صنعت کفش قهجاورستان را احیا می کنیم

0
850
شهردار قهجاورستان

مصطفی حسینی، شهردار شهر قهجاورستان در گفت و گو با خبرنگار مجله اخبار صنعت چرم و کفش گفت: قهجاورستان دروازه ورود اسلام به اصفهان است و در آن زمان هم کفاش‌هايي در اينجا بوده‌اند. ما قصد داريم با همت دوستان فعال در اين صنعت، اتحاديه کفش اصفهان و مردمي که هنوز عاشقانه در اين صنعت فعاليت دارند، يکبار ديگر صنعت کفش قهجاورستان را احیا کنيم.

شهر قهجاورستان در سال 1378 از روستا به شهر تبدیل شد و به این ترتیب شهرداری در آن تاسیس شد. این شهر در حال حاضر 12 هزار نفر جمعیت دارد و در نزدیکی شهر اصفهان است و به نوعی نزدیکترین شهر به کلانشهر اصفهان محسوب می شود.

حسيني افزود: شهر قهجاورستان از جهت اينکه در قديم الايام پيشينه و شغل مردمش کشاورزی، دامداری، کفاشی و پستايی‌دوزی بوده لذا به مرور زمان استادان به نامي در اين شهر پرورش يافته‌اند و به گفته برخي از اساتيد  و پيشکسوتان، پيشينه کفش در  اين شهر به 120سال پيش برمي‌گردد به طوري که کفش‌هاي درباري نيز زماني توسط کفاشان سخت‌کوش اين شهر توليد مي‌شده است.

وي خاطرنشان کرد: از سوي ديگر شهر قهجاورستان دروازه ورود اسلام به اصفهان است و در آن زمان هم کفاش‌هايي در اينجا بوده‌اند. به همين منظور اين شهر جايگاه خاصي براي انجمن کفش اصفهان دارد و ما قصد داريم با همت دوستان فعال در اين صنعت، اتحاديه کفش اصفهان و مردمي که هنوز عاشقانه در اين صنعت فعاليت دارند، يکبار ديگر صنعت کفش قهجاورستان را احیا کنيم. در اين راستا به همت دوستان و حمايت مسئولان قرار است شهرکي در نزديکي اين شهر احداث شود و اميدواريم به اين طريق شهر قهجاورستان به عنوان شهر کفش در استان و حتي کشور معرفي شود.

با احداث شهرک صنعتي اميدواريم درصد بيکاري در اين منطقه به صفر برسد

وي افزود: اين شهر مسجد جامعي دارد که قدمتش به دوران صدر اسلام برمي‌گردد که ما در حال انجام کاوش‌هايي هستيم تا قبور شهداي لشگر صدر اسلام را در زيرزمين اين مسجد پيدا کنيم.

قهجاورستان پيشينه زيادي در صنعت کفش دارد و دوستان فعال اين صنعت با انتقال دفتر انجمن کفش به اينجا زمينه‌اي را فراهم کرده‌اند که صنعت کفش در اينجا احيا شود.

اميدواريم با توجه به موقعيت سوق الجيشي که اين شهر دارد و با توجه به حضور مردمان سختکوش اين شهر، صنعت در اين شهر رشد کند و انشالله پايتخت کفش ايران شود.

وي در پايان گفت: امسال سال جهش توليد است و همه مجموعاتي که در اين نظام فعاليت مي‌کنند برخود واجب مي‌دانند در اين کار همکاري کنند و اعلام آمادگي کرده‌اند. ما از مجموعه کميته امداد نيز براي اشتغال‌زايي مددجويان بخصوص در اين صنعت دعوت به همکاري کرده‌ايم.

اميدواريم راه‌اندازي شهرک صنعتي کفش يک رويداد ماندگار و بابرکت براي مردم و جوانان باشد و بجايي برسد که درصد بيکاري در شهر به صفر برسد.

با راه‌اندازي شهرک کفش، بسياري از کفاشاني که اين حرفه را ترک کرده‌اند به اين صنعت برمي‌گردند

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید