قاچاق و واردات بی‌‌رویه، صنعت چرم و کفش مصر را تهدید می‌کند

0
497
قاچاق و واردات بی‌‌رویه، صنعت چرم و کفش مصر را تهدید می‌کند

اتحادیه کشوری صنایع چرم مصر اعلام کرد که صنعت چرم و کفش مصر به دلیل قاچاق و واردات بی‌رویه در شرایط بحران قرار گرفته است و 17 هزار و 600 شرکت فعال در بخش کفش و محصولات چرمی این کشور به دلیل ناتوانی در رقابت با محصولات وارداتی، در خطر ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.

به گزارش «اخبار صنعت چرم و کفش» چندی پیش، اعضای اتحادیه کشوری صنایع چرم مصر در نامه‌ای به وزیر صنعت و تجارت این کشور خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری برای حل بحران پیش آمده در صنعت چرم و کفش این کشور شدند. توسعه راه‌حل‌های مبارزه با قاچاق کالا، تقویت و افزایش نظارت بر بنادر گمرکی، کنترل هر چه بیشتر مرزهای زمینی،‌ تجدید نظر در مورد معافیت‌های گمرکی و نظارت هر چه بیشتر بر محموله‌های وارداتی از جمله موارد مهمی بود که در نامه مذکور عنوان شده است.

عبدالرحمن الجبس، عضو هیأت مدیره اتاق صنعت دباغی چرم مصر در این زمینه می‌گوید: جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق محصولات چرمی نقش مهمی در تعیین قیمت‌ها در بازار دارد. به عنوان مثال اگر یک واردکننده، کفشی که قیمت آن 2 دلار است را برای فرار از پرداخت مالیات و ارزش افزوده از طریق قاچاق وارد کشور کرده و در بازار عرضه کند،‌ در واقع از واردات این کفش 100 درصد سود کرده است در حالی که حاشیه سود کفش‌های تولید داخل برای فروشندگان حدود 30 درصد است و لذا فروشندگان کفش در مصر ترجیح می‌دهند کالای وارداتی قاچاق را عرضه کنند.

به گفته وی در صورت جلوگیری از ورود کالای وارداتی و قاچاق به مصر، تقاضا برای مصرف کالای داخلی مانند کفش، کالاهای چرمی، لباس و غیره افزایش می‌یابد و این امر موجب احیای دوباره کارخانه‌های تولید چرم در مصر شده و به رونق تولید این کشور کمک می‌کند وی معتقد است که در حال حاضر، قیمت، بیش از کیفیت، حرف اول را در بازار کیف و کفش مصر می‌زند و از آنجایی که قیمت محصولات چینی نسبت به تولیدات داخلی ارزان‌تر است، در نتیجه با اقبال عمومی مواجه است. این در حالی است که محصولات چینی عرضه شده در بازار کیف و کفش مصر با کیفیت متوسط و قیمت پایین عرضه می‌‌شود.

منبع: albawabhnews

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید