فناوری‌ های کفش، مسیر قهرمانی را کوتاه می‌کند

0
379
فناوری‌ های کفش، مسیر قهرمانی را کوتاه می‌کند

شرکت نایک با استفاده از فناوری‌ های پیشرفته در تولید کفش مورد نیاز ورزشکاران، مسیر قهرمانی را برای آنها کوتاه می‌کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، برای قهرمانان و ورزشکاران حرفه‌ای دو و میدانی، هر ثانیه بسیار ارزشمند است می‌تواند در نتیجه نهایی یک مسابقه تغییر ایجاد کند. در سال ۲۰۱۷ شرکت نایک، فناوری پیشرفته‌ای را در تولید کفش‌های ورزشی مخصوص دوندگان استفاده و اعلام کرد که این کفش‌ها تاثیر قابل توجهی بر عملکرد ورزشکاران دوومیدانی دارد و باعث کاهش زمان دویدن ورزشکاران زن و مرد می‌شود.

به دنبال این ادعای شرکت نایک، مطالعات بر روی نتایج مسابقات قهرمانی در سه رشته دو ۱۰ کیلومتر، دو ماراتن و نیمه ماراتن از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ آغاز شد. این تحقیقات نشان داد که در سال ۲۰۱۷ و در اولین مسابقاتی که دونده‌‌ها از کفش‌های نایک استفاده کرده بودند،‌ با سال‌های ماقبل، تغییرات محسوسی اتفاق افتاده است.

نکته جالب توجه اینکه این تغییرات در مورد نتایج مسابقات زنان ورزشکار بیشتر بود و فناوری استفاده شده در کفش ، ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه زمان ماراتن زنان را بهبود بخشیده است و عملکرد آنها ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

«استفان برمون» محقق اصلی این پروژه و مدیر گروه بهداشت و علوم دو و میدانی جهانی در این زمینه گفت: تا آنجا که به عملکرد زمان سنجی مربوط می‌شود، دستیابی به فناوری مورد استفاده در این کفش‌ها یک پیشرفت بزرگ و شگفت‌انگیز است. یکی از مزایای استفاده از فناوری جدید کفش استفاده از آخرین نسل جدید زیره‌های سبک در بخش میانی کفش است که بازده انرژی بیشتری را برای دونده فراهم می‌کند. صفحه سفت تعبیه شده در میانه زیره نیز به حداکثر میزان بازگشت انرژی در هر مرحله کمک می‌کند. در حقیقت، کفش کار می‌کند تا دونده را با کمی تلاش کمتر به جلو ببرد.

به گفته برمون، فاصله آماری بین جنسیت نیز یک نتیجه غیر منتظره بود.زنان سبك‌ترند و احتمالا می‌توانند از اثر تکنولوژی به کار رفته در این کفش سود بیشتری ببرند. همچنین الگوی دویدن زنان که اندکی متفاوت مردان است نیز می‌تواند شرایط مطلوبتری را زنان فراهم کند. شرکت نایک همچنان در حال تحقیقات گسترده پیرامون اثربخشی فناوری در تولید کفش مورد نیاز ورزشکاران است.

منبع: eurekalert

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید