عقد قرارداد تجاری با اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه همدان

0
817
پنجمین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش، چرم و لوازم جانبی همدان

پنجمین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش، چرم و لوازم جانبی از 23 تا 25 مرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار شد و 43 واحد تولید و توزیع کننده محصولات خود را در دو سالن نمایشگاهی به نمایش گذاشتند. علاوه بر تولیدکنندگان همدانی، تولیدکنندگانی از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، مشهد و قم نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشتند.
در طول برگزاری این نمایشگاه چهار قرارداد همکاری تجاری بین واحدهای تولیدی کیف، کفش و چرم و یک قرارداد همکاری بین شهرک‌های صنعتی استان همدان جهت برگزاری نمایشگاه دوره‌ای با اقلیم کردستان عراق امضا شد.
احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان می‌گوید: هیات تجاری عراق به سرپرستی “شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله” رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان، همزمان با گشایش نمایشگاه کیف و کفش در همدان، از چند واحد تولیدی نیز بازدید کردند.
نتیجه بازدید این هیات تجاری از واحدهای تولیدی همدان انعقاد چهار تفاهم نامه برای خرید تولیدات کفش همدان و فراهم کردن زمینه صادرات این تولیدات به اقلیم کردستان عراق بود.
همچنین هیات تجاری عراق قراردادی با شرکت شهرک‌های صنعتی همدان به منظور دایر کردن نمایشگاه کیف و کفش همدان در اقلیم کردستان امضا کردند.
رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان اظهار داشت: به گفته هیات تجاری عراق پیش از این تولیدات کیف و کفش همدان توسط سایر استان‌ها به اقلیم کردستان صادر می‌شد که از این پس بدون واسطه همدانی‌ها می‌توانند تولیدات خود را به این استان ارائه کنند.
گازرانی ادامه داد: همدان در تولید کیف و کفش چرمی سابقه درخشان و موفقی دارد و با توجه به اینکه بازار فروش این استان نیز با حضور هیات تجاری عراق فراهم شد می‌توان بیش از گذشته در این زمینه فعال شد.
رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان گفت: یک هزار کارگاه تولید کیف، کفش چرم در همدان فعال است و شرایط هم اینک به گونه‌ای است که کارگاه‌های ضعیف و ناتوان نیز تشویق به افزایش تولید شده‌اند.
پرویز موقر مدیر کارخانه کفش آرمینا نیز به خبرنگار مجله اخبار صنعت چرم و کفش گفت: ماه گذشته کارخانه کفش آرمینا که بزرگترین واحد تولیدی کفش زنانه در غرب کشور است را با یاری خداوند افتتاح کردیم. با ایجاد این کارخانه برای 200 نفر به صورت مستقیم و صدها نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شد. این کارخانه روزانه حدود 1000 جفت کفش زنانه طبی و مجلسی تولید و به بازار عرضه می‌کند.
وی افزود: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای کفش آرمینا در سال جاری صادرات تولیدات خود به کشورهای عراق و افغانستان است. از این رو با تلاش‌های فراوان دبیر اتاق تعاون و ریاست اتحادیه توانستیم هیات تجاری از اقلیم کردستان عراق دعوت نماییم و به لطف خدا توانستیم با چهار نفر از تجار همراه قرارداد همکاری امضا کنیم. از طرفی دیگر قرار بر این شد که در ماه آینده با جمعی از همکاران تولیدکننده بازدیدی از اقلیم کردستان عراق داشته باشیم و در صورت صلاحدید با همکاری مدیر محترم نمایشگاه بین المللی، نمایشگاهی را در آبان ماه در شهر اربیل یا سلیمانیه عراق برپا کنیم.
پرویز موقر ضمن توجه به مشکلاتی که اکثر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند گفت: خبرنگاری از مایکل شوماخر راننده فرمول یک سئوال نمود که دلیل این همه موفقیت و کسب مدال قهرمانی شما چه بوده که ایشان به یک جمله بسنده نمود و گفت در میدان مسابقه رالی اتومبیل رانی وقتی همه ترمز می‌گیرند من پدال گاز را فشار می‌دهم به نظر من سال گذشته که اکثر تولیدکنندگان با مشکل مواجه بودند، بهترین سال برای تولید بود. ما باید در شرایط مختلف اقتصادی استراتژی خودمان را تغییر بدهیم و سعی کنیم مشکلاتی که در تولید به دست خودمان قابل حل شدن است راحل نماییم. برای تولیدات خود یک برند ثبت شده داشته باشیم و کالای با کیفیت تولید کنیم و مدل‌های متنوع با بسته‌بندی لوکس به بازار عرضه کنیم. در طی شناختی که این مدت از مسئولین عزیز شهرمان داشتم مطمئن هستم که پیگیر مشکلات ما هستند و ما هم باید سعی کنیم وظیفه خودمان را به نحو احسنت انجام دهیم.

نشست بعد از نمایشگاه در کارخانه کفش آرمینا
حضور جمعی از واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه همدان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید