فروش کفش در کرمانشاه با شیوع کرونا نصف شد

0
858
فروش کفش در کرمانشاه با شیوع گرونا نصف شد

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه از کاهش فروش حدود 60 درصدی کفش از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد.

اخبار صنعت چرم و کفش – نورعلی حشمتیان در گفت و گو با  ایسنا، با اشاره به تاثیر جدی شیوع بیماری کرونا بر فروش کفاشی‌های کرمانشاه، اظهار کرد: عمده نیاز مردم به کفش برای مدرسه دانش‌آموزان، میهمانی و عروسی است که کرونا همه این موارد را کاهش داده و به تبع آن مردم کمتر سراغ خرید کفش می‌روند.

وی گرانی کفش را نیز عامل دیگری برای کاهش فروش دانست و عنوان کرد: کفشی که تا دو سال قبل صد هزار تومان بود اکنون به سیصد هزار تومان رسیده و مردم قدرت خرید آن را ندارند.

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه یادآور شد: در گذشته مردم برای میهمانی، مصرف روزانه، سر کار و … هرکدام یک کفش مخصوص می‌خریدند، اما اکنون که قدرت خریدشان پایین آمده همه را تجمیع کردند.

حشمتیان دلیل این گرانی را افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید کفش دانست که نزدیک به 80 درصدآن وارداتی است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت یک کفش ایرانی خوب نزدیک به 500 هزار تومان است، افزود: برخی ترجیح می‌دهند پول بیشتری روی این قیمت بگذارند و کفش خارجی بخرند.

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه معتقد است، این موضوع خصوصا درباره کفش‌های کتانی مردانه بسیار صدق می‌کند.

حشمتیان سهم کنونی کفش‌های خارجی در بازار را نزدیک به 50 درصد اعلام کرد و گفت: البته با گران شدن دلار، سهم کفش‌های خارجی در بازار کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مجموع این موارد منجر به رکود واحدهای تولید و فروش کفش شده، خاطرنشان کرد: برخی از واحدهایی که مستاجر بودند ورشکست شده و مغازه‌هایشان را جمع کرده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید