طراحی کفش‌ هایی که تاریخ انقضاء دارند!

0
1200
طراحی کفش‌ هایی که تاریخ انقضاء دارند!

یک طراح کفش کودکان، کفشی را طراحی کرده که دارای تاریخ انقضاء است و تنها در یک بازه زمانی مشخص می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، رویه این کفش از نخ‌هایی بافته شده که سازگار با محیط است و پس از آنکه تاریخ انقضای کفش به پایان رسید شکل خود را از دست می‌دهد.

«شایه آسور» در مورد طراحی این کفش گفته است: هدف از ایجاد مفهوم «تاریخ انقضاء» در صنعت مد به این دلیل بوده که بسیاری از افراد تمایل دارند ملزومات شخصی از جمله کفش‌‌های خود را زود به زود تغییر دهند یا تنها برای یکبار از آن استفاده کنند.

وی معتقد است اگر ما بتوانیم همانطور که از یک سوپر مارکت، شیر می‌خریم، کفشی با تاریخ انقضاء بخریم، آنوقت حداکثر استفاده را از کفش می‌کنیم.

او که این مدل کفش را بیشتر در اندازه پای کودکان طراحی کرده است ادامه می‌دهد: کودکان در حال رشد هستند و نیاز مداوم به کفش دارند. در نتیجه استفاده از این کفش‌ها می‌تواند در یک بازه زمانی مورد استفاده قرار گیرد.

کفش‌های طراحی شده توسط آسور، در صورتی که شسته شود،‌ در آب حل شده و از بین می‌‌رود و دیگر قابل استفاده نیست. اما با توجه به مواد به کار رفته در این کفش، به راحتی در محیط زیست تجزیه می‌شود.

رویه این کفش‌ها از منسوجات زیست‌تخریب‌پذیر و توسط دستگاه بافندگی بافته و کفی آن نیز از نوعی کامپوزیست سازگار با محیط زیست ساخته می‌شود.

هر جفت کفش از یک قطعه بافتنی ساخته شده است که شامل قسمت بالایی و زیره می‌شود. با نزدیک شدن به تاریخ انقضای کفش ، آرم کفش در سمت چپ کفش ظاهر می‌شود و به کاربر اطلاع می دهد که در هنگام شستشوی بعدی، کفش‌ها در ماشین لباسشویی از یکدیگر جدا و در آب حل می‌شود.

منبع: designboom

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید