ظرفیت بزرگی برای تولید پلی یورتان وجود دارد

0
595
ظرفیت بزرگی برای تولید پلی یورتان وجود دارد

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران: تولیدکنندگان پلی یورتان نه تنها قادر به تامین صددرصدی نیاز داخل هستند، بلکه می توانند مازاد تولید خود را صادر کنند

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان پلی یورتان ایران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که ظرفیت بسیار مناسبی در این صنعت برای اشتغالزایی وجود دارد گفت: تولیدکنندگان پلی یورتان نه تنها قادر به تامین صددرصدی نیاز داخل هستند، بلکه می توانند مازاد تولید خود را صادر کنند همانطور که هم اکنون نیز تعدادی از اعضای انجمن صادرات دارند. تکمیل ظرفیت تولید علاوه بر ارزآوری برای کشور، می‌تواند موجبات اشتغالزایی مناسبی را نیز فراهم سازد.

مجید صفی نیا با تاکید بر اینکه تحقق این مهم مستلزم نگاه جامع مسئولان به تعرفه‌های وارداتی است، اظهار داشت: تا چند سال قبل صنعت پلی‌یورتان صنعتی وارداتی محسوب می‌شد اما به همت فعالان این صنعت در داخل کشور، امروز حجم بسیاری از واردات کم شده و مصرف کننده بخش عمده‌ای از نیاز خود را از داخل تهیه می کند و البته تولیدکنندگان قادرند نیاز درصد بزرگ‌تری از بازار را تامین کنند و این امر علاوه بر آگاهی مصرف‌کنندگان از این توانمندی، نیازمند حمایت مسئولان و تجدیدنظر در تعرفه‌های وارداتی است.

در بخش دیگری از این نشست، جمشید رفیعی عضو هیات مدیره این انجمن با تایید سخنان صفی‌نیا گفت: حدود 20 کارخانه در این صنعت فعالیت می‌کنند که همگی ظرفیت تولیدی مناسبی دارند و اگر از واردات بی رویه محصولات نهایی زنجیره پلی‌یورتان جلوگیری شود؛ تمامی این کارخانه ها با ظرفیت کامل فعالیت خواهند کرد. البته درخواست انجمن ممنوعیت واردات نیست، بلکه تعرفه‌گذاری ترجیحی برای واردات است تا اجازه ندهیم با واردات بی‌رویه، این صنعت که پس از سال‌ها تلاش به مرز خودکفایی رسیده، آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از اعضای انجمن در یک سالن اختصاصی در نمایشگاه ایران پلاست در کنار هم جمع شده‌اند تا وفاق، اتحاد و توانمندی خود را نشان دهند، بیان کرد: تولیدات این صنعت در صنایع بزرگی چون خودروسازی، تولید کفش، مبل‌سازی، برودتی و حرارتی، ساختمان سازی و صنعت نفت کاربردی گسترده دارد و به همین دلیل صنعت پلی‌یورتان پتانسیل بالایی برای گسترده تر شدن دارد. برای نشان دادن این توانمندی با همراهی اعضا یک سالن از نمایشگاه ایران پلاست را در اختیار گرفتیم و امیدواریم با توجه به اهمیت این صنعت مسئولان نیز حضوری پررنگ در سالن ما داشته باشند. 

محمد عرب دیگر عضو هیات مدیره نیز با بیان اینکه تا چند سال پیش واردکننده پلی‌یورتان از کشورهای منطقه بودیم، گفت: در حال حاضر نه تنها در تأمین نیاز داخل مشکلی نداریم، بلکه به کشورهای ترکیه، افغانستان و آسیای میانه صادرات نیز داریم و ارزش فعلی صادرات ما حدود ۴ میلیون دلار در سال است که این رقم رو به رشد است. یکی از صنایعی که در تامین نیاز آن به خودکفایی کامل رسیده‌ایم صنعت کفش است که نیاز آن بطور کامل در داخل کشور تولید می‌شود و امید است در مورد دیگر صنایع نیز این اتفاق به زودی بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در صحنه تولید حضور پیدا کنند و با نقاط قوت و مشکلات صنعت از نزدیک آشنا شوند، گفت: مسئولان ما باید بین واردات مواد اولیه برای ساخت محصولات نهایی زنجیره پلی یورتان، با واردات محصولات نهایی ساخته شده در این زنجیره تمایز قایل شوند و بدانند که ادامه روند کنونی واردات به صنعت پلی‌یورتان آسیب خواهد زد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید