که دارای کد کارگاهی نمی باشند نیز در مراحل بعد با شرایط اعلامی تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور گفت: طبق اعلام وزارت کار تا ۲۰ اردیبهشت میزان پرداخت تسهیلات به بنگاههای آسیب دیده از کرونا مشخص می شود.

وی تاکید کرد: دولت در پرداخت تسهیلات و عمل به وعده های داده شده باید سرعت به کار دهد، تا اعتماد اصناف حفظ گردد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید